تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 - 8:24
کد خبر : 78301

یک هفته با ثمره تلاش دولتمردان در استان‌ها

یک هفته با ثمره تلاش دولتمردان در استان‌ها

هفته نخست دی ماه در حالی سپری شد که بسیاری از شهرهای کشور از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند و دولتمردان توانستند با حضور در مناطق مختلف و یا از طریق ویدیو کنفرانس ۲۸ هزار میلیارد تومان طرح جدید را در حوزه پتروشیمی وارد مدار توسعه  کنند. علاوه بر آن ۲۸ پروژه صنعت آب و برق با اعتبار

هفته نخست دی ماه در حالی سپری شد که بسیاری از شهرهای کشور از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند و دولتمردان توانستند با حضور در مناطق مختلف و یا از طریق ویدیو کنفرانس ۲۸ هزار میلیارد تومان طرح جدید را در حوزه پتروشیمی وارد مدار توسعه  کنند. علاوه بر آن ۲۸ پروژه صنعت آب و برق با اعتبار ۵۵۳ میلیارد تومان در دو استان تهران و گیلان نیز افتتاح شد که همه نشان از عزم جدی مسئولان برای رفع کاستی ها و خدمت رسانی به مردم دارد .

روز پنجشنبه سه طرح مهم حوزه پتروشیمی در استان‌های ایلام ، همدان و آذربایجان غربی به بهره برداری رسید، پروژه هایی که مراحل پیشرفت آنها با وجود شدیدترین محدودیت‌ها و شرایط سخت اقتصادی به انجام رسید؛ طرح هایی که نشان دهنده توانمندی متخصصان داخلی در تولید ، ساخت و  روحیه شکست ناپذیر فرزندان این مرز و بوم در مقابل سخت ترین تحریم ها است .

رهبر معظم انقلاب در دیدار دوم شهریورماه ۱۳۹۹ با اعضای دولت تاکید داشتند که طرح‌ها در سال آخر دولت با جدیت و دقت دنبال شود و این روند تا به امروز با دقت پیش رفته است.

روزهای نخست دی ماه (دوم دی ) با سی و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران مصادف شد، روزی که  ۲۸ پروژه صنعت آب و برق با اعتبار ۵۵۳ میلیارد تومان در دو استان تهران و گیلان با حضور ویدئو کنفرانسی رضا اردکانیان وزیر نیرو افتتاح شد.

از این تعداد، ۲۵ پروژه شامل سه نیروگاه پراکنده، پنج نیروگاه مقیاس کوچک و ۱۵ پروژه تامین برق، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه سهم استان تهران بود.همچنین در این روز ۲۳ طرح انتقال، توزیع و تولید پراکنده شرکت برق منطقه‌ای  با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان با همکاری بخش خصوصی و پروژه آبی انتقال آب از سد ماملو  بهره برداری شد که برای احداث آنها  ۲۶۱ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

طرح تامین آب شهرک‌های صنعتی جنوب شرق تهران با سرمایه‌گذاری ۲۴ میلیارد تومان و با هدف تامین آب پایدار در شهرک صنعتی عباس آباد به بهره‌برداری رسیده است که با افتتاح این طرح اشتغال ٣٠ هزار نفر تثبیت و در صورت امکان، افزایش اشتغال تا ١٠٠ هزار نفر نیز فراهم می‌شود.

از میان طرح ها ۱۵ طرح مربوط به حوزه برق بود که پست جدید بهارستان، مهستان در هشتگرد و یک نیروگاه دیجی در شهرک صنعتی چرمشهر ورامین را شامل می شد.

افتتاح نیروگاه ۱۲ مگاواتی گازی شهرستان ورامین در شهرک صنعتی سالاریه نیز یکی از طرح های این افتتاح بود که نقش مهمی در تأمین انرژی ۲ شهرک صنعتی سالاریه و چرمشهر دارد ،هزینه احداث این نیروگاه ۴۶ میلیارد تومان است .

طرح آبرسانی روستایی و افتتاح سه پروژه برق در گیلان 

در استان گیلان نیز ۳۸ پروژه آبرسانی روستایی و سه پروژه انتقال توزیع و فوق توزیع گیلان همزمان با هفته سی و سوم از پویش الف_ب_ایران در شهرستان‌های شفت، فومن، املش،  رودسر، رشت، رودبار، سیاهکل، لاهیجان، لنگرود و رضوانشهر و سه پروژه انتقال و فوق توزیع برق در شهرستان  آستارا به بهره برداری رسید.

برای اجرای این پروژه ها ۲۶۵ میلیارد ریال هزینه شده است و با بهره برداری از آنها ۲۱ هزار و ۸۶۷ نفر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.با بهره برداری از این پروژه ها برای هفت نفر به صورت مستقیم و برای ۱۰۵ نفر به صورت غیر مستقیم در شهرستان آستارا اشتغالزایی ایجاد می شود.

وزیرنیرو در مراسم آنلاین افتتاح طرح های بزرگ صنعت آب و برق در دواستان تهران و گیلان گفت: پویش هر هفته الف_ب_ایران از ابتدای امسال تا کنون ۱۷۶ پروژه مهم صنعت آب و برق با سرمایه گذاری ۵۱ هزار میلیارد تومانی را برای کشورمان به ارمغان آورده است.

«رضا اردکانیان» با بیان اینکه روند افتتاح طرح‌ها تا پایان سال تداوم خواهد یافت افزود: آب و برق همواره در طول دوران جمهوری اسلامی مورد توجه دولت ها بوده که البته در شرایط ایام دفاع مقدس، تحریم‌ها و برهه‌های حساس فراز و فرودهایی در خدمت‌گزاری‌ها رخ داده  اما طی حدود ۴۰ سال گذشته تجربه در جمهوری اسلامی با یک فضای همکارانه و حس تعلق بسیار بارز و نمایان دوران حاضر یکی از دوره‌های طلایی در این بخش است.

 در این آیین از فعالان همراه پویش از جمله مسئولان و خبرنگاران ایرنا در برخی استان ها قدردانی و  کتاب “دلگرمی‌ها و همراهی‌ها” معرفی شد.

پایان انتظار ۱۲ ساله با افتتاح آزادراهی در تبریز 

استان آذربایجان شرقی نیز هفته گذشته شاهد رخداد بزرگی در حوزه راه و شهرسازی بود، با افتتاح آزادراه تبریز- سهند با حضور وزیر راه و شهرسازی مُهر پایانی بر ۱۲ سال انتظار مردم منطقه زده شد.

طرح ساخت آزادراه تبریز – سهند به عنوان عامل تسهیل و تسریع در جابجایی مسافر و بار بین تبریز و شهر جدید سهند در ۲۵ کیلومتری جنوب مرکز آذربایجان شرقی به نقطه پایان خود رسید که با بهره برداری از این طرح فاصله کنونی شهر جدید سهند از تبریز بیش از ۵ کیلومتر کوتاهتر و زمان رسیدن به یک سوم کاهش می یابد.

این آزادراه ۲۰ کیلومتر طول دارد که به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در ۶ خط رفت و برگشت اجرا شده است که با بهره برداری از آن زمان سفر به شهر ۱۰۰ هزار نفری سهند حدود ۱۰ دقیقه کاهش می یابد.ارزش روز پروژه ۶ هزار میلیارد ریال است .

وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به تبریز علاوه بر افتتاح این پروژه از شهر جدید سهند، پروژه قطعه پنجم آزادراه تبریز – ارومیه و ایستگاه راه آهن بستان آباد – تبریز بازدید  و پارکینگ طبقاتی چهارراه شهید بهشتی و سایر پروژه های حوزه راه استان را افتتاح کرد.

محمد اسلامی در این سفر خبر خوشی از بازگشایی مسیر ریلی نخجوان در آینده نزدیک داد و با اشاره به اهمیت مسیر ریلی بین ایران و جمهوری خودمختار نخجوان، گفت: تلاش داریم این مسیر را به زودی بازگشایی کنیم.

وزیر راه افزود: راه‌آهن تبریز و منطقه آذربایجان یک مسیر بسیار مناسب برای ارتباط با خط آهن اروپا و شمال قفقاز است که اخیرا بر اساس تفاهم نامه ای ۳ جانبه بین ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان با بازسازی آن می‌توان مسیر ریلی نخجوان را بازگشایی کرد.

وزیر راه همچنین در بازدید از ایستگاه شهرک خاوران خط آهن ۲۰۳ کیلومتری میانه – تبریز بر لزوم تلاش همگانی برای تکمیل این خط آهن در حدفاصل ایستگاه خاوران تا میدان راه آهن تبریز تاکید کرد و گفت :اتمام باقیمانده مسیر خط آهن تبریز – میانه در حدفاصل خاوران تا تبریز ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ایستگاه مسافری خط آهن میانه – تبریز در زمینی به وسعت بیش از ۳ هزار متر مربع احداث  و هزینه ساخت این ایستگاه حدود ۶۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

با بهره برداری از پروژه  راه آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.برای اجرای این طرح تاکنون نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر راه همچنین در بازدید از ایستگاه شهرک خاوران خط آهن میانه – تبریز  به نیاز کشور به ریل تولید داخل اشاره کرد و گفت: پیشبرد طرح های ریلی در استان های مختلف، نیازمند سالیانه ۷۰ هزار تن ریل است.

وی در این سفر تعدادی از طرح های راه سازی و حمل و نقل آذربایجان شرقی را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد که آسفالت ۲۱۹ کیلومتر از راه های اصلی و شریانی آذربایجان شرقی با اعتبار ۱۴۶ میلیارد تومان و ۸۰ کیلومتر راه روستایی با ۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از آن جمله است .

خبر خوش وزیر میراث فرهنگی به بخش زیان دیده گردشگری از کرونا

مشهد نیز در اواخر آذر ماه میزبان وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بود . وی در سفر به این استان در مراسم آغاز بازسازی اثر تاریخی باغ خونی شرکت کرد و با اشاره به تخریب سه ساختمان و بنای اثر تاریخی باغ خونی مشهد ابراز امیدواری کرد که سفارت روسیه در تهران در دادن اسناد و تصاویر مربوط به این مجموعه برای احیای آن ما را همراهی کند.

علی اصغر مونسان گفت: احیای مجموعه تاریخی ارزشمند باغ خونی با توجه به قدمت تاریخی آن مد نظر این وزارتخانه و در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی است.

طرح بازپیرایی اثر و فضای سبز باغ خونی مشهد با  اعتباری افزون بر ۲۲۰ میلیارد ریال در مشهد آغاز شد.

وی همچنین در خصوص خسارت های وارده به حوزه گردشگری بر اثر کرونا نیز سخن گفت و افزود :کرونا حدود یک و نیم میلیون شاغل بخش گردشگری ایران را بیکار کرد.طبق برآورد ها تا پایان شهریور ماه امسال میزان خسارت وارده ناشی از کرونا به صنعت گردشگری کشور بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال بوده که بسیار سنگین است.

وزیر میراث فرهنگی خبر خوشی در سفر به مشهد به بخش زیان دیده گردشگری از کرونا داد و گفت :در بودجه سال آینده ردیف بودجه جداگانه به مبلغ ۷۰ هزار میلیارد ریال برای بخش‌های زیان دیده گردشگری از کرونا در نظر گرفته شده که امیدواریم به تصویب مجلس شورای اسلامی هم برسد.

حضور در نشست هم اندیشی روسای تشکلهای گردشگری بازدید از خانه ملک و آثارهنری به نمایش در آمده ، افتتاح مسیر گردشگری آرامگاه فردوسی به ارگ کهن‌دژ توس  و رونمایی از  مجسمه رستم و اسفندیار نیز در محل جلوخان آرامگاه فردوسی از دیگر برنامه ای سفر مونسان به مشهد بود.

هفته پرکار معاونان رئیس جمهوری و وزرا

شنبه ۲۹ آذر ماه
نام استان نام و عنوان مسئول طرح ها و برنامه ها محور سخنان ویژگی ها و دستاوردها
هرمزگان سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران

امضا تفاهم‌نامه تامین زمین مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی استان

ادای احترام به مقام شهدا،دیدار با نماینده ولی فقیه و  سه خانواده شهید دوران دفاع مقدس و امضا تفاهم نامه تامین مسکن و اشتغال ایثارگران

تا پایان برنامه ششم توسعه تمام فرزندان شهدا و جانبازان باید تبدیل وضعیت شوند.

دولت در زمینه توانمندسازی خانواده های شهدا و ایثارگر از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد

امضا تفاهم‌نامه احداث یک‌هزار و ۲۰۰ مسکن ایثارگران هرمزگان

رفع مشکل مسکن ایثارگران استان با انعقاد تفاهم‌نامه

 سیستان و بلوچستان محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی

افتتاح مرز رسمی ریمدان در چابهار

امضای تفاهم‌نامه اجرا هشت ” تیرپارک ” ( ارایه خدمات به رانندگان جاده های ترانزیتی ) در مسیر جاده ترانزیتی چابهار- سرخس

کلنگ زنی باند دوم راه چابهار- کنارک و بازدی از چند طرح دیگر در چابهار و کنارک

مرز ریمدان توسعه دهنده روابط تجاری و سیاسی ۲ کشور ایران و پاکستان تبدیل می‌شود.

اتصال جاده و ریل ایران به پاکستان از نقاط مختلف در دستور کار است تا حداکثر استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه تجارت استفاده شود.

با افتتاح این مرز تبادل کالا به صورت قانونی انجام و تردد مسافر نیز با گذرنامه صورت خواهد گرفت.
سه شنبه ۲ دی ماه 
لرستان  معاون علمی فناوری رییس جمهوری 

بازدید از مزرعه تحقیقاتی و آموزشی مرغ بومی دانشگاه لرستان

افتتاح واحد تولید و تکثیر موش آزمایشگاهی 

بازدید از مرکز نوآوری دانشگاه لرستان

 بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی لرستان

حضور در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان

معاونت علمی ریاست جمهوری آمادگی حمایت از تولیدکنندگان داخلی، کار آفرینان و فناوران را دارد.

نهاد ریاست جمهوری از ایده‌های خلاق حمایت می‌کند

حمایت‌ مالی از شرکت‌های نوپا بیشتر می شود

دانشگاه ها باید از طریق علم، دانش و تحقیقات مشکلات  را حل کنند.

 پرورش بیش از ۲ هزار قطعه با استفاده علم و دانش روز کشاورزی، به منظور پرورش نژاد مرغ بومی و وزن گیری سریع 

تکثیر نوع خاصی از موش های آزمایشگاهی و قابلیت تبدیل شدن واحد به قطب غرب کشور 

۵۰۰ میلیون تومان اعتبار  توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان و ۳۰۰ میلیون تومان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختصص یافته است .

مرکز نوآوری دانشگاه لرستان با اعتبار اولیه ۸۰۰ میلیون تومان بهره برداری شد.

راه‌اندازی کارخانه نوآوری لرستان تا ۱۴۰۰  

آغاز عملیات اجرایی طرح واگذاری بخشی از اراضی دانشگاه لرستان به شرکت های پارک علم و فناوری 

طرح های لرستان بصورت جدی در جلسات مرکزی بررسی خواهند شد.

افتتاح طرح‌ها در استان‌ها با حضور معاونان وزرا 

معاونان وزرا هم در این هفته با وجود شیوع کرونا اما با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به چند استان سفر کردند و ضمن افتتاح و بازدید از طرح ها ، در نشست های مرتبط با حوزه فعالیت خود حضور یافتند و پیگیر مسائل و مشکلات آن حوزه شدند .

شنبه ۲۹ آذر ماه
نام استان نام و عنوان مسئول طرح ها و برنامه ها محورهای اظهارات مسئولان دستاوردها،ویژگی ها و اهداف 
آذربایجان غربی ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا

ویروس کرونا همچنان در کشور جولان می‌دهد

تعداد قابل توجهی از مردم در معرض ابتلا به کرونا هستند و اطمینانی نیست که شهروندان مبتلا نشوند.

گیلان علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا

ارتباط زنده تلویزیونی با خبر شبکه سیمای استانی

بیش از ۵۱ درصد بستری های کرونا مربوط به دورهمی های خانوادگی است

گیلان از وضعیت قرمز خارج شد

بر اساس ارزیابی ها گیلان از استان هایی بوده که کمترین فوتی ها را نسبت به جمعیت کشور داشته است.

یکشنبه ۳۰ آذر ماه
گیلان علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی گیلان

کادر پرستاری کشور در مقابله با بیماری کرونا شجاعانه عمل کردند

دورهمی ها در فصل زمستان بسیار خطرناک است.

افرادی که بیماری کرونا آنان مثبت می شود رها نکنیم

سه شنبه دوم دی ماه 
کرمانشاه 

مهدی صادقی نیارکی معاون صنایع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت

افتتاح کارخانه قوطی سازی

هزار شغل تا پایان امسال در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود

یکی از برنامه های وزارت صمت راه اندازی واحدهای نیمه فعال و راکد است.

این کارخانه با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید

تا پایان امسال ۱۱ طرح با سرمایه گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیون تومان در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد.

آذربایجان شرقی  حبیب الله طاهر خانی معاون وزیر راه و شهرسازی حضور در آیین افتتاح آزاد راه تبریز – سهند

آزاد راه تبریز – سهند دغدغه ملی بود

کاهش زمان سفر  جاده ای بین شهر جدید سهند و تبریز  از ۳۰ دقیقه به ۱۵ دقیقه 

چهارشنبه سوم دی ماه 
مرکزی

خیر الله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی

بازدید از پروژه های کنارگذر شمالی و غربی (ساوه)

بازدید از مسیر توره – بروجرد

بازدید از طرح های راه‌سازی شهرستان‌های زرندیه، خمین

 کنارگذرهای ساوه تا پایان سال افتتاح می شوند.

پرداخت به موقع عوارض می تواند باعث توسعه و ایجاد انگیزه در ورود سرمایه گذاران به این حوزه باشد.

روند پیشرفت طرح‌های راهسازی در استان مرکزی مطلوب است

یکی از طرح‌های مهم، اتصال استان مرکزی از بخش جنوبی به لرستان است

۱۲۰۰ کیلومتر آزاد راه در کشور در حال ساخت است که اتمام هشت  طرح به طول ۶۵۱ کیلومتر در اولویت قرار دارد.

بخش مهمی از بزرگراه قزوین به ساوه در قالب کنارگذرهای شمالی و غربی به طول ۲۰ کیلومتر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

صدور دستور وزیر راه برای تسریع در اجرای طرح‌های راه سازی استان مرکزی

 بخشی از این مسیر در بهار سال آینده و بخش دیگر که مناقصه آن به زودی برگزار می‌شود حداکثر تا یک سال و نیم دیگر به بهره‌برداری می‌رسد .

پروژه راه‌سازی بزرگی در استان لرستان در دست اقدام است که تاثیر زیادی بر استان مرکزی دارد.

کرمان  کامبیز بازرگان معاون وزیر جهاد کشاورزی  دیدار با استاندار کرمان

کرمان پرچمدار تولید پسته در کشور است

همگرایی در تخصص ها   مهم ترین راهکار بهبود وضعیت صادرات  است

بازارهای هدف صادراتی باید با در نظر گرفتن سلایق تقویت شود تا ارزآوری خوبی به ارمغان آورد.

گرگان  سیما لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی 

نشست با رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان

اجرای طرح شهید سلیمانی مرگ ناشی از کرونا را ۵۰ درصد کمتر کرد.

دلیل اصلی وجود برخی کمبود و کاستی در روند اجرای طرح شهید سلیمانی، اجرای ناگهانی و همزمان آن در سراسر کشور است

 ایران در حال رایزنی برای خرید واکسن خارجی کروناست

تاکنون بیش از ۹۵ درصد خانوارهای استان تحت پوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفتند.
هرمزگان  محمد راستاد معاون وزیر راه  بازدید از مجتمع بندری شهید رجایی

تخلیه ۴۲ میلیون تن کالا یکی از دستاوردهای مهم بندر شهید رجایی است.

طرح توسعه اسکله‌های نفتی بندر شهید رجایی با یک روند خوبی در حال اجرا است.

سه پست اسکله نفتی شهید رجایی حداکثر تا خرداد سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می رسد .

توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی در فاز ۳  از طرح‌های مهم این بندر است که تا پایان سال جاری از مجموع ۱۴۰۰ متر اسکله فاز ۳ حدود ۹۰۰ متر را تکمیل و به بهره‌برداری می رسد.

البرز حسین فلاحی جوشقانی  معاون وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام  البرز 

منطقه پیام البرز، قطب مهم آی.سی.تی کشور می شود.

پنج هزار روستا تاپایان سال به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

پنجشنبه چهارم دی ماه
خراسان جنوبی غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

نشست با رییس، معاونان، مدیران حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری و رؤسای پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه بیرجند

بازدید از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان در نشست شورای مدیریت آموزش عالی استان

حضور در نشست خبری  با موضوع «تبیین وضعیت آموزش عالی و اجرای طرح آمایش آموزش عالی در خراسان جنوبی»

حضور اساتید برجسته در گروه‌های پژوهشی عامل بالندگی و رشد و ارتقای این گروه‌ها است.

با ارائه مقالات تحقیقاتی تولیدات خود را در معرض داوری افراد ذی‌صلاح قرار دهیم.

ساماندهی آموزش عالی در دستور کار است و در این زمینه ارتقای کیفی دانشگاه‌ها اولویت دارد.
 

هیچ موسسه آموزش عالی در استان غیرفعال نخواهد شد.

یزد معاون حقوق بشر وزارت دادگستری

افتتاح کلینیک حقوق کودک

تمامی موضوع‌ها و برنامه‌های مرتبط با بخش کودک در استان از طریق این مرکز پیگیری و بر حسب ضرورت برای ارتقا و آموزش جامعه هدف تلاش لازم صورت می‌گیرد.

افتتاح طرح های پتروشیمی و تحقق جهش تولید در سه استان

طرح‌های ملی پتروشیمی در سی و هشتمین برنامه جشن تولید با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در استان‌های ایلام، همدان و آذربایجان غربی به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

در پنجشنبه‌های افتتاح، طرح‌های پتروشیمی الفین و گوگردزدایی ایلام، سولفات پتاسیم ارومیه و پتروشیمی هگمتانه با ارزش سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیاردتومان به دستور رییس جمهوری افتتاح شد که در مجموع ۹۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید سالانه پتروشیمی اضافه  شد.

حجت الاسلام حسن روحانی در آیین بهره برداری رسمی از طرح های ملی وزارت نفت گفت: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم در صنعت وزارت نفت و پتروشیمی این بود که توانستیم پتروشیمی را هم از لحاظ وزنی و هم از لحاظ ارزشی به ۲ برابر آنچه قبل از سال ۹۲ بود، برسانیم.

رییس جمهوری یادآور شد: پتروشیمی از لحاظ وزنی از ۵۶ میلیون تن تا سال آینده به ۱۰۰ میلیون تن  و از لحاظ ارزشی از ۱۱ میلیارد دلار به ۲۵ میلیارد دلار یعنی از دو برابر هم بیشتر رسید، در فولاد و در بسیاری از موارد دیگر هم همین طور که این جزو افتخارات بی سابقه این دولت است.
وی به همه فرماندهان جنگ اقتصادی و مدیران بزرگی که  طرح‌های پتروشیمی را در ایران اجرا و به دست فرزندان کشور ساخته و تکمیل شد، تبریک گفت و یادآور شد: بیش از ۷۰ درصد این طرح ها ساخت دست ایرانی است.

روحانی به درگاه خداوند بزرگ شکرگزاری کرد که ۳۸ پنج شنبه مراسم افتتاح‌های بزرگ برگزار شد و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال طرح‌های باقیمانده به بهره برداری برسند.

افتتاح مجتمع پتروشیمی هگمتانه با سرمایه گذاری ۱۲۰۰میلیارد تومان

 مجتمع پتروشیمی هگمتانه نخستین طرحی بود که روز پنجشنبه  در ارتباط تصویری زنده با رییس جمهوری به صورت رسمی به بهره برداری  رسید.پتروشیمی هگمتانه بزرگترین واحد تولیدی استان همدان است که محصولی کم نظیر به نام  پی وی سی با درجه پزشکی تولید می‌کند و ظرفیت سالانه ۷۰ هزار تن محصول را دارد. اجزای پتروشیمی هگمتانه سالانه ۸ هزار و ۸۲۸ میلیارد ریال درآمد برای کشور ایجاد خواهد کرد.

وزیر نفت نیز در آیین بهره برداری از این طرح ها در مورد اهمیت پتروشیمی هگمتانه افزود: این طرح ۴۵ هزار تن پی وی سی گرید پزشکی تولید می‌کند که برای ساخت وسایل پزشکی همچون سرم و سرنگ استفاده می‌شود و امکان توسعه آن توسط سرمایه‌گذاری وجود دارد .
بیژن زنگنه افزود: صنایع پتروشیمی در مبارزه با کرونا نقش مهمی در تولید مواد ضدعفونی و تولید ال ای بی که مواد اولیه تولید شوینده‌ها هستند و افزایش ظرفیت پروپیلن برای تولید ماسک و لباس بیمارستانی است.   

بهره‌برداری از طرح سولفات پتاسیم ارومیه و درآمد ۲۵ میلیون دلاری

 طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه طرح دیگری بود که روز پنجشنبه با دستور رییس جمهوری افتتاح شد. این طرح که با همت متخصصان ایرانی ساخته شده در مدت کمتر از ۲۴ ماه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.  در این طرح ۵۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و میزان درآمدزایی آن، حدود چهار هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال است که درآمدزایی بسیار مناسبی برای این بخش محسوب می‌شود.

میزان تولید این واحد جدید ۴۰ هزار تن سولفات پتاسیم و ۵۰ هزار تن اسید کلریدریک است که ارزش بسیار زیادی در تکمیل زنجیره ارزش بخش پتروشیمی در کشور دارد.

وزیر نفت در آیین افتتاح این طرح ها گفت: این طرح با ظرفیت ۹۰ هزار تن و ۵۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط هلدینگ خلیج فارس انجام شد. این طرح ها ارزشی معادل یک میلیارد دلار دارند و همگی در غرب کشور واقع شده اند . 
 

  جهش تولید در ایلام با راه‌اندازی واحد الفین

فاز دوم پتروشیمی ایلام شامل الفین و واحد شیرین‌سازی از دیگر طرح هایی بود  که توسط رییس‌جمهوری افتتاح شد.این پروژه با تکیه بر توان و دانش بومی در سال جهش تولید با ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت ریالی برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم ایلام به بهره‌برداری رسید.

 پروژه الفین به عنوان الفین سیزدهم کشور با تلاش مدیران، متخصصان و کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام و هلدینگ خلیج فارس و بدون حضور لایسنسور و وندور خارجی پس از افتتاح توسط رییس‌جمهوری، وارد مدار تولید شد.

گفتنی است فاز اول مجتمع پتروشیمی ایلام با هدف اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی با حضور رییس‌جمهوری در سال ۹۳ افتتاح و در مدار تولید قرار گرفت، این مجتمع با حدود ۲ هزار نیروی انسانی متخصص و کارگر، بزرگترین شرکت خصوصی در استان ایلام و همچنین بزرگترین مجتمع پتروشیمی در غرب کشور است.

 ظرفیت مجموع این طرح ۷۶۵ هزار تن است که با سرمایه‌گذاری ۸۶۶ میلیون یورو توسط شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افتتاح شد .طرح فاز دو پتروشیمی ایلام نیز با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن، سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلار با پیشرفت ۵۲ درصد در دست اجرا قرار دارد .

مدیران فساد گریز و فساد ستیز سرمایه های ارزشمند کشور

خراسان شمالی هم در روز پنجشنبه چهارم دی ماه میزبان رییس دستگاه قضا بود.بررسی وضعیت قضایی خراسان شمالی و پیگیری مسائل و مشکلات این استان از اهداف سفر یکروزه آیت الله رئیسی به استان عنوان شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی در این سفر و در دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: اگر فضای مجازی بستری برای ضربه به اقتصاد و یا ضربه به اخلاق و حریم خصوصی شود، این فضا نمی تواند مفید و قابل استفاده باشد.

رییس قوه قضاییه گفت: نباید اجازه دهیم فضای مجازی بستری برای قمار، فحشا، فساد، تخلفات حوزه مواد مخدر و یا کلاهبرداری‌ها شود.  وی  گفت: فضا باید برای فساد و مفسدان ناامن شود به گونه‌ای که هیچکس نتواند زیر عنوان نظام اسلامی و خون پاک شهدا، به فساد بپردازد.

حجت الاسلام رییسی در نشست شورای اداری خراسان شمالی در بجنورد نیز اظهار داشت مبارزه با فساد به مدیران بستگی دارد، هرچند نهادهای نظارتی وجود دارند اما این مدیران باکفایت هستند که اجازه نمی‌دهند فساد در اقتصاد لانه کند.
رییس دستگاه قضا  از مدیران فسادگریز و فسادستیز به عنوان سرمایه‌هایی ارزشمند برای مردم و کشور یاد کرد.

وی در پایان سفر یکروزه خود به خراسان شمالی  از اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات و نیازهای ضروری در دادگستری خراسان شمالی و زیرمجموعه های آن خبر داد و گفت :بخشی از این اعتبار از منابع استانی تامین می شود .

توسعه استان خراسان شمالی ، پیگیری مصوبات اقتصادی سفر رهبر معظم انقلاب به استان در سال گذشته ، حل مشکلات روستاییان در زمینه تنش آبی ۲۹۰ روستای استان ،پیگیری و حل به مشکل اجرای پروژه ریلی مشهد – بجنورد – گرگان و نیز پروژه کارخانه سیمان سمنگان (در شهرستان مانه و سملقان) از نکاتی بود که در این جلسه آیت الله رئیسی بر حل آن تاکید کرد.

دیدار با کارکنان قضایی و اداری، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف، گروه های جهادی و مدیران و مسوولان استانی و حضور در نشست شورای قضایی خراسان شمالی از دیگر برنامه های سفر رییس قوه قضاییه بود.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد