تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1399 - 5:52
کد خبر : 81715

نمایش «تقاص» به مناسبت فاطمیه و با محوریت شهید سلیمانی به روی صحنه می‌رود

نمایش «تقاص» به مناسبت فاطمیه و با محوریت شهید سلیمانی به روی صحنه می‌رود

ایمان حیرانی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با داستان تئاتر تقاص که به مناسبت دهه فاطمیه توسط گروه هنری ماهو به اجرا درمی‌آید، اظهار کرد: داستان تئاتر ما داستان بازجویی و مواخذه افراد گناهکار و ظالم در روز قیامت است که وقتی پرونده های آن ها بررسی می‌شود، به پرونده قاتلین حاج قاسم سلیمانی

ایمان حیرانی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با داستان تئاتر تقاص که به مناسبت دهه فاطمیه توسط گروه هنری ماهو به اجرا درمی‌آید، اظهار کرد: داستان تئاتر ما داستان بازجویی و مواخذه افراد گناهکار و ظالم در روز قیامت است که وقتی پرونده های آن ها بررسی می‌شود، به پرونده قاتلین حاج قاسم سلیمانی و سپس به پرونده قاتلین حضرت زهرا(س) رسیدگی صورت می‌گیرد.

وی افزود: ما در آنجا بیان می‌کنیم که ریشه ماجرای جنایات و شهادت حاج قاسم سلیمانی به گذشته برمی‌گردد و دشمن همیشه در جامعه اسلامی، بازوی اسلام را قطع می‌کند.

سرپرست گروه هنری ماهو خاطرنشان کرد: البته که موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی به عنوان خادم حضرت زهرا(س) در داستان ما بررسی می‌شود و موضوع اصلی داستان، شهادت حضرت زهرا(س) خواهد بود و دلیل نگارش این داستان مصادف شدن سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با دهه فاطمیه است.

حیرانی عنوان کرد: مهم ترین دغدغه ما این است که تئاتر در فضای کرونایی به صورت سالم اجرا بشود. به همین دلیل، امسال برای رعایت پروتکل های بهداشتی سالن بزرگ تری نسبت به قبل را پیش‌بینی کرده‌ایم و ظرفیت مخاطبان ما نسبت به سالن خیلی کمتر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که هدف گروه هنری ماهو بیان معارف اهل بیت (ع) به زبان هنر است، تصریح کرد: ۶ سال است که فعالیت تئاتر مذهبی انجام می‌دهیم و اولویت و محوریت اکثر تئاترهای ما موضوع شهادت حضرت زهرا(س) بوده است. مجموعه ما تقریبا ٢ سال پیش به صورت تشکیلات درآمد و یک سری اساسنامه و چشم انداز برای آن تدوین شد. هر سال دو تئاتر مختلف را به روی صحنه‌ برده‌ایم و مهم ترین هدف ما بیان معارف اهل بیت به زبان هنر و رسانه های نوین، برای عوام جامعه و علی الخصوص افرادی است که روش های سنتی را نمی‌پسندد.

تفاوت «ماهو» با گروه های مشابه انقلابی بودن است

سرپرست گروه هنری ماهو با بیان اینکه تفاوت گروه ماهو با گروه های مشابه انقلابی بودن است، اظهار کرد: گروه های مشابه ما کم نیستند، اما گروه انقلابی که به صورت تشکیلاتی فعالیت کند وجود ندارد. برخی انقلابی‌ها به صورت مقطعی در حوزه های فاطمیه و نیمه شعبان فعالیت کردند، اما اکنون فعالیتی ندارد و فعالیتشان تداوم نداشته است. گروه هایی که اکنون وجود دارند، تقریبا به اسلام اجتماعی و سیاسی اعتقاد ندارند.

حیرانی ادامه داد: در حالی ‌که گروه های مشابه ما سرمایه های کلانی دارند، ما از نهاد خاصی کمک و  حمایت های مالی دریافت نمی‌کنیم. حمایت هایی که تا کنون از ما شده صرفا حمایت های معنوی بوده است و منابع مالی از سمت خود عوامل گروهمان تامین می‌شود. عوامل گروه ماهو علاوه بر اینکه بابت فعالیت، مبلغی دریافت نمی‌کنند، کمک مالی هم برای کیفیت بهتر کار انجام می‌دهند.

وی درخصوص فعالیت های آینده گروه ماهو عنوان کرد: آن‌چه که مدنظر ما است اجرا تئاترهایی با محتوای آئینی و مذهبی است، اما ممکن است مناسبت اجرای ما مناسبت دینی نباشد؛ یعنی با مفاهیم دینی، پیرامون شخصیت های صدر اسلام و مانند ابوذر، سلمان و… تئاتری را خارج از مناسبت خاص به روی صحنه ببریم.

سرپرست گروه هنری ماهو با اشاره به فعالیت قبلی گروه که در ماه محرم اجرا شد، بیان کرد: کار قبلی ما نیز که سوگ خوانی اضطرار نام داشت، شیوه جدیدی از کار هنری بود که می‌توانم ادعا کنم برای اولین بار این کار را ابداع کردیم. در آن کار ما مقاتل را محوریت محتوا قرار دادیم و آن ها را به شیوه جدیدی بیان کردیم.

تئاتر «تقاص» تا ۲۲ دی‌ماه، در محل حسینیه امام خمینی(ره)، واقع در بلوار فدائیان اسلام، بین خیابان هفده شهریور و خیابان نسترن، هر روز بعدازظهر، از ساعت ۱۷.۳۰ روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد