تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 دی 1399 - 7:50
کد خبر : 77158

سیاست‌های تشویقی فرزندآوری باید هدفمندتر شوند

سیاست‌های تشویقی فرزندآوری باید هدفمندتر شوند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، مریم بیدخام روز چهارشنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت استان قزوین که به مناسبت سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال با حضور استاندار قزوین برگزار شد،افزود: سیاست های تشویقی در زمینه فرزندآوری بیشتر متوجه خانواده های آسیب پذیر پیش

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، مریم بیدخام روز چهارشنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت استان قزوین که به مناسبت سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال با حضور استاندار قزوین برگزار شد،افزود: سیاست های تشویقی در زمینه فرزندآوری بیشتر متوجه خانواده های آسیب پذیر پیش می رود که وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ناپایداری داشته و خود دارای چندین فرزند هستند.

این مسوول گفت: در بازدیدهای خود از مناطق حاشیه نشین مشاهده می کنیم خانواده ای که از لحاظ اقتصادی مشکل دارند و مستاجر هستند و پدر خانواده به اعتیاد گرفتار است دارای چندین فرزند هستند اما خیلی از خانواده ها و زوجین با تحصیلات بالا و شرایط مادی مناسب تمایلی برای فرزندآوری ندارند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود: باید خانواده هایی ترغیب به فرزندآوری شوند که بتوانند در شرایط مناسب فرزندانی تربیت کنند که برای آینده جامعه بیشتر مفید واقع شوند.

وی در مورد علل طلاق در استان قزوین نیز گفت: در حال حاضر با راه اندازی سامانه تصمیم علل ، سن و مکان طلاق در استان کاملا مشخص شده و نیاز به پژوهش و بررسی های موازی در این خصوص نداریم.

این مسوول با اشاره به تاثیر طلاق در کاهش فرزندآوری و نرخ موالید در جامعه، گفت: باید راهکارهای پیشگیری از طلاق بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل ثبت احوال قزوین نیز در این نشست گفت: در حال حاضر جمعیت استان قزوین یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر است که از این تعداد ۶۶۹ هزار و ۶۱۳ نفر مرد و ۶۴۱ هزار و ۱۸۷ نفر زن هستند.

حسن وفایی با اشاره به آمار وقایع حیاتی ثبت شده در استان قزوین طی سال جاری، افزود: در ۹ ماهه امسال شاهد کاهش ۶.۷ درصدی میزان ولادت در استان بوده ایم.

این مسوول گفت: در مدت یاد شده پنج هزار و ۹۲۰ نوزاد پسر و ۵ هزار و ۵۷۹ نوزاد دختر در استان متولد شده اند.

وی یادآور شد: در ۹ ماهه امسال هزار و ۹۶۹ فقره واقعه طلاق در استان ثبت شده که نشانگر کاهش ۷.۶ درصدی طلاق نسبت به مدت مشابه است.

این مسوول گفت: در این مدت ۶ هزار و ۸۵۸ واقعه فوت در استان ثبت شده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته چهار  هزار و ۵۵۶ واقعه بود.

وفایی اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۶ هزار  و ۲۷۴ واقعه ازدواج در استان ثبت شده است که این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۶ هزار و ۱۷۵ مورد بوده که رشد یک و ۶ دهم درصدی را در این آمار شاهد هستیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد