تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 دی 1399 - 8:35
کد خبر : 80362

فرهنگ عاشورایی پیروز میدان‌های نبرد است

فرهنگ عاشورایی پیروز میدان‌های نبرد است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه خبری الاربعین، منیر الدعمی در دومین روز برنامه کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که به صورت مجازی برگزار شد، در پنل بخش عربی با ارایه مقاله ای ضمن عرض تسلیت به جهان اسلام به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه خبری الاربعین، منیر الدعمی در دومین روز برنامه کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که به صورت مجازی برگزار شد، در پنل بخش عربی با ارایه مقاله ای ضمن عرض تسلیت به جهان اسلام به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، گفت: حسین بن علی(ع) در نهایت اشتیاق به شهادت بود، همانطور که امام باقر(ع) فرمودند هنگامی که امام حسین(ع) را بین پیروزی و شهادت مخیر کردند، حضرت شهادت را اختیار کرد، زیرا شهادت را پیروزی می‌دیدید، شهادت و زنده نگه داشتن دین با هم بود.

او افزود: پیروزی در سایه عمل به تکلیف محقق می شود.

استاد دانشگاه کربلا بالاترین هدف بشریت را آزادی و کرامت توصیف کرد و اظهارداشت: انسان دوست ندارد که کسی به او ظلم کند و او را به اسارت کشد؛ از این ‌رو انسان در مقابل به اسارت رفتن زمین و وطن و هر چه به او متعلق است تا مرز شهادت خود را آماده می‌کند.
وی مجاهد و شهید در راه خدا را به جهت دفاع از مقدسات و مذهب و وطن و دین ارزشمند توصیف کرد و گفت: اینکه شهید در برابر ظالم ایستاده است، هر چند توان رویارویی نداشته باشد ارزشمند است، چون او به جهت کرامت وطنش قیام کرده و این درس را به نسل‌های آینده نیز یاد می‌دهد. این امری است که شایسته است فرد در آن کشته شود، بنابراین خود را آماده فداکاری می‌کند.
الدعمی، فرماندهان دین را در پیشاپیش جهادگران ارزیابی و اظهارداشت: این جلوداری به جهت هدایت بشر و دفاع از حق و مستضعفین است، پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) در این مسیر بودند و همه فرماندهان و مجاهدانی که از اسلام و مقدسات دفاع کردند نیز در این مسیر بودند و بهترین نمونه آن‌ها دو شهید عزیز شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس هستند.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر از جمله هادی طارمی بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی که بامداد جمعه اتفاق افتاد در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی بودند.

 پنتاگون وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق را با چندین موشک هدف قرار داد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد