تاریخ انتشار : جمعه 5 دی 1399 - 4:45
کد خبر : 77804

اقامه نماز جمعه در ۱۶ شهر و روستاهای یزد لغو شد

اقامه نماز جمعه در ۱۶ شهر و روستاهای یزد لغو شد

حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آیین فقط در ۱۲ محل در شهرستان‌های یزد، مهریز، اشکذر، بافق، بهاباد و میبد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقامه می‌شود.  وی خاطرنشان کرد: همکاری عموم مردم مومن به خصوص نمازگزاران جمعه با مسوولان امر نقش مهمی در پیشگیری از شیوع کرونا

حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آیین فقط در ۱۲ محل در شهرستان‌های یزد، مهریز، اشکذر، بافق، بهاباد و میبد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقامه می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: همکاری عموم مردم مومن به خصوص نمازگزاران جمعه با مسوولان امر نقش مهمی در پیشگیری از شیوع کرونا و کاهش تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان دارد.

این مسوول با تشکر از همراهی مردم در رعایت نکات بهداشتی بیان کرد: چگونگی برگزاری نماز عبادی، سیاسی جمعه در هفته‌های آینده بر اساس شرایط بهداشتی با هماهنگی نهادهای ذی‌ربط اطلاع‌رسانی می‌شود.

پیرو درخواست ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برای حفظ سلامتی مردم، تعطیلی محل‌های اقامه نمازجمعه از نهم اسفند سال گذشته در استان یزد آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

نمازجمعه طبق روال عادی در ۲۱ شهر و هفت روستای پرجمعیت استان یزد اقامه می‌شود.

شایع ترین علایم بیماری کووید ۱۹ تب، خستگی و سرفه خشک است، سایر علایم آن با شیوع کمتر شامل احساس درد، گرفتگی بینی، سردرد، التهاب ملتحمه، گلودرد، اسهال، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، ظهور لکه‌های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پاست، این نشانه ها معمولاً خفیف بوده و به تدریج شروع می‌شود، در حالی که برخی از افراد بدون احساس علایم بسیار خفیف به عفونت آلوده می‌شوند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید ۱۹ علایم یک نفر شدت می‌گیرد که دچار مشکلات تنفسی می‌شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مشکلات بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می‌یابد.

ویروس کرونا عمدتا از طریق قطره‌های تنفسی ترشح شده توسط شخصی که سرفه می‌کند یا علایم دیگری مانند تب یا خستگی دارد ترشح می‌شود، اما بسیاری از افراد آلوده به کووید ۱۹ فقط علایم بسیار خفیفی از خود نشان می‌دهند. در واقع ممکن است این بیماری را از شخصی که سرفه خفیف دارد و احساس بیماری نمی‌کند، بگیرید.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد. 

این ویروس  دی ماه سال ۹۸ در شهر ووهان چین برای نخستین بار شناسایی و در ایران نیز اوایل اسفند ماه سال قبل گزارش شد. 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد