تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 دی 1399 - 10:04
کد خبر : 83012

استان مرکزی رتبه نخست کشور در اجرای پروژه‌های اقتصادمقاومتی را کسب کرد

استان مرکزی رتبه نخست کشور در اجرای پروژه‌های اقتصادمقاومتی را کسب کرد

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصادی مقاومتی استان مرکزی با اشاره به عملکرد موفق شهرک خصوصی اظهار داشت: شهرک خصوصی اراک با قدمتی ۴۰ ساله در بخش

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصادی مقاومتی استان مرکزی با اشاره به عملکرد موفق شهرک خصوصی اظهار داشت: شهرک خصوصی اراک با قدمتی ۴۰ ساله در بخش خصوصی فعال و موفق بوده اما هم اکنون شهرک خصوصی با مشکل انتقال اسناد مواجه است.

وی افزود: ۲۰ واحد تولیدی در استان متولد می‌شود و به چرخه تولید ملی و ایجاد شغل و فضای اقتصادی کمک می‌کند که پیشرفت ۸۸ درصدی این پروژه ها نشئت گرفته از تلاش سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و دستگاه های اجرایی است.

استاندار مرکزی با بیان کسب رتبه نخست استان مرکزی در خصوص انجام پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: استان مرکزی به خاطر سعی و تلاش های مسئولان مربوطه توانسته رتبه نخست کشور را در پیشرفت پروژه‌ها به دست آورد.

وی عنوان کرد: برای این پروژه ها بیش از ۴ هزار ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی صرف شده است، پروژه های اقتصاد مقاومتی ۳۹۵ میلیون دلار و به عبارتی نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار ارزبری داشته که در قالب تجهیزات و دستگاه در مراکز استفاده شده و همه این عوامل منجر شده تا امسال استان مرکزی جزو استان‌های موفق در سرمایه‌گذاری به ویژه جهش تولید باشد.

آقازاده ادامه داد: با اتمام کامل پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و بهره‌برداری از این پروژه ها ۲۵۰۰ شغل ثابت، هزاران شغل غیر مستقیم و بیش از ۵ هزار میلیارد تومان درآمد به دنبال دارد که ناشی از همراهی سرمایه گذاران و دستگاه های اجرایی است که به ندای رهبر خود در سال جهش تولید لبیک گفتند.

وی بیان کرد: در سال های اخیر پس از تحریم ها بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شده که شامل طرح های بی بدیلی همچون ساخت صفحات خورشیدی در استان مرکزی که تنها نمونه کوچکی از آنها است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: بزرگترین دامداری کشور در دو سال اخیر در استان مرکزی با سرمایه گذاری های بسیار کلان شکل گرفته است، رفع مشکلات سایر واحدهای تولیدی اعم از مشکل حقوقی، اقتصادی، تجهیزات و مواد اولیه در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در ۹ ماهه سال ۹۹ بیش از ۶۲۰ میلیون دلار کالا از استان مرکزی صادر شده به طوری که در سال ۹۸ به ۸۰ کشور و امسال برای نخستین بار به ۹۰ کشور صادرات داشته ایم.

استاندار مرکزی افزود: امیدواریم تا پایان سال صادرات استان به بیش از ۹۰۰ میلیون دلار برسد و با توجه به اینکه امسال با فشار اقتصادی فراوانی رو به رو بوده ایم تا این زمان عملکرد بسیار مطلوبی است.

استاندار مرکزی: نیروگاه شازند مجوز استفاده از ۲میلیون لیتر “مازوت” را دارد استاندار مرکزی: نیروگاه “شازند” مجوز مصرف روزانه ۲میلیون لیتر مازوت را دارد استاندار مرکزی جزئیات منع تردد شبانه و ساعات کار اصناف در ۲ روز پایانی آذرماه را تشریح کرد

مشکل شهرک قطب صنعتی اراک نیازمند رسیدگی در مراتب بالاتر است

سعید فرخی نیز در این جلسه با اشاره به پروژه های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی پروژه های اقتصاد مقاومتی را تعریف می کنند و در این میان تکلیفی برای بخش معاونت اقتصادی مشخص نشده و پیش از ارسال طرح های مقاومتی به ستاد اقتصاد مقاومتی نیازمند تشکیل کمیته هستیم.

وی افزود:ایجاد کمیته در راستای انتخاب طرح های اقتصاد مقاومتی و تسریع امور و افزایش کیفیت طرح ها نقش موثری دارد و نیازمند توجه مضاعف است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی گفت: برای حل مشکلات شهرک صنعتی در سطوحی بالاتر از استان باید رسیدگی شود و امیدواریم مشکلات و موانع پیش رو برداشته شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد