تاریخ انتشار : جمعه 12 دی 1399 - 8:17
کد خبر : 80715

اجرای ۳۰ برنامه هنری به یاد سردار سلیمانی در خوزستان

اجرای ۳۰ برنامه هنری به یاد سردار سلیمانی در خوزستان

محمد شهباز گهروئی در حاشیه برگزاری شب‌شعر بین المللی «مرد میدان» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی در خوزستان دو فصل تعریف شده است که فصل نخست سالگرد شهادت و فصل دوم سالگرد حضور وی و حشد الشعبی در زمان سیلاب خوزستان در ۳۰ فروردین‌ماه سال ۹۸ است. وی

محمد شهباز گهروئی در حاشیه برگزاری شب‌شعر بین المللی «مرد میدان» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی در خوزستان دو فصل تعریف شده است که فصل نخست سالگرد شهادت و فصل دوم سالگرد حضور وی و حشد الشعبی در زمان سیلاب خوزستان در ۳۰ فروردین‌ماه سال ۹۸ است.

وی افزود: برنامه‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که از سالگرد شهید سلیمانی آغاز و در سالگرد حضور وی در سیلاب خوزستان پایان یابند.

رئیس حوزه هنری خوزستان به برشماری این برنامه‌ها پرداخت و بیان کرد: برای اجرای برنامه‌ها به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی برنامه‌ریزی شده است که از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها مجموعه پنج قسمتی تله‌تئاتر با عنوان «نقش پنهان ماه» با موضوع سردار قاسم سلیمانی است.

وی افزود: هر قسمت این تله‌تئاترها یک دقیقه‌ای است که هم برای انتشار در فضای مجازی و هم برای پخش در تلویزیون ساخته شده است.

گهروئی از ساخت موشن گرافیک وصیت‌نامه سردار سلیمانی هم خبر داد و بیان کرد: قرار است وصیت‌نامه سردار سلیمانی در چهار قسمت به صورت موشن گرافیک سه تا چهار دقیقه‌ای ساخته شود تا بتوان آن را بازنشر کرد.

رئیس حوزه هنری خوزستان همچنین از برگزاری یک کارگاه مشترک میان هنرمندان ایرانی و عراقی به عنوان دیگر برنامه اجرا شده برای بزرگداشت شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: یک برنامه به صورت کارگاه مشترک با عراق برگزار شد که در آن ۲۰ تن از هنرمندان کشور عراق و ۱۷ هنرمند ایرانی شرکت و آثار مشترکی را تولید کردند.

وی افزود: این آثار شامل هفت مجموعه پوستر و دو فیلم کوتاه هستند که هفته آینده به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی از آنها رونمایی می‌شود.

گهروئی در ادامه به برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت سالگرد حضور قاسم سلیمانی در میان سیل‌زدگان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: ثبت تاریخ شفاهی حضور حاج قاسم سیلمانی در سیل خوزستان برنامه‌ای است که پوستر آن هفته آینده رونمایی خواهد شد و در آن روایت مردم از حضور حاج قسم جمع آوری و به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

وی از انجام پروژه هنری مشترک میان شاعران و خوش نویسان خوزستانی به همین مناسبت خبر داد و اظهار کرد: قرار است در قالب فراخوانی از شاعران درخواست شود تا یک مصرع درباره حاج قاسم بسرایند و این مصرع خوشنویسی به تابلو نفیس تبدیل می‌شود که فراخوان این برنامه نیز هفته آینده رونمایی خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خوزستان همچنین انتشار فراخوان شعر را برای فرهنگیان با موضوع سردار سلیمانی یادآور شد و گفت: فراخوان شعری داده شد که در آن از معلمان شاعر درخواست شد که شعرهای خود را با موضوع سردار سلیمانی به دبیرخانه ارسال کنند تا این اشعار در مرحله داوری قرار دارد و نتیجه داوری هفته آینده منتشر می‌شود و از اشعار برگزیده کتابچه‌ای با عنوان «عطر سیب» منتشر خواهد شد.

گهروئی همچنین از انجام دو کار نقاشی میدانی به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی خبر داد و بیان کرد: دو کار میدانی به این مناسبت در اهواز انجام می‌شود که نخست انجام کارگاه میدانی در ابعاد ۷*۳ در مرکز شهر اهواز توسط هنرمندان خوزستانی است که از روز شنبه آغاز می‌شود و تا ۱۵ دی همزمان با سالروز تشییع پیکر شهید ادامه دارد.

وی افزود: یک کار هم در سبک کوبیسم در ابعاد ۱۲ *۸۰ است و کار آن نیز ۱۵ شهریور به پایان می‌رسد.

بنا به گفته رئیس حوزه هنری خوزستان کلیپ ویژه برنامه با موضوع داعش هم در هشت دقیقه تولید می‌شود که از شبکه سراسری پخش خواهد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد