تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 - 4:10
کد خبر : 80920

کیش در هفته‌ای که گذشت

کیش در هفته‌ای که گذشت

طرح تامین مسکن بومیان بر اساس تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان منطقه آزاد کیش و بنیاد مستضعفان انجام خواهد شد. به این ترتیب که تامین زمین، پروانه و تاسیسات زیر بنایی بر عهده سازمان منطقه آزاد و کار اجرا و ساخت بر عهده بنیاد است. در این طرح قرار است اقشار کم درآمد با کمترین هزینه امکان خرید

طرح تامین مسکن بومیان بر اساس تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان منطقه آزاد کیش و بنیاد مستضعفان انجام خواهد شد. به این ترتیب که تامین زمین، پروانه و تاسیسات زیر بنایی بر عهده سازمان منطقه آزاد و کار اجرا و ساخت بر عهده بنیاد است.

در این طرح قرار است اقشار کم درآمد با کمترین هزینه امکان خرید مسکن را پیدا کنند. طبق برنامه زمان بندی شده، مجموعه در مدت دو سال ساخته خواهد شد که از زمان تحویل زمین، طراحی نقشه ها در مدت کوتاهی تکمیل و همزمان عملیات اجرایی مجموعه آغاز می شود.

اواخر هغته گذشته مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد با سفر به جزیره کیش،‌ سری به پروژه ترمینال جدید فرودگاه کیش زد تا از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گیرد. در این بازدید علی عرب مدیرکل بنادر و فرودگاه ‌های کیش در خصوص پیشرفت عملیات اجرایی آسفالت باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده با اجرای ۷۰۰ تن آسفالت در روز، لایه نهایی روکش باند با رعایت استانداردهای جهانی در حال اجرا است که تا  ۴۰روز آینده مرحله آسفالت باند به اتمام می رسد.

در جریان این بازدید علی مقدس زاده  به برنامه زمان بندی بهره برداری از سالن مسافری در حال ساخت فرودگاه بین المللی کیش تا انتهای دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: با ایجاد شیفت های فشرده کاری، ۵۰ درصد آسفالت در سه قسمت “محوطه سازی، فضاهای پیاده رو و پارکینگ این مجموعه در قسمت شمالی در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار اجرا شده و این بخش تا آخر بهمن امسال به بهره برداری می رسد.

در هفته‌ای که گذشت، سخنگوی شورای سلامت کیش نیز با اعلام کاهش میزان مبتلایان کرونا در کیش،‌ از خالی شدن بخش کرونای بیمارستان جزیره خبر داد. او تعداد موارد مثبت اعلام شده با تست قطعی PCR از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جزیره را ۳ هزار و ۲۲۳ نفر اعلام کرد و گفت که میزان کشندگی بیماری در مبتلایان جزیره ۶۸/۰درصد بوده که آمار امیدوار کننده ای نسبت به دیگر نقاط کشور است.

امام جمعه کیش در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر از همگرایی میان نهادها و سازمان‌ها در خصوص مسئله حجاب و عفاف ابراز رضایت کرد اما گفت که در این زمینه بنا بر برخورد با کیشوندان و گردشگران نیست؛ ‌بلکه اولویت با کارکنان دستگاه‌های مستقر در جزیره است.

حجت‌الاسلام حسن زاده همچنین تبلیغات گسترده محیطی در سطح شهر و مبادی ورودی را ضروری دانست و گفت: در ادارات و نهادها نیز باید به تبلیغات محیطی در زمینه رعایت حجاب و ترویج الگوی رفتاری مناسب توجه ویژه داشت.

معوانت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش،‌ در جلسه‌ای ویژه‌ برنامه های بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را اعلام کرد. بر این اساس قرار است علاوه بر مسابقه کتابخوانی، فیلم های کوتاه درباره زندگی و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در قالب تردی مپینگ و آب نمای مستقر در اسکله تفریحی پخش شود. علاوه بر این یک گالری محیطی در سطح شهر و مسجد امام حسن مجتبی ایجاد شده و عکس هایی از سفرهای سردار حاج قاسم سلیمانی به جزیره کیش در معرض دید علاقمندان قرارمی گیرد.

به گفته رضا اردلان مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش پاتوق شعر و ادب نیز از دیگر برنامه فرهنگی این روز است که با حضور شعرای ملی و محلی و  به صورت مجازی در روز های ۱۳ و ۱۴ دی برگزار می شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد