تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 - 4:26
کد خبر : 80928

نام سردار دلها زینت بخش طرح مسجد سنگر سلامت در مقابله با کرونا

نام سردار دلها زینت بخش طرح مسجد سنگر سلامت در مقابله با کرونا

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه پارسال سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید، تشییع میلیونی و بی نظیر پیکر این شهید در تهران، قم، اهواز، مشهد و کرمان عظمت و جایگاه این شهید والامقام در بین

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه پارسال سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید، تشییع میلیونی و بی نظیر پیکر این شهید در تهران، قم، اهواز، مشهد و کرمان عظمت و جایگاه این شهید والامقام در بین مردم ایران را به جهانیان نشان داد.

 رهبر معظم انقلاب روز ۲۶ آذر ماه در دیدار با دست اندرکاران برگزاری نخستین مراسم سالگرد شهید سلیمانی این شهید والامقام را قهرمان ملت ایران و قهرمان امت اسلامی خواندند و گفتند: تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود.
ایشان همچنین شجاعت، مقاومت و مردمی بودن را از جمله ویژگیهای شهید سلیمانی برشمردند و فرمودند علت آنکه شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران شد و قشرهای مختلف مردم او را تکریم و به او ابراز احساسات کردند، این بود که شهید سلیمانی تبلور ارزشهای فرهنگی ایران و ایرانی بود.
یکی از رسوم و فرهنگ ایرانیان کمک به همنوع است که این کار در طرح شهید سلیمانی با عنوان “مسجد سنگر سلامت” به زیبایی متبلور شده است.

این طرح از ۲۰ آبان امسال در خراسان رضوی به منظور مقابله با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا طی مراسمی با شرکت مسوولان این استان و حضور ویدئوکنفرانسی رییس سازمان بسیج مستضعفان در مشهد، با همکاری نهادها و سازمانهای مختلف آغاز شد و در چهل روز گذشته نقش موثری در ایجاد روند نزولی کرونا در استان ایفا کرد.

شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه و همچنین پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی از جمله اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران، رفع موانع شغلی در زمینه اخذ و ارائه گواهی مرخصی استعلاجی معتبر و برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی، مومن، امین و معتمد محل از جمله اهداف طرح مسجد سنگر سلامت است.

رییس سازمان بسیج مستضعفان در خصوص هدف این طرح گفت: طرح “مسجد، سنگر سلامت” به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با همکاری و توافق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کنار مضجع شریف و نورانی حضرت امام رضا (ع) آغاز شد.

سردار غلامرضا سلیمانی افزود: این یک طرح مردم پایه است که از بالاترین سطح علمی برخوردار بوده و با همکاری و مشارکت نیروهای ماهر به اجرا در آمده است.

فداکاری جزو مکتب حاج قاسم است

مدیر ارتباطات و رسانه مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان در خصوص این طرح و مزین شدن آن به نام شهید سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب از شهید سلیمانی به عنوان کسی یاد کردند که صاحب مکتب است و مکتب این شهید را به عنوان مکتبی کارساز و اینکه باید روی آن کار شود معرفی کردند.
حجت الاسلام حسن افکار افزود: یکی دیگر از نکاتی که رهبر معظم انقلاب در مورد شهید سلیمانی گفتند این است که از این شهید عزیز با نام چهره بین المللی مقاومت نام بردند که همه دلبستگان مقاومت خونخواه و منتقم او هستند.
وی ادامه داد: شخصیت حاج قاسم، ملی و بین المللی است و شایسته است با توجه به اینکه در ایام سالگرد شهادت او هستیم این طرح مزین به نام این شهید شود. شهید سلیمانی از همان اوایل انقلاب که استخدام سپاه شد مدت ۴۰ سال تا لحظه شهادت در کسوت پاسداری در بخشهای متفاوت کار جهادی می‌کرد.
مدیر ارتباطات و رسانه مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: شهید سلیمانی در دفاع مقدس در خط مقدم نبرد بود و بعد از جنگ هم لباس جهاد را از تن خارج نکرد. در سال ۹۶ که برخی از او خواستند وارد عرصه انتخابات شود این شهید قبول نکرد و سربازی مردم را بر خود واجب می‌دانست.
وی افزود: بعد از دفاع مقدس هم در جنوب شرق و کرمان زحمات بسیار کشید و از سال ۷۸ که وارد سپاه قدس و تقویت جریان مقاومت شد وحدت ستودنی بین جریانهای مقاومت ایجاد کرد. وظیفه اصلی شهید سلیمانی فرامرزی بود اما این شهید در حوادث مختلف از جمله زلزله بم، زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان نیز به کمک مردم آمد و خدمت رسانی ‌کرد.

حجت الاسلام افکار ادامه داد: علت اینکه طرح مسجد سنگر سلامت به نام مالک اشتر زمان حاج قاسم سلیمانی نام گذاری شد این است که در این طرح بسیجی های مساجد محوری هر محله به سراغ تک تک مردم می‌روند و خروجی‌ آن همان وحدتی است که در ذهن شهید سلیمانی بود.
وی با بیان اینکه در این طرح همچنین فعالان بسیجی برای مبارزه با ویروس کرونا تلاش می‌کنند گفت: شهید سلیمانی هم در پی مبارزه با ویروس منحوس داعش بود. هر دو در جهت تخریب جامعه بشری هستند. یک ویروس را نمی‌بینیم و از طریق فراگیری سبب مرگ و التهاب در جامعه می‌شود. یک ویروس هم در دوره‌ داعش با هدف ریشه کنی اسلام و اهل بیت (ع) وارد عرصه شد و در اوایل کار خود، بخشی از عراق و سوریه را اشغال کرد و حکومت تشکیل داد.
مدیر ارتباطات و رسانه مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان افزود: امروز بسیجیان که در طرح شهید سلیمانی و مسجد سنگر سلامت مشغول فعالیت هستند همان راه شهید و همان مکتب را ادامه می‌دهند. امروز سنگر نبرد و خط مقدم تغییر کرده است. آن زمان مبارزه با داعش بود و امروز مبارزه با کروناست.
وی ادامه داد: شهید سلیمانی، شهید عرصه خدمت بود. ویژگی‌های او خاص بود به فرموده رهبر معظم انقلاب، عشق همیشگی به شهادت، مجاهدت دایمی و اخلاص داشت و اهل تظاهر نبود، انقلابی بود. همچنین استکبار ستیزی، شجاعت، حساسیت شرعی، معنویت گرایی، تعهد، ایمان، روحیه مقاومت، فداکاری و نوع دوستی از دیگر ویژگیهای او بود.

حجت الاسلام افکار گفت: در طرح مسجد سنگر سلامت، بسیجیان خرید بیماران کرونایی را انجام می‌دهند و دلسوزانه مشکلات درمانی، بهداشتی و معیشتی آنها را پیگیری می‌کنند که همه اینها بخشی از روحیه فداکاری است که در مکتب حاج قاسم می‌توانیم ببینیم.

نام شهید سلیمانی انگیزه ایجاد می‌کند

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز به عنوان یکی از ستونهای اصلی اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: به منظور اجرای طرح مقابله محله‌محور با شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم این استان در طرح “مسجد سنگر سلامت” ساماندهی و بکارگرفته شده‌اند.
دکتر محسن ذاکریان افزود: مسجد سنگر سلامت یک طرح جامع در سطح ملی است و نام شهید سلیمانی در هر کاری برای دیگران ایجاد انگیزه می‌کند.
وی با بیان اینکه این نام برای همه بزرگ و با عظمت است ادامه داد: نام شهید سلیمانی به گونه‌ای است که همه دوست دارند در کاری که به نام این شهید است مشارکت کنند.
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: طرح مسجد سنگر سلامت هم برای همه دلگرم کننده است و نیاز به هماهنگی در همه بخشها دارد و همه در این طرح می‌توانند زیر نام شهید سلیمانی و با تاسی به این شهید فعالیت کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد