تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 - 12:19
کد خبر : 83831

۱۰۰۰ اثر به جشنواره فرهنگی هنری «سردار دلها» ارسال شد

۱۰۰۰ اثر به جشنواره فرهنگی هنری «سردار دلها» ارسال شد

مهیارکمانگری در گفتگو با خبرنگار مهر درحاشیه اهدای احکام داوران این جشنواره که با حضور امام جمعه آمل درمصلا قدس این شهر برگزار شد، گفت: از یکم دی ماه ۹۹ فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری “سردار دل‌ها” ویژه نخستین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ویژه دانش آموزان منتشر شد و تا پایان روز ۱۴

مهیارکمانگری در گفتگو با خبرنگار مهر درحاشیه اهدای احکام داوران این جشنواره که با حضور امام جمعه آمل درمصلا قدس این شهر برگزار شد، گفت: از یکم دی ماه ۹۹ فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری “سردار دل‌ها” ویژه نخستین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ویژه دانش آموزان منتشر شد و تا پایان روز ۱۴ دی پایان مهلت ارسال آثار بیش از هزاراثر در رشته‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است.

وی بابیان اینکه استقبال دانش آموزان و فرهنگیان شهرستانی واستانی از بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و هنری در سطح شهرستان آمل بی‌نظیر بوده است، افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با شرکت خود در رشته‌های” شعر، داستان، نقاشی، نقاشی الکترونیک، وبلاگ نویسی و کلیپ کوتاه با موضوع‌های ” سردار سلیمانی و سردار مقاومت ” به دبیرخانه جشنواره سرداردلها ارسال کردند.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره فرهنگی وهنری سردار دل‌ها، با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری در بستر شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) ونیز شبکه‌های اجتماعی بوده است، یادآورشد،: از سوی دانش آموزان و فرهنگیان مدارس دیگر استان‌های کشور نیز در رشته‌های مختلف اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است.

کمانگیری تصریح کرد: تمام آثار دریافتی در کمیته فنی جشنواره در حال بررسی و داوری است و در مجموع از ۷۰ نفر از صاحبان آثار منتخب و برگزیده در اختتامیه جشنواره که درآیین گرامیداشت حماسه مردمی ششم بهمن امسال تجلیل خواهد شد.

سردار سلیمانی گنجینه‌ای عظیم از فضائل بوده است

امام جمعه آمل هم در این نشست از سردار شهید سلیمانی به عنوان گنجینه عظیمی از فضائل و شاخص‌ها و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب این سردار گرانقدر یک مکتب و یک راه هستند، یاد کرد و گفت، برای آنکه در حفظ این گنجینه سهمی کوچکی داشته باشیم، برگزاری نخستین جشنواره تولیدات آثار فرهنگی هنری با عنوان سرداردلها یک حرکت مهم و ارزشی است.

حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی، به اثرگذاری قابلیت فرهنگی و هنری برای بازگوکردن ارزش‌های دینی و انقلابی اظهار کرد: از قابلیت‌های فراگیر حوزه فرهنگی و هنری این است که گستره اندیشه و کاری را که این شخصیت جامع‌الاطراف در طول دوران زندگی خود انجام داده نمایش بدهد.

وی اضافه کرد،. وظیفه هنر متعهد و کسانی که به هنر توجه می‌کنند این است که سند سرشتی و اندیشه‌ای این شهید بزرگوار را تعبیر و تفسیر کنند.

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: همه ما امروز باید با کار تبیینی و تکوینی، اثری را به رؤیت جامعه برسانیم که مقام و منزلت پدیدارشناسانه تاریخ ایران بزرگ، عزت‌خواهی و اندیشه توحیدی مردم ایران را نشان بدهد، چرا که شهید سلیمانی عصاره پدیدآمده از عزت‌خواهی مردم ایران و شهدای برآمده از انقلاب است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد