تاریخ انتشار : جمعه 19 دی 1399 - 11:25
کد خبر : 83317

امام جمعه شیراز:از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم،دفاع از حقوق ملت ایران است

امام جمعه شیراز:از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم،دفاع از حقوق ملت ایران است

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز که پس از ۲۴ هفته وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزار شد افزود: تا امروز کارهای بزرگی در کشور انجام شده اما این حرکت انقلابی را باید به مرحله‌ای برسانیم که بگوییم کار تمام شد و گرنه دشمن برمی‌گردد به همان فسادی که قبلا

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز که پس از ۲۴ هفته وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزار شد افزود: تا امروز کارهای بزرگی در کشور انجام شده اما این حرکت انقلابی را باید به مرحله‌ای برسانیم که بگوییم کار تمام شد و گرنه دشمن برمی‌گردد به همان فسادی که قبلا انجام داده است.
وی ادامه داد: تمام کردن کار وظیفه همه ماست و شهدا در این راه کار خود را انجام دادند و ما باید مسیر آنها را ادامه دهیم.
امام جمعه شیراز  اضافه کرد: مسلمانان در طول ۲ تا سه قرن گذشته از سوی مستکبران تحقیر شده‌اند، به آنها ظلم شده و حق آنها پایمال شده است و انقلاب اسلامی آمده تا جلو آنها را بگیرد اما تا زمانی که عظمت اسلام و ایران برای دشمنان و مستکبران اثبات نشود کار تمام نشده است.
آیت‎الله دژکام اظهار داشت: در این مسیر، حرکت مجلس در بحث برجام در پاسخ به عدم وفای آمریکا و اروپا به وظایفشان و ملزم کردن دولت به آغاز غنی‌سازی اورانیوم حرکتی بجا و بسیار ارزشمند بود که شاهد بودیم کار غنی‌سازی از هفته قبل در کشور آغاز شد.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: تمام دوستداران اسلام، انقلاب و نظام قدردان این حرکت نمایندگان هستند و ضمن حمایت از این اقدام، از آنها می خواهیم که مسیر گرفتن حق مردم از آمریکای جنایتکار را به شدت دنبال کنند.
وی یاد و خاطره تمام شهدای مقاومت به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، شهدای هسته‌ای به ویژه شهید فخری زاده، مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی و همچنین شهدای هواپیمای اوکراینی را نیز گرامی داشت.
امام جمعه شیراز، همچنین نوزدهم دی ماه سالروز قیام مردم قم را نیز گرامی داشت و افزود: امروز بعد از گذشت ۴۲ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مردم با همه سختی ها که داشته‌اند و با تمام دشمنی‌هایی که کفار کرده‌اند، همچنان با قدرت و عظمت ایستاده‌اند و به زندگی خودشان ادامه می‌دهند.
آیت‌الله دژکام، در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم توجه به مسائل استان فارس تاکید کرد و گفت: مسئولان و مدیران استان در رده‌های مختلف باید به دنبال مطالبه حق مردم باشند، امروز و در همین شرایط تحریم که در جاهای دیگر پروژه‌های مختلف اجرا و افتتاح می‌شود، باید ببینیم که وضع استان در این زمینه چگونه است و از هر مسئولی که تلاش کند حمایت و قدردانی خواهیم کرد اما اگر مسئولی توانمندی در این جهت ندارند باید بدانند که نمی‌توان اینگونه ادامه داد.
امام جمعه شیراز ادامه داد: استان فارس از استان‌های پیشرو و پیشران اقتصاد و فرهنگ کشور بوده و نباید دید که برخی کارها در این استان بر زمین مانده است.
وی همچنین از مسئولان خواست مسائل مرتبط با حرم مطهر شاهچراغ (ع) را نیز مورد توجه قرار دهند.
پس از وقفه ۶ ماهه در برگزاری نماز جمعه در استان، امروز و با اعلام وضعیت زرد، خطبه‌های نماز جمعه در شیراز و سایر شهرهای با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد