تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 - 16:05
کد خبر : 75786

لزوم هم افزایی مدیران و نمایندگان لرستان برای اختصاص بودجه بیشتر

لزوم هم افزایی مدیران و نمایندگان لرستان برای اختصاص بودجه بیشتر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در سخنانی با اشاره به اینکه با اشاره به آیه ۱۲۸ سوره نحل اظهار داشت: تقوا به معنای خویشتن داری است، خویشتن داری از اینکه انسان با حق مخالفت کند، انسان با تقوا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در سخنانی با اشاره به اینکه با اشاره به آیه ۱۲۸ سوره نحل اظهار داشت: تقوا به معنای خویشتن داری است، خویشتن داری از اینکه انسان با حق مخالفت کند، انسان با تقوا کسی است که همه خواسته‌های او در راستای تعالیم و آموزه‌های الهی است.

وی با بیان اینکه تقوا وسیله‌ای برای قرب الهی و کسب رضایت الهی است، تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرماید «هرکس مانع شهوت خود شد پس متقی است»؛ هر کسی که در مقابل زیاده طلبی‌های نفس ایستادگی کرد و امیر بر آنها شد، انسانی متقی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: تقوا اختصاص به مسائل فردی ندارد، بقای جامعه وابسته به تقوا است و تقوا جامعه را آسیب‌ها دور نگه می‌دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه اگر اسلام تاکید بر عفاف و حجاب و حیا دارد، چه در مورد بانوان و چه در مورد آقایان، به این دلیل است که این حجاب مصونیت ایجاد می‌کند، افزود: حجاب و عفاف، فرد و جامعه را از آسیب‌ها حفظ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه روز ۳۰ آذرماه، روز پرستار و روز ولادت حضرت زینب (س) است، گفت: میلاد حضرت زینب (س) را به ملت ایران و همه بانوان به ویژه پرستاران تبریک می گویم.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در این ایام بودجه کشور در مجلس شورای اسلامی در حال طرح و تصویب است، جا دارد مدیران عالی ما به همراه نمایندگان مردم در مجلس هم افزایی داشته باشند تا بتوانند برای بودجه استان ارقام بیشتری را در نظر بگیرند، تصریح کرد: با نمایندگان دیگر استان‌ها که وضعیت مشابه با ما دارند باید هم افزایی شود.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه سیل سال ۹۸ خسارات زیادی را به استان ما وارد کرد که جا دارد نمایندگان به همراه مدیران به گونه‌ای عمل کنند و بودجه‌ای برای استان در نظر بگیرند که بخشی از خسارات جبران شود؛ افزود: اگر بشود ردیفی در بودجه به عنوان خسارات سیل در نظر گرفته شود کار ارزشمندی است.

وی یادآور شد: اگر در بودجه ردیفی پیش بینی نشود، سال‌ها طول می‌کشد تا خسارات سیل جبران شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در استان از وضعیت قرمز به نارنجی رسیده‌ایم، با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک این اتفاق خوب رخ داد، باید این اتفاق خوب و پسندیده که در سایه همکاری همه مردم به ویژه اصناف و کادر درمانی صورت گرفت ادامه یابد تا به وضعیت زرد و سفید برسیم، خاطرنشان کرد: هیچ امر دیگری نباید از سوی مردم رخ بدهد که مجدداً به آن وضعیت سابق برگردیم.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: دورهمی هایی که منجر می‌شود زنجیره ویروس کرونا دوباره ادامه یابد را بایستی تعطیل کنیم؛ دورهمی که منجر به این شود که افرادی ماه‌ها درگیر بیماری شوند و یا از دنیا بروند، عقل و شرع و دین ما را از این دورهمی منع می‌کند.

وی همچنین با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: قدرت‌های به دور از دین و اخلاق و معنویت و آموزه‌های فطری و انسانی از پیشرفت‌های علمی سو استفاده می‌کنند، جامعه انسانی و اجتماع انسان‌ها روز به روز شاهد اکتشافات و اختراعات است، تحولاتی از جهت صنعت و تکنولوژی به وجود می‌آید اما قدرت‌های به دور از دین و اخلاق از این پیشرفت‌ها در جهت رفاه و آسایش و سعادت بشری استفاده نمی‌کنند، این پیشرفت‌ها در جهت ایجاد جنگ، زور و ظلم به کار گرفته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه پیشرفت‌ها وسیله‌ای شده برای قتل و کشتار و خونریزی و ظلم، تصریح کرد: امام راحل برای اینکه قدرت و سیاست و اقتصاد را در اختیار دین و اخلاق قرار بدهد، برای اینکه قدرت و سیاست را در اختیار فضیلت‌ها قرار بدهد، روز شهادت شهید آیت الله دکتر محمد مفتح استاد حوزه و دانشگاه را به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه قرار داد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه دانشگاه به عنوان مرکزی که خواستگاه رخدادهای آموزشی و پژوهشی است همراه و با اخلاق و تربیت باید در مسیری حرکت کند که رفاه و آسایش و پیشرفت کشور را در پی داشته باشد؛ اظهار داشت: حوزه‌های علمیه به عنوان مرکزی برای پرورش عالمان متدین که معارف اسلامی را در ساحت‌های گوناگون تبلیغ و ترویج می‌کنند، یک مرکز اندیشه و جایگاهی است که هم وظیفه تبلیغ معارف را دارد و هم جایگاهی است که نظام اسلامی از آنجا آغاز شده است.

وی ادامه داد: با وحدت حوزه و دانشگاه، در آن هدف مشترکی که دارند یعنی ایجاد یک جامعه الگو، می‌شود رشد و پیشرفت و توسعه‌ای را رقم زد که در خدمت فضیلت‌ها و عدالت اجتماعی باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد از دیدار با اساتید حوزه و دانشگاه در فضای مجازی و دیدار با جمعی از دانشجویان لرستان خبر داد و گفت: چنین نشست‌هایی برای بنده مفید و ارزشمند است، مدیران دولتی و غیردولتی، صنعتگران و مدیران صنایع کوچک، متصدیان فرهنگی و اجتماعی و سیاسی می‌توانند با برگزاری نشست‌هایی از دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی آنها بهره مند شوند.

حجت الاسلام شاهرخی یادآور شد: در دیدار با دانشجویان که رویش‌های انقلاب هستند، روحیه نشاط، نوآوری و دقت در فعالیت‌های علمی و پژوهشی مشاهده می‌شود که باید از سوی مدیران مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی با دست خالی در مقابل ظلم ایستادیم و همراهی ملت همراهی خداوند را در پی داشت و ۲۲ بهمن ۵۷ رقم خورد، گفت: ما ملت ایران در این مقطع از زمان اگر به گونه‌ای عمل کنیم که همراهی خدا را داشته باشیم، نظام سلطه و استکبار و در رأس آنها آمریکای مستکبر شکست می‌خورد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد