تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 - 9:02
کد خبر : 82315

درگیری اصلی ما با دشمن کف مدرسه‌هاست

درگیری اصلی ما با دشمن کف مدرسه‌هاست

حجت الاسلام و المسلمین”محمدجواد حاج علی اکبری” پیش از ظهر امروز ۱۶ دی‌ماه در گردهمایی زنان نحبه سراسر استان کرمان به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به بُعد تربیتی این شهید بزرگوار اشاره و اظهار کرد: زیباترین جلوه مکتب حاج قاسم جبهه تربیتی او است. وی با تبیین نظریه مقاومت و بیان

حجت الاسلام و المسلمین”محمدجواد حاج علی اکبری” پیش از ظهر امروز ۱۶ دی‌ماه در گردهمایی زنان نحبه سراسر استان کرمان به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به بُعد تربیتی این شهید بزرگوار اشاره و اظهار کرد: زیباترین جلوه مکتب حاج قاسم جبهه تربیتی او است.

وی با تبیین نظریه مقاومت و بیان راه گشایی مقاومت در همه عرصه‌ها افزود: نظریه اقتصاد مقاومتی راه را در اقتصاد باز می‌کند و همچنین مقاومت فکری، فرهنگی و … در مقابله با هجوم دشمن راه‌گشاست.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: اگر مقاومت تربیتی براساس شیوه تربیت مقاومتی شکل بگیرد و ما در آن عرصه بتوانیم موفق شویم، می‌توانیم در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و … به مقاومت خود ادامه دهیم و در طول ۴۰ سال انقلاب اگر توانستیم در برابر دشمنان مقاومت کنیم به دلیل تربیت و بنیه قوی بود که ما در آن سال‌ها بدست آورده‌ایم.

وی با تاکید برآنکه هنوز از حماسه تربیتی که در آغاز انقلاب اسلامی آفریده شد، بهره‌مند می‌شویم، اظهار کرد: تربیت حماسی و مقاومتی افرادی را به بار می‌آورد که این افراد دیگر یک نفر نیستند بلکه به منزله یک لشکر و حتی یک ملت هستند.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه شهید سلیمانی تربیت مقاومتی را برای نسل جدید و آینده به روزرسانی کرد، بیان کرد: حاج قاسم همه دستاوردهای تربیت مقاومتی که در دوران دفاع مقدس داشتیم، را به عنوان یک ملعم و مربی برجسته توانست به نسل سوم منتقل کند و این هنر قاسم سلیمانی بود و شهید حججی و نمونه‌های دیگر بچه‌های نسل سوم نشان دادند که آن مکتب هنوز ادامه دارد.

وی بیان کرد: درگیری اصلی ما با دشمن کف مدرسه‌ها و بر سر نسل جدید و بچه‌هاست و هجوم بی امانی که حوزه فضای مجازی  به قتلگاه حوزه هویتی نسل جدید تبدیل کرده دارد به ما یادآوری می‌کند که اگر در اینجا شکست بخوریم در همه عرصه‌ها شکست خواهیم خورد.

حاج علی اکبری با بیان اینکه امروز بیشترین الهام این مکتب و نظریه مقاومت برای مدارس، معلمان و والدین دارد، تصریح کرد: هر جا سخن از تربیت به میان بیاید در مرحله اول، دوم و سوم سخن از مادر است. مادر کارگردان اصلی میدان ترییت است و مادران باید با معیارهای علوی فرزندان خود را تربیت کنند.

وی با بیان اینکه زنان در مقام همسری و مادری نقش مهمی در به تعالی رسیدن همسر و فرزندان ایفا می‌کنند، اظهار کرد: ما هر چه داریم از مادر داریم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این مطلب که از دامن زن مرد به معراج می‌رود، عنوان کرد: اگر بانوان به این رسالت بزرگ ایمان بیاورند، برای آن سرمایه گذاری کنند، قواعد آن را بشناسند و به آن التزام داشته باشند مقاومت تربیتی تحقق پیدا می‌کند و امتداد حاج قاسم را خواهیم داشت.

وی به سهم مدارس و مساجد در تربیت نسل جدید اشاره کرد و افزود: در تربیت مقاومتی نکته‌هایی مطرح است که وقتی به حاج قاسم و روش تربیتی او مراجعه می‌کنیم خط تربیتی مقاومتی مشهود است.

حاج علی اکبری با اشاره به سوابق جوانمردی و پهلوانی ملت ایران بیان کرد: کلید شحصیت حاج قاسم فتوت است و فتوت به ارزش‌های پایه ایرانی ما نزدیک است و همین باعث استقبال ایرانیان از اسلام بود.

وی ادامه داد: نوع دوستی، شجاعت و تیزهوشی از دیگر ارزش‌های ایرانی است و این ارزش‌ها در حاج قاسم مشهود بود و مردم ایران حاج قاسم را نماد ارزش‌های خود می‌دانند و همین امر باعث محبوبیت او در بین مردم شد.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: باید فرزندان‌مان را براساس اصول فتوت تربیت کنیم تا بتوانیم راه حاج قاسم را ادامه دهیم و اصول فتوت شامل زهد، عقلانیت، تفکر، تیزهوشی، قدرت تحلیل، مهربانی، نوع دوستی، شجاعت و … و در نهایت ارتباط عمقی و عاشقانه با خداوند است و در مقابل این تربیت، تربیت انفعالی و گلخانه‌ای است که فرد خودخواه، وابسته، خود را زود در احتیار دشمن قرار دادن و … است که یارگیری دشمن در درجه اول از بین این افراد است.

وی با بیان اینکه میدان دفاع مقدس باعث تربیت این نسل رشید شد، تصریح کرد: انسان در نگاه حاج قاسم کرامت دارد و نگاه حاج قاسم به بچه‌ها نگاه عاشقانه است و رشد و سعادت آنها را می‌حواهد.

حاج علی اکبری تاکید کرد: حق تربیت جوانان ایرانی فتوت است چون در این خاک و فرهنگ ریشه دارد و این پهلوانان معاصر ما هستند این حق ملت‌ها از جمله ملت ایران است.

وی با بیان آنکه پرورش فکر با انس با کتاب محقق می‌شود، عنوان کرد: حاج قاسم یک کتابخوان حرفه‌ای و یک مروج و معرفی کننده کتاب است و همچنین ارتباط مستمر نزدیک با شهدا و زندگی با شهیدان از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی بود.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد