تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1399 - 17:54
کد خبر : 85417

عبدالملکی: اتکای زیاد بودجه ۱۴۰۰ به فروش نفت بزرگترین ایراد آن است

عبدالملکی: اتکای زیاد بودجه ۱۴۰۰ به فروش نفت بزرگترین ایراد آن است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الله عبدالملکی، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) در گفتگوی آنلاین با موضوع تبیین بودجه ۱۴۰۰ که با مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گلستان انجام شد، به بررسی نقاط ضعف عملکردی بودجه سال

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الله عبدالملکی، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) در گفتگوی آنلاین با موضوع تبیین بودجه ۱۴۰۰ که با مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گلستان انجام شد، به بررسی نقاط ضعف عملکردی بودجه سال آینده و معیار‌های کلی ساختار یک بودجه در سطح کلان پرداخت.

عبدالملکی اتکای زیاد بودجه ۱۴۰۰ به فروش نفت را از بزرگترین ایرادات بودجه دانست و اظهار کرد: عملکرد مجلس شورای اسلامی در تأیید کلیات بودجه، درست و به جا بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) افزود: بودجه ۱۴۰۰ از نگاه اقتصاد مقاومتی دارای ایرادات جدی است که نمونه‌ای از آن وابستگی فراوان به فروش نفت و همچنین چشم داشت به واردات است.

وی با بیان اینکه مجلس نیز در بررسی‌های این بودجه به موارد لازمه در خصوص اقتصاد مقاومتی توجه دارد، افزود: مساله اینکه مقدار فروش نفت تعیین شده در بودجه ۹۹ محقق شد یا نه و آیا منابع مالی آن به کشور بازگشت، هنوز معلوم نیست و یکی از ابهامات بودجه امسال است. به نظر می‌رسد از این بخش بودجه ۹۹ تنها بخش فروش منابع نفتی محقق شده و بقیه بخش‌های آن شفاف نیست.

عبدالملکی درباره نقش مالیات در بودجه ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: قانون مالیات نیاز به اصلاح دارد. در بودجه سال آینده مالیات افزوده می‌شود؛ اما نکته این است که اقشار ثروتمند جامعه راه‌های زیادی برای فرار از مالیات دارند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد