تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 - 7:19
کد خبر : 83624

عزت و احترام سردار دلها محصول عقیده راسخ او به راه امام حسین (ع) است

عزت و احترام سردار دلها محصول عقیده راسخ او به راه امام حسین (ع) است

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به یکی از ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: او یک مجاهد واقعی و خستگی‌ناپذیر بود، مجاهد یعنی اهل تلاش و فعالیت، خستگی ناپذیر در جهت خدمت به خلق و اطلاعت ازخالق؛ یکی دیگر از ویژگی‌های حاج قاسم اخلاص او بود و همیشه

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به یکی از ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: او یک مجاهد واقعی و خستگی‌ناپذیر بود، مجاهد یعنی اهل تلاش و فعالیت، خستگی ناپذیر در جهت خدمت به خلق و اطلاعت ازخالق؛ یکی دیگر از ویژگی‌های حاج قاسم اخلاص او بود و همیشه در حرکات و رفتارش خدا را در نظر داشت و برای خدا کار می‌کرد.

وی شجاعت و نترس بودن را یکی دیگر از دیگر ویژگی‌های ذاتی شهید سلیمانی عنوان کرد و با بیان اینکه این ویژگی زمینه سازسلحشوری‌های شگفت انگیز او بود؛ به درستی فهمیده بود که هر کس از خداوند بترسد خدا کاری می‌کند که همه از او بترسند و همه می‌دانیم که داعشی‌های ترس آفرین تنها از یک شخص وحشت داشتند و آن حاج قاسم بود.

زهد و ساده زیستی یکی از ویژگی‌های زندگی سردار دلها این مدرس دانشگاه گفت: زهد و ساده زیستی یکیدیگر از ویژگی‌های برجسته شهید قاسم سلیمانی بود که به زخارف دنیوی بی‌اعتنا و باتبعیت از امیر المومنین علیه السلام زندگی ساده را انتخاب کرده بود.

حسینی ویژگی برجسته حاج قاسم نسبت به سایر سرداران سپاه اسلام را دل بزرگ داشتن دانست و با تاکید بر اینکه دل بزرگ داشتن به این معنی که همه سلایق و همه ادیان و مذاهب مورد محبت او بود یک خصلت و ویژگی منحصر به فرد او در مقایسه بادیگر سرداران اسلام بود، افزود: این شهید بزرگوار طوری  با افراد رفتار م‌کرد که هر کسی پیش خود احساس می‌کرد حاج قاسم بیشتراز بقیه رو را دوست دارد. حتی اگر از  مسیحی و سنی و دروزی که با او نشست و برخاست داشتند میپرسدی هر یک می‌گفتند حاجقاسم ما را بیشتر از بقیه دوست دارد.

وی بیان کرد: همه شنیده‌ایم سخنرانیش را مبنی بر اینکه  جدا کردن مردم به اصلاح طلب، اصولگرا و … را نمی‌پسندید و سعی داشت به همه محبت کند و گرایشات سیاسی افراد نمی توانست در محبت او به افراد تاثیر بگذارد البته انقلاب و ولایت خط قرمز او بود یعنی اگرکسی علیه انقلاب و ولایت اقدام کند حاج قاسم دیگر نه تنها به او محبت ندارد بلکه دیگر او را مخالف خود می‌دانست.

حسینی اضافه کرد: موضع گیری این شهید در خصوص حجاب و پوشش افراد بر همگان مشخص است او با محبت به افراد آنها را به دینداری متمایل می‌کرد و نه با برخورد قهرآمیز.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور تهران با بیان اینکه تشییع باشکوه و بی‌نظیر سردار بزرگ سپاه اسلام و آن مرد الهی با حضور افراد در مذاهب مختلف و سلیقه‌های گوناگون نشان از واقعیت داشت و آن اینکه این مرد سردار دلها بود و همه حق بزرگ او درتامین امنیت و دفع خطرات از میهن اسلامی مان را فهمیده‌اند؛ بعد از تشییع پیکر مطهر امام خمینی(ره) که رکورد جهانی دارد و درگینس ثبت شده است دومین تشییع باشکوه به اسم سردار رقم خورد.

حسینی گفت: عزت از آن خداست و هر کس که راه خدا را برگزیند راه عزت را انتخاب کرده است. راه مقاومت در مقابل زورگویی و زیاده خواهی و تسلیم نشدن در برابر ستمگر مستکبر راه عزتمندانه‌ای بوده که تنها آموزگار این امر،امام حسین علیه السلام است و همه آزادگان عالم راه غیرتمندی و عزتمندی را از سیدالشهدا آموخته‌اند که فرمود: هیهات منا الذله عزت و احترام حاج قاسم محصول ایمان راستین او به خدا و عقیده راسخ او به راه امام حسین علیه السلام است.

وی با بیان اینکه شهدا به ویژه شهدای صاحب مکتب مثل حاج قاسم به ما آموختند که ارزش‌های معنوی و الهی هرگز کهنه و بی‌خاصیت نمی‌شوند ایمان راستین و اخلاص قدرت آفرین و راهگشاست، خاطرنشان کرد: اگر در دل مشکلات و در طوفان حوادث و گرفتاری‌ها به مدد و نصرت الهی ایمان داشته باشیم هیج مشکلی نیست که آسان نشود و چنانچه جوانان ما همین نکته را از مکتب حاج قاسم بیاموزند هرگز مأیوس نخواهد شد و همیشه روی امدادهای غیبی چه در زندگی شخصی‌شان و چه در امور کلان و اجتماعی امیدخواهند داشت.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد