تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 تیر 1396 - 6:37
کد خبر : 8344

ماه رمضانی از جنس دعا برای خانواده‌های داغدیده کابل/وقتی با اشک چشم افطار کردیم+دلنوشته

ماه رمضانی از جنس دعا برای خانواده‌های داغدیده کابل/وقتی با اشک چشم افطار کردیم+دلنوشته

خبرنگار حوزه مهاجرین، خبرگزاری تسنیم: به دنبال استقبال پرشور از مسابقه «نوروز مهاجرین»، خبرگزاری تسنیم مسابقه  مجازی «قنوت سبز مهاجرین» را همزمان با ایام ماه مبارک رمضان برگزار کرده است. مهلت ارسال آثار این مسابقه در دو بخش عکس و دلنوشته تا عید سعید فطر است. «فرزانه نورزهی» مهاجر افغانستانی ساکن در یزد با ارسال اثر خود در بخش عکس

خبرنگار حوزه مهاجرین، خبرگزاری تسنیمبه دنبال استقبال پرشور از مسابقه «نوروز مهاجرین»، خبرگزاری تسنیم مسابقه  مجازی «قنوت سبز مهاجرین» را همزمان با ایام ماه مبارک رمضان برگزار کرده است.

مهلت ارسال آثار این مسابقه در دو بخش عکس و دلنوشته تا عید سعید فطر است.

«فرزانه نورزهی» مهاجر افغانستانی ساکن در یزد با ارسال اثر خود در بخش عکس و دلنوشته شرکت کرده است که اثر او  را در ادامه می‌خوانیم:

 

«خدای من باز میهمانت شدم در سالی دیگر.باز آمدم و دل به لطف و مهربانیت بسته‌ام، من همان بنده غریب تو هستم که هر سال با کوله‌باری از درد و غم به سویت می‌آید و تو در این ماه ناامیدم نکردی خدای مهربانم!

من همان بنده غریب سال‌های هجرت هستم، همان بنده‌ای که در کنار سفره سحر و افطار به یاد عزیزانش در آن سوی این خاک دست به سوی تو دراز می‌کند و خواهان آرامش و سلامتی آنها در هر گوشه دنیاست، من زاده کابلستانم، زاده خاک پاک افغانستانم.

مرا دریاب که دلم غم دارد به یاد کابلم و به یاد کسانی که در این ماه بازبان روزه آنچنان ظالمانه به سوی حق رفتند که گویی قلب زمین هم شکافته شد از صدای پدری که کودکش را ناامیدانه با لباس های خونین در آغوش گرفته…

نمی‌دانی که من اینجا چه کشیدم و چه سحرهایی که گریستم و برای سلامتی‌شان هر شب با مادرم بر سر سفره افطار دعا کردم.

حال که میهمانت هستم از تو می‌خواهم گوشم را به صدای اذان دلنواز سحر در کابلم طنین‌انداز کنی… انگار یک آرزو شده که یک سحر در کابل جانم از خواب برخیزم و در سایه آرامش و امنیت وطنم نماز بخوانم.»

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد