تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 - 7:30
کد خبر : 83632

مظلومیت غریبانه شهید احمدی روشن در زادگاهش

مظلومیت غریبانه شهید احمدی روشن در زادگاهش

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، گرامی داشتن یاد، نام و خاطره انسان‌های بزرگ و اثرگذار در بین همه جوامع و ملت‌ها امری مرسوم و کاملاً درست است. به بیان دیگر اگر ملتی و سرزمینی به دنبال ادامه اعتلا و احیا متداوم شایستگی‌های خود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، گرامی داشتن یاد، نام و خاطره انسان‌های بزرگ و اثرگذار در بین همه جوامع و ملت‌ها امری مرسوم و کاملاً درست است. به بیان دیگر اگر ملتی و سرزمینی به دنبال ادامه اعتلا و احیا متداوم شایستگی‌های خود در عرصه‌های مختلف است باید یاد و نام انسان‌های شایسته ای که برای آن سرزمین افتخار آفرینی کرده‌اند یا تحولات جریان ساز ایجاد کرده‌اند را زنده نگه دارد.

البته بدیهی است که در مسئله زنده نگه داشتن یعنی ارائه تصویری دقیق و الگو از شخصیت اثرگذار و پیشتاز مد نظر است و در واقع این معنای دقیق زنده نگه داشتن خواهد بود.

این امری علمی و دقیق در همه جای دنیا با افکار و مرام‌های مختلف دینی و سیاسی است که هر کشوری اسطوره‌ها و قهرمانان خود را سر دست می‌گیرد و زندگی او را به الگوی برای نسل‌های آینده تبدیل می‌کند.

الگوسازی و قهرمان پروری از انسان‌های شایسته در کشور ما، تفکر دینی و ملی جمهوری اسلامی بخصوص در مورد کسانی که جانشان را در راه اعتلای کلمه توحید و میهن عزیز اسلامی فدا کردند با اصل اساسی شهادت و مفهوم عمیق آن شناخته می‌شود و قداست بیشتری پیدا می‌کند.

شهادت عالی‌ترین درجه‌ای است که یک انسان در فدا کردن هستی خود در راه سربلندی خوبی‌ها می‌تواند انجام دهد. شهادت در راه افزایش توانمندی یک ملت می‌تواند در ابعاد گوناگونی باشد. یکی از مهمترین ابعاد توانمندی ملت‌ها و مردم ایجاد زیرساخت‌های علمی است. شهدای هسته‌ای در کشور ما که هدف تیر کینه بدترین انسان‌های زمین قرار گرفتند نمونه‌ای بارز از این دست شهادتها و فدا کردن‌ها است.

شهید مصطفی احمدی روشن زاده دیار الوند همدان و معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نظنز صبح روز ۲۰ آذرماه ۱۳۹۰ با یک عملیات تروریستی توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و زندگی پربار خود را با شهادت خونین خود به نمونه‌ای از انسان‌های الگو در جغرافیای فکری و سرزمینی ایران اسلامی بدل کرد. مصطفی احمدی روشن جوان همدانی که هشتاد و پنجمین شهید دبیرستان ابن سینا همدان، متولد روستای سنگستان همدان و بزرگ شده دیار همدان است.

امروز که نهمین سالگرد شهادت این شهید عزیز است آیا دستگاه‌های مسئول همدان می‌توانند گزارشی از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در جهت معرفی این شهید ارائه کنند؟ همدان برای این فرزند برومند خود و فخر علمی اش کدام کتاب و مستند را که نشان دهنده سبک و نحوه زندگی این سردار علمی در شهر همدان باشد را تولید کرده است؟

آیا انتظار زیادی است که دستگاه‌های فرهنگی استان همدان باید در ۹ سال گذشته از این شهید و فضای حضور او در همدان اقدام به تولید محصولات متنوع فرهنگی می کرده‌اند؟ به نظر می‌رسد دستگاه‌های مسئول در دیار هگمتانه بسیار بیش از اینها به شهید مصطفی احمدی روشن بدهکار هستند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد