تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1396 - 5:15
کد خبر : 7738

آسایش و آرامش واقعی جامعه در سایه “دین و معنویت” محقق می‌شود

آسایش و آرامش واقعی جامعه در سایه “دین و معنویت” محقق می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان که در محل این ساختمان برگزار شد ضمن تسلیت سالروز شهادت امام علی (ع) اظهار داشت: یکی از هدف‌های

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان که در محل این ساختمان برگزار شد ضمن تسلیت سالروز شهادت امام علی (ع) اظهار داشت: یکی از هدف‌های مهم انبیاء و اولیاء الهی تقویت دین مردم و رشد معنویت در جامعه بوده است و همه پیامبران و اولیاء الهی به این منظور تلاش کردند.

وی افزود: دین و معنویت دو گوهر گران بهایی بوده که پیامبران و معصومان به ارمغان آوردند و اگر پیامبران الهی نبودند هرگز از دین و معنویت در جامعه خبری نبود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه همه انسان‌ها به دنبال آسایش و آرامش هستند،عنوان کرد: آسایش و آرامش واقعی در سایه دین و معنویت  به وجود می‌آید.

وی شب‌های قدر، اعتکاف و نمازجمعه را سبب آرامش واقعی جامعه دانست و گفت: ذکر خدا، دعا و نیایش، ایمان، تقوا و صداقت ارمغان دین است و سبب آرامش در جامعه می‌شود.

میرعمادی برجسته‌ترین عامل آرامش انسان را معنویت نماز جمعه دانست و تصریح کرد: نماز جمعه مهمترین عامل آرامش است و ذکر خدا آرامش بخش است.

وی خاطر نشان کرد: نماز بازدارنده فحشا، منکر و جرائم در جامعه است و نماز جمعه در میان نمازهای دیگر درخشش دیگری دارد.

میرعمادی نماز جمعه را هدیه خدا بر بشریت دانست و اظهار داشت: نماز جمعه پایگاه دین  و معنویت است و خدای متعال نماز جمعه را واجب کرده تا دین و نظام اسلامی پایدار بماند.

وی افزود: نماز جمعه یک وظیفه الهی است که نیاز دارد تشکیلاتی داشته باشد، امروز خدا را شاکریم ائمه جمعه الگو و پیام آور معنویت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان  گسترش مصلی های استان لرستان را مرهون زحمات رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور دانست و عنوان کرد: با تلاش‌های حجت الاسلام تقوی هم اکنون نماز جمعه در ۱۸ شهر استان اقامه می‌شود.

وی بیان کرد: استقبال مردم استان لرستان از مسائل معنوی بسیار چشمگیر است و این محصول وحدتی است که در این استان وجود دارد.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در این مراسم اظهار داشت: نماز جمعه را یکی از دستاوردهای انقلاب و یادگار با ارزش امام خمینی(ره) می‌دانیم که باید این دستاورد بزرگ را حفاظت، حراست و تقویت کنیم.

وی افزود: نزدیک چهار سال است که وحدت بسیار خوبی بین مسئولان استان حاکم است و تا حدودی توانستیم چالش‌های پیش روی مردم را برداریم.

استاندار لرستان عنوان کرد: به دنبال برطرف کردن چالش‌های مردم در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستیم و امیدواریم به ویژه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نسبت به شعار سال و رهنمودهای رهبری در استان تحقق لازم را ببخشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد