تاریخ انتشار : جمعه 28 آذر 1399 - 13:51
کد خبر : 75381

امامان جمعه: رفع مشکلات مردم با وحدت و انسجام محقق می شود

امامان جمعه: رفع مشکلات مردم با وحدت و انسجام محقق می شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا ، خطیبان نماز جمعه با تاکید براینکه انسجام ملی و اتحاد، کلید موفقیت بر مشکلات است، ولایت فقیه را ستون این وحدت توصیف کردند و  گفتند: مسوولان کشور برای برون رفت از مشکلات اقتصادی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب عمل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا ، خطیبان نماز جمعه با تاکید براینکه انسجام ملی و اتحاد، کلید موفقیت بر مشکلات است، ولایت فقیه را ستون این وحدت توصیف کردند و  گفتند: مسوولان کشور برای برون رفت از مشکلات اقتصادی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب عمل کنند.

امامان جمعه در خطبه های این هفته همچنین فرارسیدن ولادت حضرت زینب (س)، را به عموم مردم و بویژه پرستاران تبریک گفتند و افزودند: ولادت با سعادت آن حضرت به عنوان روز پرستار فرصت مغتنمی است تا از فداکاری ها پرستاران در خط مقدم مقابله با بیماری کووید۱۹ تقدیر و تشکر کرد .

 در این جمعه کرونایی که گذشت، خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه همچون هفته های گذشته به صورت مکتوب یا مجازی در اختیار رسانه ها قرار گرفت زیرا به دلیل تداوم موج سوم شیوع ویروس کرونا، نماز جمعه در شهرهایی که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، برگزار نمی شود.

براین اساس، بخش هایی از خطبه‌های نماز جمعه که در برخی از مراکز و شهرهای کشور برگزار یا به صورت مجازی و مکتوب در اختیار رسانه ها قرار گرفت، به شرح زیر گزارش شده است:

عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب راه حل مشکلات است

حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی صفایی پور امام جمعه میامی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجدجامع این شهر گفت: برای غلبه بر مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان باید همه مسوولان در کنار هم با برنامه‌ریزی مدون وظایف قانونی خود را تا حصول نتیجه انجام دهند.

وی با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: اید هشیار باشیم تا ماموریت سردار سلیمانی مغفول نماند.

صفایی پور ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زینب (س)، گفت : ولادت با سعادت آن حضرت به عنوان روز پرستار فرصتی است تا از فداکاری ها پرستاران که در خط مقدم مقابله با بیماری کووید۱۹ جان خود را به مخاطره می اندازند قدردانی کنیم .

آیت الله دری نجف آبادی: ولایت فقیه خیمه‌گاه وحدت ملی است

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: انسجام ملی و اتحاد کلید موفقیت بر مشکلات است و ولایت فقیه ستون این وحدت محسوب می‌شود.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: عزت و اقتدار ایران اسلامی از اهم موضوعات است همه باید ضمن برادری با یکدیگر در کشتی انقلاب با وحدت و انسجام مشکلات را رفع کنند و دعواهای سیاسی کنار گذاشته شود.

امام جمعه اراک با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی افزود: این شهدا گوی سبقت را از همگان ربودند و بیشتر بزرگان به عملکرد و شهادتی که نصیب آنان شده، غبطه می‌خورند.

وی با تبریک روز پرستار اظها از مردم خواست  که در شب یلدا با رعایت توصیه ها و پروتکل های بهداشتی،  آن را به غم مبدل نکنند.

امام‌جمعه یزد: وحدت مسوولان، تحریم‌ها را خنثی می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: وحدت مسوولان و همکاری مردم موجب خنثی‌شدن تحریم‌ها و شکست تهدیدهای دشمنان می‌شود.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های مکتوب این هفته یزد ( پیام جمعه ) افزود: اگر مردم و مدیران وحدت کلمه در تمامی شرایط را سرلوحه خویش قرار دهند موجب شکست دشمنان در تداوم تحریم‌های ظالمانه و تهدیدهای همیشگی است .

امام‌جمعه یزد به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد شهید سلیمانی اشاره و بیان کرد: ایشان قوی شدن و قدرت یافتن در همه زمینه‌ها را مورد تاکید قرار داد زیرا اگر انسان ضعیف باشد پایمال است بنابراین باید تلاش کنیم در علم، اراده، تصمیم‌گیری‌ها، ایستادگی مقابل دشمن خود را تقویت کنیم و هرگز هراس نداشته باشیم.

خطیب جمعه خمین: حفظ اقتدار نظام در روابط بین الملل اولویت است

حجت الاسلام سید “علی حسینی پور ” در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه خمین گفت: اتحاد و انسجام ملی زیر چتر اسلام و ولایت ضروری  است .

امام جمعه ابرکوه:فرمایشات رهبری، بزرگترین راهبرد عملی برای مسوولان است

امام جمعه ابرکوه گفت: سخنان مهم مقام معظم رهبری بزرگترین راهبرد برای عزت مندی ملت ، نظام ، وحدت و انسجام مسوولان نظام و همچنین سرفصل مبانی عملی بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه‌های مجازی این هفته ابرکوه که در اختیار ایرنا قرار گرفت با اشاره به دیدار خانواده شهید سلیمانی و تعدادی از مسئولان با مقام معظم رهبری افزود: این شهید گرانقدر حیات و مماتش تأثیرگذار در جریان پرشتاب صدور انقلاب به جهان بود .

نماینده ولی فقیه در گیلان: مردم کشور رفاه عزتمند می خواهند

 آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: مردم حاضرند سختی ها را تحمل کنند اما با عزت زندگی کنند.

وی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با خانواده شهید سپهبد قاسم سلیمانی افزود: مطالبات عمده مردم ما این است که در فضای همدلی مشکل مردم حل شود.
 

امام جمعه شاهرود : رفتار دوگانه اروپایی‌ها نشانه دشمنی آنهاست

امام جمعه شاهرود گفت: دو گانه عمل کردن اروپایی ها در قبال ترور شهید محسن فخری زاده و اعدام یک جاسوس نشان دهنده دشمنی آشکار با ملت ایران است.

 حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های مجازی جمعه این هفته با بیان اینکه برای چندمین بار است که دو گانگی رفتار اروپایی ها برای ملت ایران آشکار می شود، افزود: آنان نسبت به ترور شهید فخری زاده سکوت کردند اما نسبت به اعدام یک جاسوس و خائن به منافع ملی صدای خود را در حنجره ها انداختند.

امام جمعه شاهرود به توصیه های رهبر معظم انقلاب به مردم و مسوولان اشاره نمود و گفت: مردم و مسوولان باید در همه زمینه ها خود را قوی کنند، به دشمن اعتماد نکرده و باید اتحاد و انسجام ملی را حفظ نمایند و سران سه قوه از سخنان وحدت شکن پرهیز کرده و اختلافات را با مذاکره حل نمایند.

امام‌جمعه مهریز: شهروندان از دورهمی شب‌یلدا پرهیز کنند

 امام‌جمعه مهریز گفت: شهروندان برای پیشگیری از شیوع کرونا و کمک به کادر سختکوش ‌درمان از هرگونه دورهمی در شب‌یلدای امسال پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های مکتوب این هفته مهریز که در فضای مجازی در اختیار مردم قرار گرفت با اشاره به اینکه شرایط امسال با گذشته به خاطر کرونا تفاوت دارد افزود: مردم با  رعایت شیوه‌نامه‌ها بهداشتی و پایبندی به مقررات در مهار ویروس همکاری کنند.

وی در ادامه به دیدار اخیر اعضای ستاد بزرگداشت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: تمامی ابعاد زندگی این شهید والامقام برای مردم و جوانان ما الگویی بی‌بدیل است و باید همواره یاد و خاطره این شهید در اذهان جامعه اسلامی زنده بماند.

امام جمعه مرودشت: آیین شب یلدا مجازی برگزار شود

 امام جمعه مرودشت گفت: برگزاری مراسم شب یلدا از رسوم قدیمی ملی ایرانیان محسوب می‌شود؛ اما باتوجه‌به همه‌گیری ویروس کرونا و تاکید فراوان کادر درمان بر دوری از دورهمی‌های خانوادگی، امسال باید به‌صورت مجازی از احوال یکدیگر باخبر شویم.

حجت الاسلام مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های نماز جمعه ۲۸ آذرماه با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، ابراز کرد: پرستاری محقق نخواهد شد، مگر با صبر و آرامش و امروز افتخار ما این است که هر بیماری در جوار پرستار حقیقی به سر می‌برد و امبد به بهبود بیماری افزایش یافته است.

خطیب جمعه مرودشت از مدافعان سلامت و پرستاران باعنوان جهادگران خط مقدم مبارزه با کرونا یاد کرد و اظهار داشت: حضور در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و معالجه و رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا جهاد در راه خداست.

امام جمعه کنگان: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پرستاران را دریابند

 امام جمعه کنگان استان بوشهر گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پرستاران این شهرستان را دریابند و برای حل مشکلات آنان چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تبریک میلاد  حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار افزود: اکنون جامعه خدوم پرستاری با مشکلات عدیده معیشتی و استخدامی دست و پنجه نرم می کنند که لازم است  مردم و هم مسئولان به این مسئله توجه جدی کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در چارچوب مقدورات و امکانات برای حل و ساماندهی مشکلات قشر پرستار اهتمام جدی داشته باشد.

سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: این استان ظرفیت‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد بنابراین نیازمند هستیم که از این ظرفیت‌ها در جهت ایجاد اشتغال و توسعه منطقه به خوبی استفاده شود.

 آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس زاهدان اظهارداشت: از راه‌های تحصیل تقوای فردی و اجتماعی تلاش برای رشد علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه اسلامی است که با ادامه راه پر افتخار شهدا، مقاومت، ایثار و تلاش برای اجرای عدالت این مهم محقق می‌شود.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه اجرای عدالت یکی از شعارهای مهم انقلاب است تصریح کرد: در این راستا رهبر معظم انقلاب فرموده تلاش‌های فراوانی در جهت تحقق عدالت صورت گرفته اما این کافی نیست از اینرو انتظار از دستگاه قضایی می‌رود که رسیدگی سریع به پرونده‌هایی که در استان وجود دارد داشته و نتیجه‌اش را اعلام و به مردم اطلاع‌رسانی کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد