تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 - 7:24
کد خبر : 82162

تندیس «سند ایران در دادگاه لاهه» ساخته می‌شود

تندیس «سند ایران در دادگاه لاهه» ساخته می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، صبح امروز به مناسبت نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی از جانباز شیمیایی ۷۰ درصد جنگ تحمیلی و سند جمهوری اسلامی ایران در دادگاه لاهه مبنی بر استفاده صدام از سلاح‌های شیمیایی در اراک تجلیل شد. علیرضا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، صبح امروز به مناسبت نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی از جانباز شیمیایی ۷۰ درصد جنگ تحمیلی و سند جمهوری اسلامی ایران در دادگاه لاهه مبنی بر استفاده صدام از سلاح‌های شیمیایی در اراک تجلیل شد.

علیرضا جلالی فراهانی جانباز شیمیایی  ۷۰ درصد دوران جنگ تحمیلی است که در منطقه کردستان و غرب بر اثر استفاده رژیم بعث عراق از سلاح‌های شیمیایی دچار جانبازی شده و برای درمان به کشور ژاپن اعزام شد.

وی در مدت درمان در کشور ژاپن به مدت ۲۰ روز در کما بود و بعد از درمان وی، ژاپن به عنوان یک کشور ثالث اسناد استفاده صدام از سلاح‌های شیمیایی را به دادگاه لاهه ارسال کرد و جانباز علیرضا جلالی فراهانی به عنوان سند جمهوری اسلامی در دادگاه لاهه در محکومیت رژیم بعث عراق به دلیل استفاده از سلاح‌های شیمیایی معرفی شد.

به مناسبت سالگرد شهادت شهید سلیمانی از سوی سند راهبردی رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این جانباز سرافراز مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

در مراسم تجلیل از این جانباز  که مورد عنایت شهید سردار سلیمانی و نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران در نیروی قدس قرار داشت، سردار داود غیاثی‌راد به نمایندگی از سردار سرلشکر ایزدی رئیس هیات امنای رزمندگان غرب و شمال غرب کشور و حجت‌الاسلام صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیرخم لوح تقدیر و کتاب چریک دفاع مقدس و به مناسبت دهه بصیرت کتاب مجموعه مقالات بصیرت‌افزایی را از سوی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه تقدیم وی کرد.

به این جانباز شیمیایی دوران هشت سال دفاع مقدس در موزه صلح تهران  یک غرفه ویژه اختصاص پیدا کرده  که مورد بازدید توریست‌های خارج از کشور و علاقمندان به سوابق دفاع مقدس قرار می‌گیرد، در این مراسم همچنین لوح تقدیر رئیس موزه صلح کشور جانباز تقی‌پور که از رزمندگان و جانبازان استان مرکزی است، به جانباز جلالی تقدیم شد.

در وصف این جانباز کتاب« سرزمین سرفه‌ها» به نویسندگی حمید حسام و «کتاب نفس‌های خردلی»  به نویسندگی ژیلا اویسی به رشته تحریر در آمده است.

 سردار داود غیاثی‌راد در این دیدار گفت: با تصویب شورای هماهنگی سند راهبردی رزمندگان تندیس این رزمنده جانباز در غرفه دفاع مقدس استان مرکزی نصب خواهد شد.

همچنین در مراسمی به مناسبت سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی با حضور رئیس دانشگاه آزاد از جانباز جلالی‌فراهانی تجلیل شد.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد