تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 - 5:28
کد خبر : 84706

ارزش ریالی تولیدات عشایر لرستان حدود یک هزار میلیارد تومان است

ارزش ریالی تولیدات عشایر لرستان حدود یک هزار میلیارد تومان است

اسفندیار حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه یک چهارم پروتئین کشور توسط عشایر تولید می‌شود، عنوان کرد: عشایر مردمانی کم مصرف و کم توقع بوده و در عین‌حال با نقشی که در تولیدات دامی و کشاورزی دارند مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی هستند. وی اظهار کرد: هفت درصد جمعیت عشایر کشور در لرستان

اسفندیار حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه یک چهارم پروتئین کشور توسط عشایر تولید می‌شود، عنوان کرد: عشایر مردمانی کم مصرف و کم توقع بوده و در عین‌حال با نقشی که در تولیدات دامی و کشاورزی دارند مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی هستند.

وی اظهار کرد: هفت درصد جمعیت عشایر کشور در لرستان سکونت دارند و زندگی پنج درصد جمعیت استان بر مبنای زندگی عشایری است.

حسنی‌مقدم گفت: ارزش ریالی تولیدات عشایری لرستان سالانه یک هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه عشایر میراث‌ داران کهنی از رسوم چندین هزار ساله هستند، تأکید کرد: این رسوم کهن باید برای نسل‌های آینده حفظ شوند.

وی بر پیگیری جهت دریافت سهم واقعی عشایر از محل مالیات بر ارزش افزوده تأکید کرد و خواستار ساماندهی آب و سوخت‌رسانی، تامین آرد و جو عشایر شد.

حسنس‌مقدم عنوان کرد: بازنگری در سرشماری عشایر  به منظور دسترسی به آمار واقعی جامعه عشایری، آموزش مسائل فرهنگی، توسعه صنایع دستی،   اعطای تسهیلات جهت توسعه دامپروری و کاشت گیاهان دارویی، همکاری اعضای شورای عشایری جهت ارائه خدمات به این قشر از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد