تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آذر 1399 - 8:22
کد خبر : 75057

حساسیت جامعه نسبت به مساله عفاف و حجاب باید افزایش یابد

حساسیت جامعه نسبت به مساله عفاف و حجاب باید افزایش یابد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، مریم بیدخام روز پنجشنبه در جلسه ستاد راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی استان، موضوع عفاف و حجاب را از موارد با اهمیت در حوزه فرهنگ برشمرد و افزود: اهمیت عفاف و حجاب در مصوبه ۴۲۷ و مصوبه ۸۲۰ شورای

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، مریم بیدخام روز پنجشنبه در جلسه ستاد راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی استان، موضوع عفاف و حجاب را از موارد با اهمیت در حوزه فرهنگ برشمرد و افزود: اهمیت عفاف و حجاب در مصوبه ۴۲۷ و مصوبه ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص شده است و دستگاه‌های اجرایی باید عملکرد خود را در این راستا ارائه دهند.

وی با بیان اینکه جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان به منظور هماهنگی اجرای برنامه‌ها در دستگاه‌های اجرایی است، اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را بر مسوولیتی که در رابطه با عفاف و حجاب داریم، متمرکز کنیم.

بیدخام اضافه کرد: خوشبختانه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان بر اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اتفاق نظر دارند و باید تقویت باور دینی را در نسل جوان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی با روش‌های ایجابی و اقناعی دنبال کنند.

این مسوول با بیان اینکه ۲ نوع برنامه درون سازمانی و برون سازمانی در زمینه عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی استان اجرا می‌شود، افزود: در بحث درون سازمانی، تمام دستگاه‌های اجرایی مشارکت دارند و بحث برون سازمانی نیز ۲۶ دستگاه اجرایی، برنامه‌های عفاف و حجاب را علاوه بر درون سازمان در جامعه نیز اشاعه می‌دهند.

 بیدخام با اشاره به اینکه در بحث عفاف و حجاب باید به صورت کیفی و اثر بخش اقدام شود، تصریح کرد: دغدغه ما نگاه اقناعی و ایجابی به بحث عفاف و حجاب برای جوانان و نوجوانان است تا این فرهنگ نهادینه شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با تاکید بر اینکه بازرسان باید کار خود را با دقت تمام انجام دهند، افزود: ساماندهی بحث حجاب و عفاف، موضوع حقوق شهروندی و امنیت اجتماعی از مهم‌ترین بندهای ستاد صیانت از حریم عمومی و احترام به حقوق شهروندی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیدخام خاطرنشان کرد: اغلب کارمندانی که در ادارات استان مشغول به کار هستند حقوق شهروندی را به خوبی رعایت می‌کنند و اگر مشکلی در جامعه دیده می‌شود نیاز به کار فرهنگی جدی‌تر دارد که باید از ظرفیت  تشکل‌های مردم‌نهاد و گروه‌های مردمی برای رفع آنها استفاده کنیم.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی وزارت کشور جزو استان‌های برتر شناخته شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد