تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آذر 1399 - 13:45
کد خبر : 76193

۸۰۰ اجلاس نماز دانش‌آموزی در حال برگزاری است

۸۰۰ اجلاس نماز دانش‌آموزی در حال برگزاری است

محمدرضا مسیب زاده روز یکشنبه در وبینار پیش اجلاس استانی نماز دانش آموزان در اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه بیان داشت: اقامه نماز امر محوری فعالیت های آموزش و پرورش است به همین منظور سه اصل شاخص در حوزه فعالیت های قرآن، عترت و نماز این وزارتخانه در رابطه با نماز تعریف شده است.

محمدرضا مسیب زاده روز یکشنبه در وبینار پیش اجلاس استانی نماز دانش آموزان در اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه بیان داشت: اقامه نماز امر محوری فعالیت های آموزش و پرورش است به همین منظور سه اصل شاخص در حوزه فعالیت های قرآن، عترت و نماز این وزارتخانه در رابطه با نماز تعریف شده است.

او افزود: اولین اصل، محوریت مدرسه است به این معنا که باید تمام فعالیت ها در مدرسه محقق شود، اصل دوم نیز موضوع فراگیری در عین اثربخشی است و در نهایت اصل سوم بر مشارکت جویی و مشارکت پذیری تاکید دارد.

به گفته مسیب زاده، وزارت آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت به تنهایی نمی تواند کار کند بلکه سایر نهادها مانند ستاد اقامه نماز نیز باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

او با اشاره به تعطیلی مدارس به دلیل کرونا بیان داشت: استفاده از ظرفیت سامانه شاد و هیأت های اندیشه ورز مدارس کشور و نیز تشکیل حلقه های دینی ثابت کرد که حتی اگر مدارس تعطیل شوند ارزش ها تعطیل شدنی نیستند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: با اینکه اذعان داریم تربیت باید در فضای حقیقی و چهره به چهره باشد اما نه تنها هیچ‌کدام از فعالیت های ارزشی این وزارتخانه تعطیل نشده است بلکه در گام هایی پیشرفت کرده ایم.

تربیت انسان کامل هدف اصلی است

در این جلسه افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه نیز گفت: باید سه نهاد خانواده، مدرسه و مسجد یک هدف مشترک یعنی تربیت انسان کامل را دنبال کنند در غیر این‌ صورت وجود تکثر و اهداف متناقض باعث بی هویتی نسل جوان می شود.

به گفته وی، دانش آموزان باید بعد از اتمام تحصیلات بتوانند همسر یا پدر و مادر مناسبی باشند نه اینکه هدف آنها صرفا قبولی در کنکور باشد.

کریمی زیرساخت های فراهم شده برای اقامه نماز دانش آموزان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در قبل از انقلاب حتی دانشگاه های ما نیز فضای مناسبی برای اقامه نماز نداشتند.

او فضای مجازی و رسانه ای را رقبای جدید سه نهاد خانواده، مدرسه و مسجد در موضوع جامعه پذیری دانش آموزان نامید و گفت: تبلیعات آنها برای مفاهیم دینی تهدیدکننده هستند لذا باید با مطالعه آسیب شناسی نماز را در برابر فحشا و منکر تقویت کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در پایان تاکید کرد: برای نهادینه کردن هر امر معنوی و فرهنگی باید در سنین پایین اقدام کرد و بچه ها را از طریق شور و احساس با این مفاهیم آشنا کرد تا در نهایت با مطالعه این شور تبدیل به شعور شود.

گسترش فرهنگ نماز منجر به رعایت حقوق دیگران می شود

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز گفت: اگر نمازخوان های ما بیشتر شود جامعه به سمت پاکی و درستکاری و اجرای اخلاق محمدی می رود.

او بر استفاده از متخصصان حوزه و دانشگاه بر پیدا کردن راهکار مناسب جذب بیشتر جوانان و دانش آموزان تاکید کرد و گفت: باید در جهت اقناع سازی ذهن نوجوانان کوشش کنیم.

رنجبر گسترش فرهنگ نماز را مایه سعادت جامعه، تحقق عدالت اجتماعی و رعایت حقوق دیگران و پاکیزگی دانست و گفت: اگر بخواهیم مشمول خیر کثیر شویم باید نماز به پا داریم.

به گفته وی، باید برای  نماز اعتماد و الگوسازی انجام شود و اگر در اجلاسیه نماز راهکارهای عملی ارائه شود در آن صورت اجلاسیه پربار خواهد بود.

فرماندار کرمانشاه بر بالا بردن کیفیت ساخت نمازخانه ها در ادارات، مدارس و حتی مجتمع های بین راهی تاکید کرد و افزود: در کنار اقامه نماز باید کارهای فرهنگی، تشویقی و ترغیبی نیز در مدارس انجام شود.

استان کرمانشاه ۸۰ اثر برای اجلاس سراسری نماز فرستاده است

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه نیز در این اجلاس گفت: امسال این استان برای دبیرخانه اجلاس کشوری نماز که در یزد قرار دارد ۸۰ اثر ارسال کرده است.

به گفته وی، برای فراخوان در بین فرهنگیان و دانش آموزان استان نیز ۱۴ عنوان کتاب در چهار رشته توزیع شده است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۳۰ هزار دانش آموز، چهار هزار و ۶۰۰ مدرسه و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد