تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1399 - 10:44
کد خبر : 85268

حضور ۳۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی در دروان کرونا در دانشگاه‌ها

حضور ۳۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی در دروان کرونا در دانشگاه‌ها

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سیماسادات لاری در یک سفر یک روزه به استان خراسان شمالی به منظور نظارت بر چگونگی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از شهرستان بجنورد بازدید کرد. در این بازدید بهروز رحیمی،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سیماسادات لاری در یک سفر یک روزه به استان خراسان شمالی به منظور نظارت بر چگونگی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از شهرستان بجنورد بازدید کرد.

در این بازدید بهروز رحیمی، دکتر بهزاد تدین، دکتر محمود صمدپور و دکتر رئیسی به عنوان اعضای تیم نظارت بر اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان‌های شمالی نیز حضور داشتند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: از زمانی که آمار بیماری رشد پیدا کرد، همیت خاصی در کشور ایجاد شد و طرح شهید سلیمانی نیز کلید خورد؛ این امر نشان داد در این مسیر بدون مشارکت اجتماعی مردم و همدلی سایر دستگاه‌ها به هیچ عنوان موفق نخواهیم بود.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تلاش داریم در سایه این طرح به صورت فعال اقدام  به بیماریابی کنیم، خاطر نشان کرد: ورود تست‌های رپید به همین خاطر مهم بود؛ هدف این بود که آنقدر تست انجام دهیم که از تعداد کل بیماران شناسایی شده تنها ۱۰ درصد مثبت باشند. در دانشگاه علوم پزشکی بجنورد این عدد به ۵ درصد رسیده است و بیش از حد انتظار است که به همت زیرساخت‌های آزمایشگاهی خوبی است که از قبل فراهم شده بود.

وی ادامه داد: در ابتدای شیوع کرونا و افزایش بار بیماران در بیمارستان‌ها که فشار کار را چند برابر و تخت‌های خالی را محدود و ارائه خدمات را کمی کند کرده بود، از مردم خواستیم که در صورتی که علایم بیماری خفیفی دارند تا آنجا که می‌شود با مراقبت در منزل دوران قرنطینه را پشت سر بگذرانند اما اکنون باید به موقع مراجعه صورت بگیرد زیرا باید مراقب باشیم تعداد فوتی‌ها را کم کنیم.

لاری با بیان این‌که هر چه آمار مرگ و میر ناشی از کرونا کم شود، موفقیت بیشتری حاصل شده است، افزود: باید بتوانیم افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای را تحت مراقبت داشته باشیم تا در زمان خود به مراکز درمانی مراجعه کنند. استان خراسان شمالی جمعیت روستایی قابل توجهی دارد اما با این وجود جمعیت روستایی آن گونه که در دیگر شهرها مشاهده شده است درگیر بیماری نبودند.

وی به اهمیت انجام برنامه‌های فرهنگی در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: ما در این مدت تلاش کردیم از مسائل رفاهی و فرهنگی دانشجویان خود غافل نباشیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: ۳۰ درصد دانشجویان ما در دانشگاه‌ها در همین دوران به عنوان اینترن، دستیار و کاروز حضور داشته‌اند. در حوزه فرهنگی نیز در بستر فضای مجازی جشنواره‌های ما در حال انجام است از جمله «سیمرغ»، جشنواره‌های ورزشی که به شکل باشگاه ورزشی راه افتاده است و جشنواره نشریات دانشجویی که در بستر مجازی در حال انجام است و اکنون هم میزبان جشنواره ملی قرآن هستیم.

در ادامه مهندس بهروز رحیمی عضو ناظر اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: دغدغه اصلی استاندار استان خراسان شمالی در حوزه دانشجویی برای ما بسیار بااهمیت است. تمام کارهایی که انجام می‌دهیم از یک بسته غذایی خیلی کم تا مراقبت درمانی، بسیار با اهمیت است. 

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در جریان بازدید از استان خراسان شمالی، زمین چمن مصنوعی اداره تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی بجنورد را افتتاح کرد. این زمین چمن در متراز ۱۲۰۰ مترمربع به مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان طی سه ماه ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد