تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 دی 1399 - 14:48
کد خبر : 85687

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه کربنات سدیم فیروزآباد

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه کربنات سدیم فیروزآباد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از فیروزآباد، حمیدرضا ایزدی در آئین کلنگ زنی طرح توسعه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد که با حضور استاندار فارس و مسئولان شهرستان و استان صورت گرفت با اشاره و تاکید بر جلوگیری خام فروشی اظهار داشت: ظرفیت تولید

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از فیروزآباد، حمیدرضا ایزدی در آئین کلنگ زنی طرح توسعه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد که با حضور استاندار فارس و مسئولان شهرستان و استان صورت گرفت با اشاره و تاکید بر جلوگیری خام فروشی اظهار داشت: ظرفیت تولید یک میلیون  و ۱۵۰ هزار تن در راستای تحقق جهش تولید عملیات اجرایی واحد طرح توسعه کربنات سدیم سبک و سنگین با کاربرد محصولات تولیدی صنایع شیشه سازی، شوینده و سایر صنایع وابسته فراهم شد.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال در این شهرستان افزود: این پروژه با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال، زمینه اشتغال را برای ۵۰۰ نفر در شرکت کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد فراهم می‌کند.

فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان این که احداث این طرح توسط بخش خصوصی با هدف فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی صورت پذیرفته است، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح صادرات محصولات معدنی به بازارهای جهانی، تبدیل آن به فرآورده هایی با ارزش افزوده بالاتر و تامین مواد مورد نیاز واحدهای صنعتی در راستای تحقق جهش تولید است.

ایزدی با اشاره به سیاست‌های کلان در ایجاد و توسعه طرح‌های اقتصادی استان و کشور اضافه کرد: می توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود شاهد توسعه این پروژه به ‌عنوان یک صنعت مهم ، تاثیرگذار و  صنایع دیگر نیز باشیم.

تکمیل زنجیره تولید محصولات داخلی

وی بیان داشت: تکمیل زنجیره ارزش تولید محصولات داخلی  زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال پایدار و برآورده کردن ارزش افزوده مناسب محصولات تولیدی در سطح استان است که البته از خروج ارز نیز جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان صمت فارس با بیان این که همواره جهت بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان فارس تلاش مضاعفی داریم، اظهار داشت: به دستور مقام معظم رهبری در راستای توسعه فعالیتهای اقتصادی و تحقق جهش تولید با بهره‌گیری و استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود زیرساخت‌های لازم فراهم شده تا با مشارکت بخش خصوصی و حمایت سرمایه‌گذاران شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر اقتصاد استان فارس باشیم.

زمینه تولید انواع پنیر پیتزا و فلافل در شهرک صنعتی فیروزآباد

ایزدی همچنین به افزایش تولید تعدادی واحدهای صنایع لبنی و غذایی در شهرک صنعتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: یک  واحد صنایع غذایی نیز  با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال زمینه تولید انواع پنیر پیتزا و فلافل را فراهم نموده که سالیانه ۳۰۰ تن ظرفیت تولید دارد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از فارس، استاندار فارس در این سفر که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند مدیر کل راه و شهرسازی و … صورت گرفت، به صورت میدانی از سد هایقر بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات سد راه پیشرفت فیزیکی این سد قرار گرفت.

افتتاح دکل بی تی اس مخابراتی همراه اول و ارتفاع اینترنت شهرستان در حوزه های مسکن مهر ، ورودی شهر، روستای سرتل ، احمدآباد ، پرزیتون ، سرگر، حسین آباد ، تل بخصی و چند روستای دیگر با جمعیت  دو هزار و پنج خانوار و با اعتبار شش میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان شبکه اینترنت پرسرعت  فراهم شد.

همچنین امروز کلنگ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و با اعتبار ۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۸ نفر با حضور استاندار فارس ، نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی به زمین زده شد.

بازدید میدانی از پروژه‌ها، صنایع لبنی و کارخانه تولید پنیر پیتزا و فلافل همچنین مشکلات سد راه سرمایه گذار در شهرک صنعتی از دیگر برنامه های سفر استاندار فارس به شهرستان فیروزآباد بود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد