تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 - 3:55
کد خبر : 80900

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

مراسم اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر شهدای مقاومت و چهلمین روز شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند صنعت دفاعی روز پنجشنبه در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد. فرمانده سپاه نینوای گلستان در این مراسم گفت: ایستادگی جبهه مقاومت در برابر توطئه های دشمنان به برکت خون شهید

مراسم اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر شهدای مقاومت و چهلمین روز شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند صنعت دفاعی روز پنجشنبه در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد.

فرمانده سپاه نینوای گلستان در این مراسم گفت: ایستادگی جبهه مقاومت در برابر توطئه های دشمنان به برکت خون شهید سلیمانی است.

سردار علی‌جمعه ملک‌شاهکویی اظهار داشت: جبهه مقاومت بدون شک انتقام خون این سرداران و سایر شهدای مقاومت را خواهد گرفت.

نمونه این برنامه در همه شهرها و مناطق گلستان برگزار شد.

**

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان به همراه امام جمعه، فرماندار ویژه و برخی مسوولان گنبدکاووس به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی با خانواده “رابرت اودیسیان” تنها شهید مسیحی استان ساکن در این شهرستان دیدار کردند.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که با اجرای طرح شهید سلیمانی در حوزه شناسایی، پیشگیری و درمان، روند شیوع کرونا در استان رو به کاهش است.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: تعداد بهبود یافتگان روزهای اخیر کرونا در اغلب شهرهای گلستان نسبت به هفته‌های قبل افزایش یافته و فقط بندرگز دارای وضعیت نگران کننده شیوع بیماری کووید ۱۹ است.

**

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که با وجود شیوع کرونا صادرات محصولات دامی و صنایع تبدیلی استان به قاره‌های گوناگون در حال انجام است و از ابتدای امسال تاکنون صادرات انواع کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از سه برابر شد.

غلامرضا محرابی اظهار داشت: امسال این اداره کل مجوز بهداشتی صادرات برای هزار و ۳۱۱ محموله به وزن ۲۵ هزار تن شامل پا و پنجه مرغ، میگو، آلایش خوراکی دام و مرغ، تخم مرغ خوراکی، خوراک و مکمل آبزیان، فرآورده های لبنی و گوشت منجمد مرغ و ۶ میلیون و ۸۳۵ هزار جوجه یک روزه گوشتی، ۲ میلیون و ۲۱۲ هزار تخم مرغ نطفه دار گوشتی و ۸۸ هزار پولت تخم گذار صادر کرده است.

وی کشورهای مقصد صادرات محصولات دام و آبزیان استان گلستان را هنگ کنگ، ویتنام، لائوس، میانمار، امارات، ارمنستان، افغانستان، عراق، قطر، ترکمنستان، گرجستان، آذربایجان، روسیه، مغولستان، ونزوئلا، چین و عمان اعلام کرد و افزود: امسال تعداد کشورهای متقاضی استفاده از این محصولات نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شد.

**

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت که با وجود خروج همه شهرهای استان از وضعیت قرمز شیوع کرونا و کاهش محسوس تعداد مبتلایان به کووید ۱۹، آموزش دانش‌آموزان مدارس استان به شرط برخورداری از امکان اتصال به اینترنت پرسرعت و شبکه شاد کماکان غیرحضوری است.

احسان گوهری‌راد اظهار داشت: فقط در برخی مناطق روستایی گلستان که دسترسی دانش آموزان به اینترنت دشوار و در برخی موارد ناممکن است با رعایت کامل همه شیوه نامه‌های ستاد مقابله با کرونا، کلاس‌های درس و امتحانات به صورت حضوری برگزار می شود.

**

غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه روسای دانشگاه‌های گلستان روز پنجشنبه از مراکز دانشگاهی مینودشت، آزادشهر و گنبدکاووس دیدن کرد.

همچنین با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علاوه بر افتتاح مرکز آزمایش تحقیق و توسعه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، نخستین تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گلستان توسط معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری گلستان اهدا شد.

وی در  شورای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت که یک میلیون و ۵۰۰ هزار صندلی دانشگاه‌های کشور و ۷۰ درصد رشته‌های دانشگاه‌های پیام نور و آزاد اسلامی خالی و بدون متقاضی است و در این شرایط چاره‌ای جز تعطیلی و یا ادغام مراکز آموزشی وجود ندارد.

**

جانشین فرمانده انتظامی گلستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ۹ هزار و ۹۶۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ، معتادان متجاهر و خرده‌فروشان در این استان کشف شد

**
یک محکوم به قصاص که ۸ سال قبل پسرخاله خود را در جریان درگیری به قتل رسانده بود پای چوبه دار و به حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) بخشیده شد.

قاتل و مقتول که پسرخاله بودند سال ۹۱ برای گشت و گذار به جنگل رفتند اما هنگام دعوای لفظی، یکی از آن ها کنترل خشم خود را از دست داد و مرگ دیگری را رقم زد.

صبح روز اجرای حکم و زمانی که طناب دار بر گردن قاتل قرار گرفت، مادر داغدار به حرمت ایام فاطمیه از قصاص گذشت و خواهرزاده اش را بخشید.

**

مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی (روز بصیرت) با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان در حسینیه ثارالله سپاه نینوا در گرگان برگزار شد.

در این مراسم شرکت کنندگان با گرامیداشت یوم الله ۹ دی ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا بر تبعیت از مقام معظم رهبری تاکید کردند.

**

سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون و با هدف ذخیره نزولات آسمانی، ممانعت از فرسایش خاک و تقویت پوشش مراتع، هلالی آبگیر در هزار و ۶۰۰ هکتار از مراتع استان اجرا شد.

عبدالرحیم لطفی اظهار داشت: امسال ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد هلالی آبگیر و کاشت بوته و درختچه مرتعی در گلستان جذب شد.

هلالی آبگیر چاله هایی به شکل هلال و شبیه به نیم دایره به شعاع ۱.۵ متر با عمق ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر است.

**

فرمانده انتظامی گلستان گفت که باند چهار نفره شرط‌بندی در یکی از محله‌های شهر بندرترکمن با گردش مالی ۱۰۰ میلیارد ریالی متلاشی شد.

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر اظهار داشت: متهمان از طریق فعالیت غیرقانونی و فریب شهروندان، اموال زیادی به دست آوردند که پس از هماهنگی با مرجع قضائی و طی عملیاتی هدفمند و غافلگیرانه، سه نفر از اعضای اصلی این باند حین ارتکاب جرم دستگیر شدند.

**

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ۱۴ شهرستان این استان مشاهده یا گزارش نشده است.

 غلامرضا محرابی اظهار داشت: اکنون ۱۵ گروه دامپزشکی در حال پایش روزانه و مستمر مکان های پرخطر استان از جمله مراکز پرورش مرغ صنعتی (تخمگذار و گوشتی )، پرورش دهندگان ماکیان بومی، تالاب ها و آب بندان ها، برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند.

**

استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی بندر در این استان به دلیل ظرفیت‌ فراوان کشاورزی استان شامل تولید انواع محصول و همچنین برخورداری از مرز آبی و خشکی گفت که ساخت این بندر به ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

هادی حق‌شناس در جلسه وبینار با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: گلستان ظرفیت زیادی در زمینه واردات و صادرات دارد و به همین دلیل ساخت و ایجاد بندر در این استان اجتناب ناپذیر و در عین حال مقرون به صرفه است.

**

زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان و طرح توسعه سامانه‌ نوین آبیاری در ۱۵ هزار هکتار از زمین‌های محدوده سد وشمگیر آق‌قلا با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) سپاه، استاندار و مسوولان گلستان به صورت متمرکز در کردکوی آغاز شد.

سال ۹۳ در  سفر اول رییس جمهوری به گلستان زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار اراضی استان به تصویب هیات دولت رسید که تاکنون ۷۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی توسط جهاد کشاورزی و ۴۰ هزار هکتار از سوی شرکت آب منطقه ای گلستان زهکشی شد.

همچنین تفاهم‌نامه ایجاد حوض‌های کوچک پرورش میگو به مساحت ۶ هزار هکتار میان استانداری گلستان و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) امضا شد.

همچنین با حضور سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم، طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در ۱۵ هزار هکتار از اراضی محدوده سد وشمگیر شهرستان آق‌قلا آغاز شد.

**

پیکر نبی‌الله خطیری افسر هنگ مرزی “کُرَند” شهرستان گنبدکاووس که پنجشنبه چهارم دی ماه در درگیری با اراذل و اوباش منطقه با اصابت چاقو جان خود را فدای امنیت عمومی کرده بود روز یکشنبه در گرگان تشییع و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

**

شهردار گرگان با اشاره به جایگاه ویژه گردشگری تاریخی و ضرورت حمایت از سرمایه گذاران در این بخش، از راه‌اندازی ناحیه شهرداری مستقل در بافت تاریخی این شهر خبر داد و گفت که آسان‌کردن ارائه تسهیلات و خدمات اداری از جمله اهداف این طرح است.

**

رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس گفت که تاکنون ۹۳ درصد از جمعیت این شهرستان معادل ۲۳۹ هزار و ۵۲۸ نفر کارت ملی هوشمند و یا رسید معتبر برای انجام فعالیت‌های اداری دریافت کردند.

**

تیم بسکتبال “بانوان شهر گرگان” در هفته هشتم لیگ برتر بسکتبال زنان باشگاه‌های ایران روز جمعه برابر حریف خود شورا و شهرداری قزوین با نتیجه ۵۰ بر ۶۶ شکست خورد.

**

رقابت‌های بسکتبال لیگ دسته اول مردان باشگاه‌های ایران در منطقه شمال کشور با حضور ۶ تیم به صورت متمرکز در گرگان آغاز شد.

در این رقابت‌هاکه تا ۱۷ دی ماه ادامه دارد، تیم های خانه بسکتبال خراسان رضوی، کاله تهران، شهرداری نوین گرگان،ملوان‌ بندرانزلی، آویژه صنعت پارسا مشهد و مهرام شهر قدس‌ با هم مسابقه می دهند.

**

روز دوم و پایانی هفته ششم کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس با شرکت ۵۳ راس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در ۶ دور به مسافت هزار و هزار و ۲۰۰ متر عصر روز جمعه بدون حضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته ششم مسابقات اسب‌دوانی کورس پاییزه گنبدکاووس یک میلیارد و ۳۱۲ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان اسب‌های برتر اهدا کردند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد