تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 - 21:40
کد خبر : 81208

گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی در مسکو

گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی در مسکو

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا در این مراسم که صدها تن از ایرانیان مقیم مسکو، شخصیت‌های فرهنگی و نظامی روسی، اتباع آذری، افغانی، تاجیکی و ازبکی حضور داشتند، سخنرانان از نقش و جایگاه والای سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در مبارزه با تروریسم بین

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا در این مراسم که صدها تن از ایرانیان مقیم مسکو، شخصیت‌های فرهنگی و نظامی روسی، اتباع آذری، افغانی، تاجیکی و ازبکی حضور داشتند، سخنرانان از نقش و جایگاه والای سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در مبارزه با تروریسم بین الملل و خنثی کردن نقشه‌های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه گفتند.  

یوگنی گانچاروف نظامی بلندپایه روسی که در نبرد با تروریست‌ها در سوریه حضور داشته، در این مراسم خاطره‌ای زیبا از شجاعت، درایت و دلاورمردی سردار حاج قاسم سلیمانی بازگو کرد.

پخش فیلم مستند «اسطوره مقاومت و ایثار» و ذکر مصیبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، به زبان های فارسی و آذری از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه نقاشی و عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر پا شد.

همچنین ۱۹ پرتره سیاه ‌قلم از سرداران مبارزه با تروریسم از ایران، روسیه، سوریه و حزب‌الله لبنان در معرض دید قرار گرفت.

این پرتره‌های سیاه قلم را «میخائیل توپتا» هنرمند برجسته نیروهای مسلح روسیه خلق کرده و در حال حاضر در تالار- موزه افتخارات نظامی وزارت دفاع روسیه نگهداری می‌شود.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در حمله بالگردهای آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند. در این حمله تروریستی  ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی هم به شهادت رسیدند.

این ترور به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفت و کاخ سفید به طور رسمی مسئولیت آن را پذیرفت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد