تاریخ انتشار : جمعه 9 تیر 1396 - 11:06
کد خبر : 8463

سپاه افتخار ایران است/ دیپلماسی لبخند درمقابل عربستان کارساز نیست

سپاه افتخار ایران است/ دیپلماسی لبخند درمقابل عربستان کارساز نیست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به عملیات اخیر سپاه پاسداران و پرتاب موشک بر مواضع داعش اظهار کرد: پس‌ازاین جریان، موضع‌گیری‌هایی در داخل و خارج کشور علیه سپاه انجام گرفته

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به عملیات اخیر سپاه پاسداران و پرتاب موشک بر مواضع داعش اظهار کرد: پس‌ازاین جریان، موضع‌گیری‌هایی در داخل و خارج کشور علیه سپاه انجام گرفته که سبب ناراحتی شده است.

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: حرف‌وحدیث‌هایی که دراین‌باره شنیده می‌شود اگر از سوی بیگانه باشد توقعی نداریم اما گاهی این موضع‌گیری‌ها در داخل کشور و از سوی آدم‌های خودی است که سبب ناراحتی می‌شود.

وی افزود: همین مسئولان و روزنامه‌هایی که امروز برای روشن‌فکر نمایی برخی حرف‌وحدیث‌هایی را مطرح می‌کنند، با موشک‌های سپاه عکس یادگاری گرفتند اما اکنون قدرت سپاه را به رسمیت نمی‌شناسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: کشوری که اقتدار نظامی نداشته باشد، اقتدار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیز نخواهد داشت.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به خدمات سپاه پاسداران در طول انقلاب اسلامی و در دولت‌های مختلف، عنوان کرد: باید از پروژه‌های زیرساختی سپاه که در دوران سازندگی و دیگر مواقع نیاز به داد کشور رسیده است، تشکر کنیم.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، گفت: تعجب است از کسانی که این سخن امام را نیز نفهمیدند و به سپاه نیش و کنایه می‌زنند.

وی با تأکید بر اینکه سپاه یک پدیده جدید انقلابی است افزود: سپاه قدرت خوب جمهوری اسلامی و سبب افتخار در تمام حوزه‌های نظامی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.

دیپلماسی لبخند درمقابل عربستان کارساز نیست

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به خصوصیات ولی عهد جدید عربستان، عنوان کرد: عربستان به دست یک نادان سپرده‌شده که انسانی کم‌تجربه و پر غرور است.

حجت‌الاسلام یعقوبی اظهار کرد: این جوان کم‌تجربه که داعش نیز تحت تفکر جدید وهابیت او شکل‌گرفته است، برای قدرت‌نمایی علیه ایران اظهاراتی را مبنی بر جنگ‌افروزی مطرح می‌کند.

وی خطاب به ولی عهد جدید عربستان گفت: بزرگ‌تر از شما آمدند و سیلی خوردند، چراکه ایران اسلامی مهد دلیران و گورستان متجاوزان است.

خطیب نماز جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه مسئولان در مقابل عربستان باید محکم و مقتدرانه بایستند عنوان کرد: دیپلماسی لبخند در مقابل عربستان جواب نمی‌دهد چراکه سبب پر رو تر شدن این جوان مغرور می‌شود.

سوءاستفاده از سخنان رهبری برای منحرف کردن اذهان مردم است

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به سخنان اخیر رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر، ضمن تبیین واژه آتش به اختیار که از سوی رهبری مطرح شد، گفت: ازاین‌پس چنانچه کسانی از این واژه سوءاستفاده کنند، مریض و بیماردل هستند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با تأکید بر انجام کار فرهنگی فعال و زودبازده از سوی آحاد مردم و جوانان در جامعه، بیان کرد: کار فرهنگی باید بر اساس دین، اعتقادات و احساس وظیفه انجام شود و در این خصوص نباید منتظر مصوبه و بخشنامه‌های مسئولان بود.

وی اظهار کرد: در شبکه‌های اجتماعی و برخی روزنامه‌ها برداشت‌های نادرستی از سخنان رهبری درباره واژه آتش به اختیار به کار بردند و نیروهای حزب‌اللهی و انقلابی را برابر با قانون‌شکنان معرفی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: منظور از آتش به اختیار قانون‌شکنی نیست چراکه در چارچوب قانون و بر اساس اعتقادات و دین باید نصیحت‌های مشفقانه و تذکر انجام شود و نه برخورد فیزیکی.

سوژه دست مخالفان داده نشود

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: گاهی کاری انجام می‌شود اما عده‌ای اصل انقلاب را زیر سؤال می‌برند، بنابراین باید مواظب بود تا سوژه دست مخالف و دشمن ندهید.

وی عنوان کرد: برخی با قلم خود جامعه را ملتهب و اذهان را منحرف می‌کنند تا مردم مشکلات اصلی کشور، تحریم‌ها و آمریکا یادشان برود.

وی اظهار کرد: حاشیه‌ها را پررنگ می‌کنند تا کارهای اصلی به زمین‌مانده را مردم فراموش کنند، اما رهبری بار دیگر آتش به اختیار را معنا کردند تا جای ابهامی باقی نماند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به‌روز قلم عنوان کرد: برخی روزنامه‌نگاران و قلم‌به‌دستان و کسانی که مجازی قلم می‌زنند گویی یادشان رفته است که قلم محترم است و حرمت و حریم دارد.

حجت‌الاسلام یعقوبی ضمن تبریک روز قلم به نویسندگان و مؤلفان، خطاب به آنان گفت: قلم گاهی راه جهنم را هموار می‌کند و انسان را به وادی ضلالت می‌برد، بنابراین مواظب آنچه قلم می‌زنید باشید.

وی اشاره‌ای نیز به‌روز شهرداری و دهیاری داشت و بر ضرورت حفظ معماری اسلامی بر چهره شهرها تأکید کرد و افزود: شوراهای شهر، شهرداران  دهیاران در دوره جدید کاری کنند که مردم نتیجه آرایی که به صندوق‌ها ریختند را به‌صورت ملموس احساس کنند.

وی همچنین روز صنعت و معدن را نیز به صنعتگران و معدن کاران تبریک گفت و خواستار توسعه خراسان شمالی درزمینه های صنعت، گردشگری و کشاورزی شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد