تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 - 5:32
کد خبر : 79345

۷مرکز یادگیری محلی دولتی در زنجان فعالیت می کنند

۷مرکز یادگیری محلی دولتی در زنجان فعالیت می کنند

فرحناز فتحی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با پیوست سوادآموزی اجرا می‌شود، گفت: در پنج سال گذشته، چهار مرکز یادگیری محلی دولتی در استان فعالیت می‌کردند که با تلاش‌های صورت گرفته نسبت به راه اندازی سه مرکز یادگیری محلی دیگر اقدام شده است. وی اظهار کرد: مراکز

فرحناز فتحی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با پیوست سوادآموزی اجرا می‌شود، گفت: در پنج سال گذشته، چهار مرکز یادگیری محلی دولتی در استان فعالیت می‌کردند که با تلاش‌های صورت گرفته نسبت به راه اندازی سه مرکز یادگیری محلی دیگر اقدام شده است.

وی اظهار کرد: مراکز یادگیری محلی و در راستای اجرای طرح ارتقاء توانمندی‌های سوادآموزان بسیار موثر است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: در سال جدیدچهار هزار و ۶۰۰ نفر برای سوادآموزی استان زنجان از سوی سازمان نهضت سوادآموزی کشور تعیین شد که دو هزار و ۱۰۰ نفر برای دوره سواد آموزی و هزار و ۲۰۰ نفر برای دوره انتقال و هزار و ۳۰۰ نفر برای دوره تحکیم در نظر گرفته شده است.

فتحی با بیان اینکه در دوره سوادآموزی، طرح نماز کلید بهشت به عنوان یکی از مهمترین طرح‌ها در راستای رسالت حوزه سوادآموزی با اولویت بخشی به درست خوانی نماز و قرآن و درک درست از مفاهیم آن اجرا می‌شود، گفت: در سال جاری این طرح برای دو هزار و ۴۰۰ سوادآموز به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی ابراز داشت: دوره‌های ICDL برای سوادآموزان دوره انتقال به منظور آشنایی با مهارت‌های هفتگانه رایانه برگزار می‌شود و طبق حجم ابلاغی از سوی سازمان در سال جای ۱۲۰ سوادآموز نواحی یک و دو زنجان تحت پوشش این آموزش قرار خواهد گرفت.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: با توجه به تقارن هفته سوادآموزی با ایام شهادت سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و به منظور تبیین جایگاه شهادت در اسلام و انتقال مفاهیم و فرهنگ ایثار و شهادت در لایه‌های مختلف جامعه، مسابقه سردار دل‌ها برای سواد آموزان برگزار خواهد شد و همچنین مسابقه بازشناسی شخصیت سردار سلیمانی به صورت استانی برای آموزش دهندگان، میزگرد شناخت ابعاد شخصیت وجودی شهید سلیمانی در چهار مرکز یادگیری محلی استان با همکاری سپاه و بسیج و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیگر برنامه‌های هفته سوادآموزی است.

فتحی افزود: از دیگر برنامه‌هایی مهم سوادآموزی در سال جدید اجرای طرح کشوری بسته تحولی با عنوان پیوند سواد و زندگی است و در این طرح با محوریت مرکز یادگیری محلی، مهارت‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و شغلی زودبازده با رویکرد مهارت آموزی با پیوست سوادآموزی در زیست بوم جدید به سواد آموزان آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: اولین مرکز یادگیری محلی مشارکتی با همکاری جهادکشاورزی در خدابنده و اولین مرکز یادگیری محلی غیردولتی با همکاری بخش خصوصی در خرمدره در هفته سوادآموزی افتتاح شد و امیدواریم بتوانیم یک مرکز یادگیری محلی نیز در بخش سجاسرود به بهره برداری برسانیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد