تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 خرداد 1396 - 6:30
کد خبر : 7691

بحث حجاب و پوشش برای سلامت حضور زن در اجتماع وضع شده است/ فرد بی حجاب دزد نگاه دیگران است

بحث حجاب و پوشش برای سلامت حضور زن در اجتماع وضع شده است/ فرد بی حجاب دزد نگاه دیگران است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد فلاح استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگارگوهرشادنیوز، با اشاره به آیات و روایات متعددی که پیرامون حجاب وجود دارد، در خصوص ضرورت آن گفت: شاید هیچ واجبی را نداشته باشیم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد فلاح استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگارگوهرشادنیوز، با اشاره به آیات و روایات متعددی که پیرامون حجاب وجود دارد، در خصوص ضرورت آن گفت: شاید هیچ واجبی را نداشته باشیم که خدا و ائمه معصومین و بزرگان دین اینقدر جدی به آن ورود کرده باشند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در اهمیت این فریضه الهی بیان داشت: در خصوص اهمیت حجاب همین بس که خداوند در قرآن به صورت جزعی به آن پرداخته است در حالی که با وجود تأکیدی بسیاری که پیرامون نماز وجود دارد تنها به آوردن واژه اقم الصلات در قرآن اکتفا شده است و دریافت جزئیات با اتکاء به تفاسیر و روایات امکان پذیر است.

 

حجاب در کنار عفت معنا می‌شود/پوشش ضرورتی درونی است

وی در ادامه با بیان اینکه حجاب با مفاهیم عفت و حیا معنا می‌یابد، اظهار داشت: به طوری که در کلام بزرگان دین بر روی بحث حیا و عفت تأکید بیشتری شده و برخی افراد با وجود برخوداری از سطح قابل قبولی از پوشیدگی به دلیل نداشتن حیا در رفتار در زمره افراد محجبه حا نمی‌گیرند.

 

حجت الاسلام فلاح تصریح کرد: حیا و عفت به این معناست که مدل راه رفتن، حرف زن و نگاه کردن زن نباید به گونه‌ای باشد که حواس مردان نامحرم را به خود جلب کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حجاب امری درونی و باطنی است، افزود: هر چند به ظاهر حجاب امری ظاهری است اما به واقع به عنوان این ضرورت باطنی، ذاتی ریشه در عفت و حیا دارد به این معنا که اگر حیای ذاتی وجود داشته باشد نتیجه‌اش حجاب بیرونی می‌شود. به همین هم دلیل است که هر چادری یک فرد محجبه تلقی نمی‌شود.

 

بحث حجاب و پوشش برای سلامت حضور زن در اجتماع وضع شده است/فرد بی حجاب دزد نگاه دیگران است

وی با تأکید بر اینکه بحث حجاب و پوشش برای سلامت حضور زن در اجتماع است، تصریح کرد: آنهایی که می گویند حجاب زن را از اجتماع دور کرده است کاملاً در اشتباه‌اند چرا که اگر قرار بود زن در خانه باشد و در اجتماع حاضر نشود دیگر چه نیازی به وضع قانونی بود که بتواند شرایط حضور سالم و سلامت زن را در اجتماع فراهم کند.

 

حجت الاسلام فلاح، فرد بی حجاب را دزد نگاه دیگران دانست و گفت: کسی که بی حجاب و بد حجاب است، خواسته یا ناخواسته دزد نگاه است و کسانی میگویند ما موظف به حفظ حجاب نیستم و دیگران باید نگاهشان را نگه دارند کاملاً حرف بی منطقی می‌زنند.

 

خودنمایی و تبرج بر زنان و نگاه مرد به زنان نامحرم حرام است/ رعایت نکردن عفاف و حجاب، حق الناس است

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: چه زن خود را حجاب کامل داشته و چه نداشته باشد بر مرد واجب است که نگاهش را از زنان نامحرم حفظ کند لذا اگر زنی با تبرج و خودنمایی کاری کرد که نامحرم با نگاه به او به گناه افتاد یا در نتیجه این نگاه اتفاق ناخوشایندی برای او رخ داد، او نیز بی تقصیر است.

 

وی با بیان اینکه هر کسی باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد، گفت: یک خانم نمی‌تواند با این دلیلی که مرد نگاهش را نگه دارد، هر طوری که خواست در معرض دید عموم ظاهر شود چرا که همه مردان در یک سطح نیستند بعضی ضعیف‌ترند خویشتنداری شان کم‌تر است ممکن است برای خود آنها ایجاد درد سر کنند یا اینکه ممکن است این مدل پوشش موجب سردی زندگی دیگرانی شود.

 

 حجت الاسلام محمد فلاح استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رعایت نکردن عفاف و حجاب حق الناس است، تصریح کرد: نحوه رفتار و پوشش نادرست برخی زنان علاوه بر اینکه می‌تواند، خود آنها رادر معرض آسیب قرار دهد باعث بسیاری اتفاق‌های ناخوشایند چون، سردی روابط زن و شوهرهای دیگر، ارائه الگوی نادرست برای جوانان و مهمتر از همه فرو پاشی خانواده‌ها شود.

 

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد