تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 7:04
کد خبر : 7650

ماه رمضان آمده است تا انسان به تقوا برسد

ماه رمضان آمده است تا انسان به تقوا برسد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان امروز در جمع روزه‌داران دهستان عبدالله‌آباد زاهدان، گفت: ماه مبارک رمضان در قلب همه مسلمانان جای دارد، بطوری که مردم حتی کار خود را رها می‌کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان امروز در جمع روزه‌داران دهستان عبدالله‌آباد زاهدان، گفت: ماه مبارک رمضان در قلب همه مسلمانان جای دارد، بطوری که مردم حتی کار خود را رها می‌کنند و برای عبادت، خود را به مساجد می‌رسانند و بسیاری از کارهای ناپسندی که در ماه‌های دیگر انجام می‌دادند، به احترام این ماه ترک می‌کنند.
وی اظهار کرد: الله تعالی این ماه مبارک را آورده تا انسان‌ها به تقوا برسند. نجات از جهنم، رفتن به بهشت و کامیابی با پرهیزگاری میسر است، خداوند پرهیزگاری و پاکی را دوست دارد و پرهیزگاران را یاری می‌کند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: برای رسیدن به تقوا، باید ظاهر و باطن ما از آلودگی‌ها پاک باشد؛ نباید حب جاه و مقام داشته باشیم و یا اسیر شکم باشیم، لذا ماه رمضان آمده است تا این پاکی را در وجود ما ایجاد کند.
وی بیان کرد: تقوا و پرهیزگاری بالاترین سرمایه است؛ یک لباس معنوی است که شما را از عذاب جهنم و دنیا نجات می‌دهد. تقوا حاصل رمضان و مهم‌ترین تاثیر و دستاورد رمضان است.
مولوی عبدالحمید ادامه داد: تقوا دارای درجات مختلف است؛ پرهیز از شرک و کفر و گناه و ادای فرایض بالاترین مصداق‌های تقوا هستند؛ اگر بر شما باران ببارد، برف ببارد و حتا تیر ببارد باز هم نباید نماز را قضا کنید. ان الصلوه کانت علی المؤمنین کتابا موقوتا؛ نماز وقت مشخصی دارد که باید در همان وقت ادا شود. کسی که نماز قضا می‌کند نمی‌تواند متقی نامیده شود.
وی عنوان کرد: اگر همه منافع و موقعیت‌ها از دست بروند، نباید فرمان و حکم خدا نقض شود. اگر محبت مال از ادای حقوق واجبه باز دارد، این مال نیست، بلکه مار است.
این عالم اهل سنت در ادامه با انتقاد از کسانی که در لباس اسلام، مسلمانان را با زبان روزه به خاک و خون می‌کشند، بیان کرد: کشتار بی‌گناهان، حملات انتحاری، بمب‌ها و انواع اسلحه که برای قتل انسان‌های بی‌گناه، از مهلکات و گناهان سنگین‌اند. کشتن یک انسان از تخریب بیت‌الله الحرام سنگین‌تر است. خداوند می‌فرماید اگر همه انسان‌ها در قتل یک نفر شریک باشند من همه را به جهنم می‌برم و هیچ پروایی هم ندارم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد