تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 - 6:52
کد خبر : 78221

تشکیل ۱۳ مرکز پایش سلامت و ۴ مرکز تست سریع کرونا در منطقه ۳ تهران

تشکیل ۱۳ مرکز پایش سلامت و ۴ مرکز تست سریع کرونا در منطقه ۳ تهران

سرهنگ وحید احمدی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مشارکت سپاه و بسیج با همکاری نهادها و دستگاه‌هایی از قبیل شهرداری، آموزش و پرورش، امورمساجد، مرکز بهداشت شمال تهران، شورایاران، آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع)، هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی(ره)

سرهنگ وحید احمدی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مشارکت سپاه و بسیج با همکاری نهادها و دستگاه‌هایی از قبیل شهرداری، آموزش و پرورش، امورمساجد، مرکز بهداشت شمال تهران، شورایاران، آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع)، هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی(ره) با محوریت سپاه و بسیج در منطقه سه تهران آغاز به کار کرد.

وی گفت: اقدامات تخصصی و درمانی در این طرح از طرف اداره بهداشت و مراکز و پایگاه‌های سلامت انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح با اشاره به مدت ۶ ماه اجرای این طرح ادامه داد: نیروهای سپاه و بسیج در قالب سه تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی انجام وظیفه می‌کنند.

احمدی اضافه کرد: از اهم اهداف این طرح قطع زنجیره شیوع ویروس منحوس کرونا،کاهش میزان مبتلایان و رسیدگی مؤثر با رعایت ملاحظات بیشتر به افراد مبتلا است.

وی افزود: اولین مرکز سلامت که در ابتدای آغاز طرح شهید قاسم سلیمانی در منطقه ۳ آغاز بکار کردد به همت مرکز بهداشت شمال تهران و پایگاه‌های بسیج نینوا و یاس نبی در شهرک فجر ایجاد شد که رسانه ملی هم به انعکاس خبر آن پرداخت.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح یادآور شد: درحال حاضر با پیگیری‌های مؤثر به لطف خداوند متعال، ۱۳ مرکز پایش سلامت و ۴ مرکز تست سریع ۱۸ دقیقه‌ای در راستای رسیدگی با مقابله ویروس کرونا در سطح محلات ۱۲ گانه منطقه ۳ راه‌اندازی شده که به طور فعال تداوم خواهد داشت.

احمدی عنوان کرد: ۳ مرکز تست سریع شامل پایگاه‌های سلامت واقع در مسجد قبا، سرای محله آرارات و درمانگاه صبارود ونک است که در آینده نزدیک چهارمین مرکز تست سریع نیز در مسجد امام حسین(ع) زرگنده ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امید داریم پس از اجرای موفق ۶ ماهه این طرح شاهد قطع زنجیره ویروس کرونا و صحت و سلامت مردم و شهروندان شریف و عزیز باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح تأکید کرد: در این طرح مردم می‌توانند به جای مراجعه مستقیم به مراکز سلامت طی تماس با شماره ۴۰۳۰ و سایر شماره‌های اعلام شده در بروشور اطلاع رسانی که ویژه محله خودشان است ضمن کسب آگاهی‌های لازم درباره مقابله با بیماری کرونا و دریافت پاسخ سوالاتی که دارند در صورت احساس ضرورت از مراکز سلامت محله بخواهند تا تیم‌های مراقبتی به درب منزل آن‌ها مراجعه کنند.

احمدی بیان کرد: تیم‌های مراقبتی با رجوع به درب منازل و اخذ تست سریع، افراد ناقل و بیمار را مشخص کرده و ضمن راهنمایی و رهگیری بیمار مشخص شده سایر افراد در ارتباط با بیمار را نیز تحت پوشش مراقبتی خود قرار می‌دهند همچنین برای رفاه سالمندان و افرادی که نمی‌توانند از منزل خارج شوند ایستگاه‌های سلامت سیار از طرف مرکز بهداشت و سپاه ایجاد شده که آن‌ها نیز به درب منزل با ارائه کارت شناسایی مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه مطرح کرد: تیم‌های مراقبتی با ظرفیت خواهران بسیجی  و کمک حوزه‌های بسیج خواهران در پایگاه‌های سلامت در کنار پزشکان و کادر درمان وظیفه ارتباط، رهگیری و پیگیری را برعهده دارند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح ابراز کرد: تیم‌های حمایتی بسیج با مراجعه به درب منازل وظیفه دادن بروشورهای آموزشی و ماسک را بر عهده دارند که در این بروشورها مواردی درباره اقدامات پیشگیرانه قبل از بیماری کرونا، خود درمانی و نکاتی بعد از گرفتن بیماری کرونا ذکر شده، همچنین با توجه به محله محور بودن این طرح، شماره تماس‌های مراکز سلامت محله برای رفاه شهروندان گرامی اطلاع رسانی شده است.

احمدی گفت: تیم‌های حمایتی ضمن رفع نیازهای معیشتی نیازمندان در صورت درخواست سالمندان و افرادی که نمی‌توانند از منزل خارج شوند به آن‌ها کمک و یاری می‌رسانند ضمناً ضدعفونی منازل مبتلایان به بیماری کرونا نیز بر عهده این تیم‌ها است.

وی با اشاره به تشکیل تیم‌های نظارتی توسط اداره بهداشت محیط، بسیج و نیروی انتظامی ادامه داد: این تیم‌ها با مراجعه به مراکز پر ازدحام و پرمخاطره از قبیل پاساژها، ایستگاه‌های مترو، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، رستوران و فروش مواد غذایی، میادین تره بار و سایر موارد ضمن ارائه تذکر و اخطار اولیه با مشاهده عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آن‌ها را ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی کرده تا محیط استفاده شده توسط شهروندان سالم سازی شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی کردن طرح سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی، ۲ جلسه در محل ستاد سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح با روسای نهادها و دستگاه‌های منطقه‌ای مربوطه برگزار شده تا بتوانیم ضمن هماهنگی و وحدت رویه همه نهادها شامل شهرداری، آموزش و پرورش، امورمساجد، مرکز بهداشت شمال تهران، شورایاران، آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع)، هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) از ظرفیت‌های موجود برای تقویت تیم‌های حمایتی در قالب تهیه بروشور و ماسک و غیره بهره‌مند شویم همچنین بازدیدهای مستمری در سطح منطقه ۳ برای بسترسازی ایجاد پایگاه‌های سلامت ۱۳ گانه انجام پذیرفت.

احمدی بیان کرد: از همه رؤسای دستگاه‌ها و نهادهای منطقه‌ای خصوصاً مرکز بهداشت شمال تهران و برادران و خواهران بسیجی که خالصانه و مجاهدانه همچنان که پیش از این نیز در تمام صحنه‌های دفاع از مردم و انقلاب اسلامی وارد میدان شدند اکنون نیز به طور خدمت بی‌منت برای سلامت شهروندان عزیز وارد صحنه خطر شده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی در پایان اظهار کرد: این طرح مزین بنام سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی است و ما نیز امیدواریم همچنان که این سردار و مجاهد فی سبیل الله در تمام صحنه‌ها مردانه وارد شد تا به مردم خدمت کند و موجبات آسایش و امنیت مردم را فراهم کرد ما و همه بسیجیان نیز انشاءالله با اتکاء به خداوند متعال مردانه وارد میدان شویم تا به تأسی از این شهید والامقام بتوانیم گامی برای رضایت مردم عزیز برداریم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد