تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1399 - 14:28
کد خبر : 85370

خدمتی از جنس هم‌نوایی

خدمتی از جنس هم‌نوایی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، گاهی یک نفر هم می‌تواند با پر کردن یک خلاء و انجام کاری مفید اثرگذار باشد و رسالتش را به درستی ابلاغ کند، محمدمهدی اوجی یکی از این افراد است. ساده، صمیمی، پرتلاش و خودمانی است،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، گاهی یک نفر هم می‌تواند با پر کردن یک خلاء و انجام کاری مفید اثرگذار باشد و رسالتش را به درستی ابلاغ کند، محمدمهدی اوجی یکی از این افراد است.

ساده، صمیمی، پرتلاش و خودمانی است، بعد از انقلاب به دنیا آمده ولی به معنای واقعی انقلابی است، در جنگ و دفاع مقدس حضور نداشته ولی رزمنده جنگ نرم و همیشه آماده‌ است، پزشک یا مهندس نیست ولی کارش مفید است، صبور و مهربان و مردم‌دار.

محمدمهدی اوجی را می‌گویم، متولد ۱۳۵۹ در شیراز، فعالیت هنری را مثل بسیاری از هم‌نسلی‌هایش، در مدرسه و از گروه‌های سرود و تئاتر که زیر نظر مربیان امور تربیتی اداره می‌شد آغاز کرد.

آموزش موسیقی را به صورت جدی پیگیری شد و دوره‌های مربی‌گری و تنظیم موسیقی و داوری را گذراند به عنوان مربی سرود در پایگاه‌های مقاومت و مساجد شروع به کار کرد.

افراد زیادی را آموزش و پرورش داد و گروه‌های مختلفی را روانه مسابقات استانی و کشوری کرد، در مناسبت‌های مختلف فرهنگی و مذهبی همیشه همراه و در کنار مجموعه‌های فرهنگی بود و اعضای گروه‌های سرود که به منزله فرزندان او هستند، در سنین نوجوانی با او همراه شده و در کنار او رشد کرده‌اند..

از سال ۸۰ تاکنون در مسابقات مختلف آموزش و پرورش در سطح استان و کشور گروه‌های سرود ایشان، یکی از مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کرده‌اند و هر سال ارمغانی برای شیراز به همراه می‌آورد.

در سال ۹۶ با همکاری قرارگاه تحول اجتماعی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حوزه ۱۲ بسیج حضرت صاحب الامر(عج) و ناحیه مقاومت سپاه بقیه الله(عج) شیراز با حضور در مناطق حاشیه‌نشین شهر از جمله ده‌پیاله و مهدی‌آباد، فعالیت‌های خود را با بچه‌های مسجد از سر گرفت و به عنوان گروه برتر استان معرفی و با سازمان‌های مختلف همکاری نمود.

وی در سال ۹۹ به عنوان مسئول خانه سرود بسیج هنرمندان و معرفی و پرورش گروه‌ها در سطح استان مشغول است. در حال حاضر۴ گروه سرود با حضور ۹۰ نفر، با مربیگری ایشان در سطح شیراز فعالیت دارند که در برنامه‌های مختلفی کارهای نو و ابداعی خود را ارائه نموده‌اند.

فعالیت‌های وی در محله‌های فقیرنشین، ده‌پیاله، دست خضر، مهدی‌آباد و ماذون قشقایی، بیانگر این است که استعداد‌های درخشان این مناطق قابلیت‌های بسیار زیادی دارند که اگر به آنها توجه شود و درست پرورش یابند، بسیار مفید و اثرگذار هستند.

در کنار تمرین گروه‌های سرود، فعالیت‌های جهادی، از جمله: کمک رسانی به محرومان و مشارکت در پاکسازی معابر در ایام کرونا و حضور در برنامه‌های مختلف بسیج نیز توسط گروه‌های سرود انجام می‌شود.

این فعالیت ها در بستر مسجد در محوریت مسجد در همه عرصه‌ها تاکید دارد و تا کنون افراد زیادی از این بستر، روانه مسیرهای‌ مختلف علمی، اجتماعی و اقتصادی شده‌اند که آقای اوجی و شاگردانش نمونه‌ای از این افراد می‌باشند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد