تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1399 - 11:12
کد خبر : 85286

حجت‌الاسلام صادقی: صراحت در دفاع از ولایت ویژگی مشترک حاج قاسم و آیت‌الله مصباح بود

حجت‌الاسلام صادقی: صراحت در دفاع از ولایت ویژگی مشترک حاج قاسم و آیت‌الله مصباح بود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت دانش آموختگان طرح ولایت حکیم مجاهد علامه مصباح یزدی که در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: طرح ولایت از

حجت‌الاسلام صادقی: علامه مصباح به ما یاد داد که در دفاع از ولایت باید با صراحت عمل کرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت دانش آموختگان طرح ولایت حکیم مجاهد علامه مصباح یزدی که در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: طرح ولایت از باقیات و صالحات علامه مصباح این فرزند تربیت شده مکتب حضرت فاطمه (س) است.

وی با بیان اینکه اولین ویژگی علامه مصباح جامعیت او بود، تصریح کرد: علامه مصباح در اوج تفکر یک سیاستمدار بصیر فعال و استاد عرفان و اخلاق بود.

حاجی صادقی با اشاره به اینکه علامه مصباح در مسائل اجتماعی و سیاسی بهترین برنامه‌ها را ارائه می‌کرد و به عنوان یک فقیه برجسته تفسیر‌های او از قرآن بی نظیر بود، افزود: انسان کامل انسانی است که همه ارزش‌های انسانی به صورت هماهنگ در او رشد کرده باشد و علامه مصباح این گونه بود.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه انسان یک بعدی انسان کامل نیست، تصریح کرد: آیت الله مصباح تسلط فوق العاده‌ای بر واقعیت‌های خارجی و اقتضائات زمان داشت و برای هر موضوعی با معاینه کامل نسخه می‌نوشت.

وی به بصیرت علامه مصباح اشاره کرد و افزود: ما از بی بصیرتی برخی شخصیت‌های دینی که بر واقعیت‌های خارجی مسلط نبوده‌اند کم ضربه نخوردیم.

حاجی صادقی با بیان اینکه آیت الله مصباح با شجاعت و صراحت هر آنچه را که تشخیص می‌داد بیان می‌کرد، تصریح کرد: برخی بصیرت دارند؛ اما جرات بیان واقعیت‌ها را ندارند، اما آیت الله مصباح این گونه نبود.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه وقتی شباهت‌های آیت الله مصباح و سردار سلیمانی را می‌بینیم متوجه می‌شویم که هر دوی آن‌ها صراحت داشتند، گفت: علامه مصباح به ما یاد داد که در دفاع از ولایت باید با صراحت عمل کرد و از همه چیز خود گذشت.

وی به اهتمام فوق العاده آیت الله مصباح برای تربیت نسل انقلاب و تعمیق مبانی و بنیادی فکری اشاره کرد و افزود: مهمترین عامل لغزش در بین جوانان ضعف بنیاد‌های اعتقادی و فکری است؛ این در حالی است که شاگردان آیت الله مصباح امروز هر کدام یک سنگرنشین عملی و علمی برای اسلام هستند.

حاجی صادقی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح تسلط فوق العاده‌ای نسبت به خطر‌ها و تحریف‌های تهدیدکننده جامعه داشت، اضافه کرد: او خیلی از مسائل را که از قبل برای دیگران مشخص نبود افشا می‌کرد و بنده این تشخیص بالای علامه را فقط در سایه افاضه الهی می‌دانم.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به روحیه انقلابی و جهادی آیت الله مصباح به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های این عالم ربانی اشاره کرد و افزود: وقتی جوانان انقلابی و جهادی نزد علامه مصباح به عنوان مجتهد، فیلسوف و مفسر می‌رفتند می‌دیدند که علامه مصباح از آن‌ها انقلابی‌تر و جهادی‌تر است و او با روحیه جهادی فرهنگ علوی و فاطمی را به ما آموخت.

وی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح معتقد بود هر کس با ولایت زاویه داشته باشد، عاقبت بخیر نمی‌شود، افزود: آیت الله مصباح توانمندی‌های علمی در تبیین مبانی و اصول فلسفی داشت او معتقد بود باید باسواد شوید و بصیرت خود را بالا ببرید و از طرفی قوی شوید تا دشمن از آسیب رساندن مایوس شود.

حاجی صادقی با بیان اینکه آیت الله مصباح یک ولایتمدار و در واقع عمار ولایت بود، تصریح کرد: علامه مصباح نیز مانند سردار سلیمانی می‌گفت من سرباز ولایت هستم و این افتخار است که ما به ولایت خدمت کنیم.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آیت الله مصباح عبد مخلص خدا بود و این عبودیت سرمنشأ تمام ویژگی‌هایی است که در علامه مصباح قرار داشت، اضافه کرد: آیت الله مصباح روح تازه‌ای به مکتب ما بخشید و ما امیدواریم که با تکیه به مکتب و منظومه فکری آیت الله مصباح روز به روز توانمندتر و مسلط‌تر شویم و در همین صراط مستقیم بدون لغزش مسیر خود را پیش ببریم و وظیفه خود را در قبال اسلام انجام دهیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد