تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دی 1399 - 8:17
کد خبر : 79222

علمی کردن کشاورزی حلقه‌ای مفقوده است/ امکان جهش تولید محصولات کشاورزی را داریم

علمی کردن کشاورزی حلقه‌ای مفقوده است/ امکان جهش تولید محصولات کشاورزی را داریم

پرویز اوسطی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بخش کشاورزی کشور یکی از بخش‌های مهم اقتصادی است و در این شرایطی که تحریم‌ها و دیگر مسائل هم وجود دارد و با توجه به مسائل اقتصادی، این بستر در بخش کشاورزی فراهم است که

پرویز اوسطی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بخش کشاورزی کشور یکی از بخش‌های مهم اقتصادی است و در این شرایطی که تحریم‌ها و دیگر مسائل هم وجود دارد و با توجه به مسائل اقتصادی، این بستر در بخش کشاورزی فراهم است که ما در ارتباط با شعار سال بتوانیم اقداماتی اساسی انجام دهیم.

وی افزود: برخلاف بسیاری از دیدگاه‌های موجود، بنده معتقدم که بخش کشاورزی ظرفیت گسترش و اشتغالزایی بالایی دارد و با همین وضعیت و امکانات موجود می‌توانیم تولید محصولات کشاورزی را به صورت جهشی افزایش دهیم. البته برای تحقق آن نظارت و سیاستگذاری نیاز است که وظیفه کمیسیون کشاورزی است که بتواند در این راستا تلاش کند.

نماینده قروه در مجلس تصریح کرد: وظیفه ما در کمیسیون کشاورزی مجلس این است که همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و روی زمین مانده بخش کشاورزی را شناسایی کنیم و با راهکارهای فوری یا طرح های مردمی سریع الجواب کار را شروع کنیم تا به این ترتیب جهش تولید و اتفاقاتی که انتظار داریم، رقم بخورد.

اوسطی تصریح کرد: یکی از اولویت ها این است که ما در بحث علمی کردن کشاورزی به عنوان یک حلقه مفقوده ورود کنیم. چرا که الان فاصله کشاورزان متوسط و ضعیف با کشاورزان خبره و پیشروی کشور بسیار زیاد است که متاثر از بحث علمی شدن کشاورزی است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس افزود: علمی شدن کشاورزی در حقیقت همان کشاورزی دانش بنیان و به معنای بردن علم و تکنولوژی در عرصه‌ها و مزارع کشاورزی است که به هر جهت مشمولیت عموم را در کل کشاورزی کشور ندارد و فقط بخش کوچکی از کشاورزی ما از امکانات کشاورزی به طور علمی استفاده می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان تحول بخش کشاورزی در کشور اظهار داشت: باید به بخش کشاورزی توجه کافی و لازم داشته باشیم و از ظرفیت و فرصت استفاده کنیم تا بتوانیم به آن جایگاه واقعی در این بخش دست یابیم.

وی در پایان گفت: انتظار می‌رود بانک کشاورزی با تداوم رویه موجود در خدمتگزاری به کشاورزان در راستای امهال و تقسیط تسهیلات تولیدکنندگان نیازمند و تامین تسهیلات طرح‌های آماده اجرا مساعدت بیشتری داشته باشد. 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد