تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 - 9:30
کد خبر : 75628

۵۱۰ میلیارد تومان تسهیلات جهش تولید در مازندران پرداخت شد

۵۱۰ میلیارد تومان تسهیلات جهش تولید در مازندران پرداخت شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا ،حسین خیریانپور روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در چالوس افزود که این تسهیلات در قالب بسته های تسهیل و رفع موانع تولید ، جبران خسارات ناشی از کرونایی و ایجاد جهش تولیدات روستایی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا ،حسین خیریانپور روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در چالوس افزود که این تسهیلات در قالب بسته های تسهیل و رفع موانع تولید ، جبران خسارات ناشی از کرونایی و ایجاد جهش تولیدات روستایی پرداخت شده است.

وی آزاد سازی ۷۸ واحد تولیدی در تملک بانک‌ها را که معادل بیش از ۴۲ درصد مجموع واحدهای تملیک شده را شامل می‌شود ، از دیگر گام های مهم استان برای تحقق برنامه های جهش تولید برشمرد.

خیریانپور مجموع واحدهای تولیدی در تملیک بانک ها را ۱۸۵ واحد اعلام کرد و گفت که ۱۰۷ واحد تولیدی همچنان تملک بانک ها قرار دارد که باید با همراهی بیشتر فرمانداران و مسئولان سایر دستگاه های ذیربط هر چه زودتر از تملک بانک ها خارج و وارد چرخه تولید شوند.

وی تاکید کرد: خروج واحدهای تولید از تملک بانک ها یکی از راهبردهای مهم دولت است و فرمانداران باید خروج این واحدها را از تملک بانک در اولویت کاری خودشان قرار دهند.

معاون استاندار مازندران از پرداخت یارانه دستمزد ، اجرای طرح زراعت چوب ، احداث آببندان ، عملیاتی کردن ساخت اسکله های دریایی گردشگری ، به سرانجام رساندن طرح مهارت آموزی و نیز بهره برداری از نیروگاه های مقیاس کوچک به عنوان اولویت های استان در سال جاری یاد و بر ضرورت توجه تمامی مسئولان به این اولویت ها تاکید کرد.

وی همچنین  بر لزوم  توسعه کشت گلخانه ای و گیاهان دارویی در استان تاکید کرد و افزود : سهم غرب مازندران از کشت گیاهان دارویی حدود ۴۰۰ هکتار است و نقش منابع طبیعی با توجه به تعهدی که دارد و قراردادی در این حوزه امضا شده باید این طرح اجرایی شود.

خیریانپور تاکید کرد :  با توجه به شرایط آب و هوایی و زمین های مرغوب در منطقه ، توسعه کشت گیاهان داوریی و گلخانه ای در این منطقه ضروری است.

وی افزود : در سطح مازندران حدود یکهزار هکتار عرصه تحت پوشش کشت گیاهان دارویی قرار دارد و بالغ بر ۲ هزار تن گیاهان دارویی خشک در این استان برداشت می شود.

در این نشست مسایل و مشکلات چند واحد تولیدی مازندران مطرح و دستورات لازم برای حل آنها صادر شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد