تاریخ انتشار : یکشنبه 7 دی 1399 - 8:20
کد خبر : 78728

۸۰۰ عنوان برنامه دهه بصیرت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

۸۰۰ عنوان برنامه دهه بصیرت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

حجت الاسلام احمد ملایی روز یکشنبه در دیدار اعضای کارگروه‌های ستاد دهه بصیرت و میثاق با ولایت با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: جمع حاضر با سه عنوان فعالیت اما در یک کار هماهنگ از مدت‌ها پیش تلاش می‌کنند که شامل ستاد دهه بصیرت و میثاق با ولایت، بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که به ویژه

حجت الاسلام احمد ملایی روز یکشنبه در دیدار اعضای کارگروه‌های ستاد دهه بصیرت و میثاق با ولایت با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: جمع حاضر با سه عنوان فعالیت اما در یک کار هماهنگ از مدت‌ها پیش تلاش می‌کنند که شامل ستاد دهه بصیرت و میثاق با ولایت، بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که به ویژه مجموعه سپاه دنبال می‌کند و همزمانی این ایام با دهه فاطمیه که هدایت برنامه‌های دهه فاطمیه با سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی گفت: کارگروه‌های مناسبت‌های انقلاب برای نیمه دوم سال از ابتدای مهر ماه در ۲۵ کارگروه شکل گرفت و آغاز به‌کار کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین ویژه ایام الله دهه بصیرت و میثاق با ولایت از آذر ماه به صورت مستقیم برای برنامه‌ریزی و فعالیت اقدام شده است و این کارگروه‌ها و زیرمجموعه‌هایشان در همه شهرستان‌ها نیز فعال شدند.

وی افزود: تدبیر خوبی در سراسر کشور و به تبع آن در استان انجام شد که با توجه به مناسبت‌های متعددی که از ۹ تا ۱۹ دی ماه وجود دارد از امسال به بعد ستاد دهه بصیرت و میثاق با ولایت به صورت همیشگی مانند دهه فجر تشکیل می‌شود و یاد و خاطره سردار دل‌ها نیز به عنوان آنچه مقام معظم رهبری فرمودند، در تقویم مناسبت‌های ملی زنده خواهد بود و هر سال برای مناسبت‌های این دهه برنامه‌ریزی می‌شود.

ملایی بیان کرد: با توجه به اهمیت ویژه اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مجموعه سپاه نیز با مشارکت و هماهنگی همین کارگروه‌ها تشکیل جلسه داده و ستاد تشکیل شده است که در این زمینه از مجموعه سپاه بهره‌مند خواهیم بود.

وی گفت: حدود ۸۰۰ عنوان برنامه که اعلام شده تاکنون از سوی ۱۱ کارگروه بوده است و برخی کارگروه‌ها هنوز برنامه اعلام نکردند که در حال پیگیری هستیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: امسال به دلیل شرایط کرونا راهپیمایی و اجتماعات بزرگ نخواهیم داشت و برگزاری مناسبت‌ها به برنامه‌های سلامت محور و در چارچوب مصوبات ستاد کرونا تبدیل شده است.

وی گفت: برای هر پنج مناسبت مهم این دهه، برنامه و مراسم داریم اما با شرایطی که اقتضا کند و به ویژه با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی برگزار خواهد شد.

معاون اجرایی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به اهمیت ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی ۱۴ کارگروه در این زمینه فعال شده که تاکنون ۴۴ سرفصل اجرایی برنامه‌ریزی شده است.

سرهنگ ماشاءالله محمودی افزود: ۶۵۰ عنوان برنامه در شهرستان‌ها، نواحی و ستاد استان برنامه‌ریزی شده که در ۲ هزار پایگاه مقاومت استان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مدت از بستر فضای مجازی بیشتر استفاده خواهد شد گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، دیدار با خانواده شهدا و رزمندگان مدافع حرم، نشست‌های روشنگری و وبینارهای بصیرتی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از مهمترین این برنامه‌ها است.

وی برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقه استانی وصیت نامه حاج قاسم، تولیدات فرهنگی، برگزاری یادواره شهدا، اعزام گروه‌های جهادی، افتتاح پروه‌های عمرانی و طرح مدیریت محله محور سردار شهید قاسم سلیمانی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

با توجه به حوادث مهمی که در بازه زمانی ۹ تا ۱۹ دی روی داده، این دهه به دهه بصیرت و میثاق با ولایت نام‌گذاری شده است.

همچنین به دلیل همزمانی دهه بصیرت و میثاق با ولایت با دهه اول فاطمیه، شعار محوری و سراسری این دهه «بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاوت علوی» است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد