تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1396 - 10:13
کد خبر : 7767

مراد از «آتش به اختیار» هرج‌ومرج نیست/ وحدت کنونی با گفتار و کردار ناپسند به تفرقه تبدیل نشود

مراد از «آتش به اختیار» هرج‌ومرج نیست/ وحدت کنونی با گفتار و کردار ناپسند به تفرقه تبدیل نشود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته سمنان که در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت مولای متقیان، حضرت علی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته سمنان که در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت مولای متقیان، حضرت علی (ع)، به حادثه تروریستی اخیر اشاره کرد و افزود: این حادثه با وجود تلخی، چند پیامد مثبت برای کشور و مردم داشت.

وی بیان کرد: بسیج شدن نیروهای امنیتی، دستگیری بیش از ۴۰ نفر از تروریست‌ها و انسجام ملی و وحدت از نتیجه و پیامدهای مثبت این حادثه تلخ بود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مسؤولان و مردم نباید این انسجام و وحدت ایجادشده را با گفتار و کردار ناپسند به تفرقه تبدیل کنند، اظهار داشت: باید مراقب بود تا این وحدت حفظ و مبادا گفتار و رفتار ما منجر به دوقطبی شدن جامعه شود.

لغو سند ننگین ۲۰۳۰ برای همیشه اعلام شد

امام جمعه سمنان با اشاره به ملغی شدن سند ۲۰۳۰ و تلاش‌ها و پیگیری‌های مقام معظم رهبری برای لغو آن اظهار داشت: مردم باید از رهبر معظم انقلاب تشکر کنند که با هوشیاری جلوی اجرایی شدن سند را گرفتند و لغو این سند ننگین برای همیشه اعلام شد.

شاهچراغی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و استفاده از تعبیر زیبای «آتش به اختیار» گفت: معنا و مراد استفاده از این واژه هرج‌ومرج نیست؛ بلکه معنایش این است اگر مسؤولی به هر دلیلی نتوانست به وظیفه خود عمل کند، نیروی آتش به اختیار شناخت وظیفه و عملی شدن آن وظیفه را بالا می‌برد.

خطیب نماز جمعه سمنان ضمن شکرگزاری بابت فتوح جدید جبهه مقاومت اظهار داشت: خروج مرزها از دست داعش کمر همه دشمنان را شکست و سردار سلیمانی در مرز نماز شکر خواند و باید از این سردار عزیز قدردانی کرد.

امام‌شناسی ترویج شود

شاهچراغی با اشاره به پیش‌رو بودن روز قدس اظهار داشت: باید این یادگار امام راحل حفظ شود و با حماسه باشکوه راهپیمایی در این روز جواب دندان‌شکن دیگری به دشمنان دین و اسلام بدهیم.

خطیب نماز جمعه سمنان با تأکید بر لزوم توجه به امام‌شناسی و تشریح فضیلت لیالی قدر اظهار داشت: در این شب‌ها باید امام‌شناسی ترویج شود.

وی افزود: علی‌شناسی نیز باید در مسیر صحیح شناسانده شود و این شناخت راه‌های مختلفی دارد.

شاهچراغی متذکر شد: رسول خدا(ص)، شاگرد خود علی(ع) را خوب معرفی کردند و ۳۰۰ آیه در قرآن در شأن امام علی (ع) بوده که این امری ارزشمند است.

امام جمعه سمنان ادامه داد: آیه رأفت درباره علی (ع) نازل شد و مولای متقیان جان خود را برای حفظ جان رسول خدا (ص) با خدا معامله کرد و این کاری نیز جای تحسین و تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه فرشته‌ها با نثار جان علی(ع) برای پیامبر اکرم(ص) به وی بالیدند، اظهار داشت: فرشتگان و رسل این اقدام علی (ع) را مایه مباهات دانستند و به وجود چنین بنده‌ای فخر کردند.

شاهچراغی مطرح کرد: خداوند حوض کوثر را در قیامت قرار داد تا تشنگان را سیراب کند و مولای متقیان علی (ع) ساقی حوض کوثر است.

امام جمعه سمنان بیان کرد: داشتن همسری چون فاطمه (س) و فرزندانی چون امام حسن (ع) و امام حسین (ع) ویژگی مثبتی برای علی (ع) است که باید به داشتن بزرگوار و مقتدایی چون علی (ع) بر خود بالید.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد