تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 - 6:51
کد خبر : 76711

هماهنگی الحشدالشعبی و عملیات بغداد برای مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید

هماهنگی الحشدالشعبی و عملیات بغداد برای مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از امروز (سه شنبه) ایرنا به نقل از خبرگزاری «العهد نیوز» عراق،در این نشست «حسین السماحی» فرمانده ستاد عملیات بغداد در سازمان الحشد الشعبی و سرلشکر ستاد «قیس المحمداوی» فرمانده ستاد عملیات بغداد و سرلشکر «حسن خنجر الزونی» مدیر بخش کنترل و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از امروز (سه شنبه) ایرنا به نقل از خبرگزاری «العهد نیوز» عراق،در این نشست «حسین السماحی» فرمانده ستاد عملیات بغداد در سازمان الحشد الشعبی و سرلشکر ستاد «قیس المحمداوی» فرمانده ستاد عملیات بغداد و سرلشکر «حسن خنجر الزونی» مدیر بخش کنترل و ایست و بازرسی و امور جاده‌های پایتخت عراق حضور داشتند.

در این نشست در مورد همکاری و هماهنگی اقدامات مربوط به مراسم برنامه‌ریزی شده برای گرامیداشت اولین سالگرد شهادت فرماندهان شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بحث و گفت وگو شد.

آیین‌های رسمی و مردمی نخستین سالروز بزرگداشت فرماندهان شهید سپهبد سلیمانی فرمانده نیروی قدس و المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق حول تاکید بر اخراج فوری نیروهای اشغالگر از خاک عراق قرار گرفته است.

به گفته برخی از مقامات بلندپایه در سازمان الحشد الشعبی عراق در پایان ماه جاری میلادی مجموعه‌ای از مراسم مختلف رسمی و مردمی برای سالروز بزرگداشت فرماندهان شهید تدارک دیده شده که سهم الحشد الشعبی در این میان ویژه است.

در همین راستا، مسئول دفاتر الحشد الشعبی در استان‌های عراق یکشنبه هفته جاری به خبرنگار ایرنا در بغداد گفت که برنامه‌های نخستین سالروز بزرگداشت فرماندهان شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، در دو سطح مردمی و رسمی برگزار می‌شود.

«ابوضیاء الصغیر» یکی از مهمترین برنامه‌ها را که مصادف با سالروز واقعه برگزار می‌شود، راهپیمایی میلیونی مردمی در بغداد برای مطالبه خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق عنوان کرد.

وی اضافه کرد که مهمترین برنامه تدارک دیده شده برای بزرگداشت سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر تروریسم، راهپیمایی میلیونی مردمی در بغداد است که طی آن بر اخراج فوری نیروهای آمریکایی از خاک عراق تاکید می‌شود.

به گفته وی، جدا از این‌ها در سطح مردمی مجالس ترحیم متعددی در سطح شهرهای مختلف عراق به مناسبت گرامیداشت این دو فرمانده شهید برگزار می‌شود.

همزمان با شروع این مراسم در طول روزهای گذشته شهرهای مختلف عراق از جمله پایتخت به بیلبردهای بزرگی از تصاویر دو فرمانده شهید تحت عنوان «شهادت و حاکمیت» آذین بندی شده است.

شعار «شهادت و حاکمیت» به عنوان شعار مرکزی اولین سالروز بزرگداشت فرماندهان شهید انتخاب شده تا نشان داده شود که اخراج بیگانگان و به دست آوردن مجدد حاکمیت ملی عراق تنها با جانفشانی به دست می‌آید و نه چیز دیگر.

از طرفی فرماندهی سازمان الحشد الشعبی نیز با انتشار بروشوری (دفترک) مجموعه آیین‌هایی را که در سالروز شهادت فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس برگزار می‌شود، اعلام کرده است.

در این بروشور آمده است که برنامه‌های ویژه سالروز گرامیداشت فرماندهان شهید، با ویژگی مردمی خواهد بود و پیام اصلی آن در وقت حاضر تاکید بر اخراج نظامیان آمریکا از خاک عراق است.

آیین‌های بزرگداشت فرماندهان پیروزی بر «داعش» سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از دوم تا چهار ژانویه (۱۳ تا ۱۵ دیماه ۹۹) برگزار می‌شود.

این مراسم همراه با راهپیمایی میلیونی مردمی است و طی آن تشکل‌ها، رهبران، احزاب سیاسی و مقامات لشکری و کشوری عراق بیانیه‌های محکومیت صادر خواهند کرد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد