تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1396 - 9:59
کد خبر : 15309

مدافع معروف و مبارزه با منکر بزرگترین پیام سید الشهداء(ع) است

مدافع معروف و مبارزه با منکر بزرگترین پیام سید الشهداء(ع) است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مسعود صفی یاری امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، با بیان اینکه حرکت بزرگ حضرت اباعبدلله حاوی پیام های بزرگی در حوزه فردی و اجتماعی است، اظهار کرد: ایشان با

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مسعود صفی یاری امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، با بیان اینکه حرکت بزرگ حضرت اباعبدلله حاوی پیام های بزرگی در حوزه فردی و اجتماعی است، اظهار کرد: ایشان با حرکت خود درس آزادگی و جوانمردی، شجاعت و ایثار، صبر و مقاومت، عشق و علاقه به خدا و از همه مهم تر پیام امر به معروف و نهی از منکر را به مردم جهان دادند.

وی با اشاره به اینکه در برابر ظلم و ستم نباید سر خم کرد و در هر شرایطی میبایست مدافع معروف و مخالف منکر بود، ابراز کرد:همچنین بار ها نبی مکر اسلام (ص) به نقش امر به معروف و نهی از منکر در بقای جامعه اسلامی اشاره کرده اند که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ضمن اشاره به مبانی عملی امر به معروف و نهی از منکر، افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید با اصول و مبانی درست انجام پذیرد در غیر این صورت نه تنها نتیجه حاصل نخواهد شد بلکه جوابی وارونه خواهد داشت.

حجت الاسلام صفی یاری شناخت صحیح معروف و منکر را اولین قدم دانست و تصریح کرد: تشخیص معروف و منکر امری سلیقه ای نیست و باید برداشت واحدی از معروف بودن معروف و منکر بودن منکر منکر داشت.

وی با بیان اینکه بهترین راه تشخیص تطبیق امر به معروف و نهی از منکر با عقل و شرع است، اضافه کرد: هرجا که معروف و منکر از فیلتر عقل و شرع به سلامت عبور کرد فرد میتواند به رسالت خود عمل کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در ابتدا ما موظف به احیای این فریضه الهی در خانواده خود هستیم، ادامه داد: فرزندان ما باید با امر به معروف و نهی از منکر آشنا شده و از همان دوران کودکی عمل به آن را تمرین کنند.

انتهای پیام /

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد