تاریخ انتشار : جمعه 12 دی 1399 - 8:17
کد خبر : 80717

مهمترین رویدادهای استان تهران در یازدهم دی

مهمترین رویدادهای استان تهران در یازدهم دی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، کیفیت هوای پایتخت روز گذشته از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای همه افراد جامعه بود. تعطیل شدن ۴۰ واحد تولید شن و ماسه پاکدشت رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاکدشت گفت: با

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، کیفیت هوای پایتخت روز گذشته از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای همه افراد جامعه بود.

تعطیل شدن ۴۰ واحد تولید شن و ماسه پاکدشت

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاکدشت گفت: با توجه به شاخص ۱۶۵ برای هوای شهرستان و شرایط قرمز و ناسالم برای همه افراد و استمرار آلودگی، ۴۰ واحد معدنی تولید شن، ماسه و آسفالت در این شهرستان تعطیل شد و تا زمان مساعد شدن شرایط هوا، اجازه فعالیت ندارند.

انتقال محل دفن زباله‌های بومهن به گندک

آیین جمع‌آوری بارانداز زباله‌های شهر بومهن با انتقال آخرین محموله زباله به صورت نمادین از مجاور آرامستان شهرآباد بومهن با حضور شهردار بومهن، فرماندار شهرستان پردیس برگزار و ساکنان شهرک طلائیه برای همیشه از بوی بد زباله خلاص شدند. زباله‌های شهر بومهن پیش از این در مجاورت شهرک طلائیه این شهر جمع‌آوری می‌شد که پس از جمع‌آوری مستقیم به محل دفن زباله در گندک دماوند منتقل شد.

گازرسانی به ۳روستای فیروزکوه 

آیین افتتاح طرح گازرسانی به روستاهای ورسخواران، طهنه و دریابک از بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه با حضور سرپرست فرمانداری این شهرستان، نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه فیروزکوه، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، معاونین فرماندار و بخشدار ارجمند و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد. بهره‌برداری از طرح گازرسانی به این روستاها به طول ۱۱هزار و ۵۰۰ متر پلی اتیلن و ۳هزار و ۸۰۰متر فلزی شبکه، حدود ۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

کشف ۳۵ فقره سرقت لوازم خودرو

فرماندهی انتظامی نیز خبرهای دیگری داشت؛ رئیس کلانتری ۱۶۳ ولنجک پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک سارق لوازم خودرو و اعتراف او به ۳۵ فقره سرقت خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهم ۶۰ قلم اموال سرقتی کشف شد، با دستور قضائی متهم برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی مال‌باختگان و مالخران به پلیس آگاهی انتقال یافت.

کشف ۴ میلیارد ریال شامپوهای تقلبی

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به کشف ۲ هزار لیتر شامپوی تقلبی به ارزش ۴ میلیارد ریال در یک انبار کالا در محله بهارستان گفت: مالک انبار و همدستش دستگیر شدند، متهمان شامپوهای معمولی را به عنوان برند لوکس به قیمت ۲۰۰ هزار تومان به مصرف‌کنندگان می‌فروختند.

کشف ۳۰۰ ثوب پوشاک قاچاق

فرمانده یگان امداد پلیس تهران بزرگ گفت: در اجرای طرح مقابله با کالای قاچاق با همکاری نیروهای سازمان تعزیرات و وزارت صمت یک واحد صنفی حامل ۳۰۰ ثوب پوشاک قاچاق به ارزش ۹۵۰ میلیون ریال کشف شد، در این رابطه دو متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند و اموال کشف شده تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شد.

دستگیری کلاهبردار فروش حیوانات خانگی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت: گرداننده یک صفحه اینستاگرامی که به بهانه فروش حیوانات خانگی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد. متهم اعتراف کرد با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش حیوانات خانگی تصاویر حیوانات مختلف خانگی را در اینترنت جست و جو و با عنوان تصاویر اختصاصی پت شاپ خود در صفحه بارگذاری می‌کرد و در اقدام بعدی مراجعه کنندگان را ترغیب به پرداخت کامل مبلغ قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه به یک حساب بانکی غیرمرتبط با خود دیگر پاسخی به افراد نداده و آنان را در لیست مسدودین قرار می‌داد.

یک کشته در پی تصادف پراید و تریلر در بزرگراه یاسینی

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: راننده یک دستگاه سواری پراید در بزرگراه شهیدیاسینی به دلیل بی‌توجهی به مسیر مقابل و سرعت بیش از حد مجاز در محدوده شمال بیمارستان لواسانی با یک دستگاه تریلر حامل بار شیشه برخورد کرد که در این حادثه راننده پراید به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

نجات ۵نفر در آتش‌سوزی چاپخانه‌ در لاله‌زار

استان تهران روز گذشته شاهد حوادثی از جمله آتش‌سوزی در چاپخانه‌ای در خیابان لاله زار بود؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: کارگاه چاپ در طبقه همکف یک ساختمان در خیابان لاله‌زار دچار آتش‌سوزی شده بود که بر اثر شدت حرارت آتش بخشی از سقف‌های شیروانی این ساختمان قدیمی فروریخت و آتش به طبقه بالایی که انبار لوازم برقی نیز بود سرایت کرده بود. در این طبقه پنج نفر در شرایط نامناسب قرار داشتند که آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش این افراد را به سلامت خارج کردند، این آتش سوزی بدون مصدومیت مهار شد.

آتش‌سوزی گاراژ ۴هزار متری در جنوب تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: یک گاراژ قطعات خودرو اسقاطی به وسعت چهار هزار مترمربع در جاده خاوران، بعد از سه راهی سیمان، مجتمع مسعود که بخشی از آن توسط ایرانیت مسقف شده بود و در زمینه صندلی خودرو و لوازم تودوزی صندلی خودرو فعالیت می‌کرد، دچار آتش‌سوزی شد. در این حادثه، آتش به گاراژ مجاور که تعمیرگاه اتوبوس‌های قدیمی است هم سرایت کرده و ۲باب مغازه که در ابتدای همین گاراژ وجود داشت نیز دچار حریق شده بود که آتش‌نشانان موفق شدند در کمترین زمان ممکن حریق را مهار کنند، این حادثه بدون مصدومیت مهار شد.

آتش‌سوزی در یک کارگاه مبل‌سازی

افسر آماده منطقه ۲ عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در یک کارگاه مبل‌سازی متشکل از ۲دهنه مغازه در جاده امامزاده داود گفت: هنگام بروز این آتش‌سوزی درب‌های کارگاه بسته بود و با توجه به موقعیت این کارگاه در داخل کوچه‌ای تنگ، آتش‌نشانان با کشیدن ۱۰ها متر لوله آبدهی، آب مورد نیاز را برای خاموش کردن این حریق تامین کردند. آتش‌نشانان در ادامه پس از بازکردن درب های کرکره‌ای این کارگاه، با استفاده از لوله‌های آب آتش‌نشانی، حریق را مهار و از سرایت آن به مغازه های مجاور آن جلوگیری کردند، این حادثه مصدومی نداشت اما خسارت زیادی به این کارگاه مبل‌سازی وارد شد.

کشف و توقیف ۲ تن تخم مرغ خارج از شبکه توزیع در دماوند

مسئول بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: ۲ تن تخم مرغ خارج از شبکه توزیع از یک خودرو نیسان در این شهرستان توسط بازرسی این اداره و اداره تعزیرات حکومتی شرق استان تهران کشف و توقیف شد، با دستور قاضی تعزیرات این کالا برای توزیع با قیمت مصوب به شبکه رسمی منتقل شد.

افتتاح دبستان خیرساز «مریم میرزاخانی» در ورامین

آیین افتتاح دبستان خیرساز «مریم میرزاخانی» در روستای زواره در بخش جوادآباد شهرستان ورامین روز گذشته با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرعامل مجمع خیرین شهرستان‌های استان تهران، رئیس آموزش و پرورش جوادآباد و خیرین مدرسه‌ساز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. این مدرسه با ۶باب کلاس درس در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع و زیربنای ۴۶۰ متر مربع با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان احداث شده است.

رزمایش «نذر سردار»

رزمایش کمک‌های مومنانه با عنوان «نذر سردار» به نیابت از «شهیدحاج قاسم سلیمانی» در قالب توزیع بیش از ۲هزار بسته برای هدیه به نیازمندان و قشر آسیب‌پذیر به همت فرهنگسرای خاوران و با مشارکت کانون‌های جهادی حضرت زینب(س) با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و مسئول قرارگاه جهادی حضرت زینب(س) در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

گلباران مزار شهدای مقاومت در بهشت زهرا (س)

مراسم بزرگداشت، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای مدافع حرم روز گذشته همزمان با سالگرد شهادت «سردار حاج قاسم سلیمانی» با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) برگزار شد.

برگزاری مراسم سالگرد شهید جبهه مقاومت در حرم عبدالعظیم (ع)

نخستین مراسم سالگرد شهید اهل شهرری جبهه مقاومت «مصطفی ‌محمدمیرزایی» با حضور خانواده شهید و بدون حضور جمعیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد. شهید محمدمیرزایی، ۳۸ ساله اهل شهرری از نیروهای تحت امر حاج قاسم سلیمانی بود که صبح جمعه ۱۳دی ماه ۹۸ در یک عملیات نظامی به شهادت رسید و پیکرش پس از تشییع در شهرری در حرم عبدالعظیم حسنی آرام گرفت.

برگزاری مراسم سالگرد شهید طارمی در بهشت زهرا (س)

مراسم نخستین سالگرد شهادت سرگرد پاسدار «هادی طارمی» از همرزمان و محافظان «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» با حضور مشاور کل فرمانده سپاه پاسداران، جمعی از مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم شهید پرور تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

گلباران گلزار شهدای مدافع حرم شهرستان پیشوا

آیین عطرافشانی و گلباران مزار شهدای مدافع حرم شهرستان پیشوا همزمان با سالروز شهادت «سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی» با حضور فرماندار، امام جمعه، معاونین فرماندار، بخشدار مرکزی، مسئولان نظامی و انتظامی، روسای ادارات، خانواده معظم شهدا و جمعی از بسیجیان و مردم در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) برگزار شد.

گلباران مزار شهدای امامزاده علی اکبر(ع) چیذر

آیین گلباران بارگاه مطهر امامزاده و شهیدان امامزاده علی اکبر(ع) چیذر در آستانه گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار دلها «سردار حاج قاسم سلیمانی» با حضور فرماندار شهرستان شمیرانات و جمعی از مسئولان برگزار شد.

تجلیل از خانواده «شهید رضا ولی پور»

آئین استقبال و تجلیل از خانواده «شهیدرضا ولی‌پور» شهید تازه شناسایی شده آرمیده در بوستان ایثار شاهدشهر شهرستان شهریار با حضور فرماندار شهریار و جمعی از مسئولان کشوری و لشگری در این بوستان برگزار شد. «شهید ولی‌پور» سرباز ارتش جمهوری اسلامی در سال ۶۲ در عملیات والفجر یک در سن ۲۱ سالگی به درجه رفیع شهادت رسید و در سال ۹۶ به عنوان شهید گمنام در یادواره شهدای گمنام بوستان ایثار شاهدشهر به خاک سپرده شد و هویت وی طی آزمایش DNA انجام شده مشخص شد.

آغاز رقابت بیش از ۱۲هزار داوطلب استان تهران در هشتمین آزمون استخدامی 

مجری برگزارکننده هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در استان تهران گفت: ۱۲ هزار و ۹۵۰ داوطلب از شهرستان‌های استان در ۹۳ حوزه فرعی و هشت منطقه شهرستان‌های استان در این آزمون به رقابت می‌پردازند. هشت هزار و ۷۸۰ داوطلب مرد و چهار هزار و ۱۵۰ داوطلب زن روزهای پنجشنبه و جمعه(۱۱ و ۱۲ دی) برای کسب سهمیه لازم جهت ورود به دستگاه‌های اجرایی در این آزمون شرکت می‌کنند.

هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور ۱۱ دی با رقابت ۲۹۷ هزار و ۹۶ نفر در ۱۸۹ شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا، آغاز شد. این آزمون در راستای جذب و استخدام نیروی مورد نیاز ۸۱ دستگاه اجرایی در ۲۴۰ شغل برای جذب و استخدام ۳۸ هزار و ۱۸۴ نفر برگزار می‌شود. ۵۶۲ هزار و ۶۷۶ نفر برای استخدام در دستگاه‌ها ثبت نام کرده‌اند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد