تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1399 - 6:35
کد خبر : 74710

۲۵۰۰ اصله درخت در معابر شهرری هرس شد

۲۵۰۰ اصله درخت در معابر شهرری هرس شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز چهارشنبه روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران – شهرری،  رضا معلم اظهار داشت: عملیات هرس زمستانه درختان و درختچه ها از نیمه آذر ماه با اولویت بزرگراه ها و معابر اصلی منطقه آغاز و تاکنون بیش از ۲ هزار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز چهارشنبه روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران – شهرری،  رضا معلم اظهار داشت: عملیات هرس زمستانه درختان و درختچه ها از نیمه آذر ماه با اولویت بزرگراه ها و معابر اصلی منطقه آغاز و تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اصله درخت اکالیپتوس، توت، نارون و زبان گنجشک هرس شده است.

وی با بیان اینکه پایش درختان نیازمند هرس در فصل تابستان انجام شده و عملیات هرس از مهمترین فعالیت های اجرایی فضای سبز طی ۶ ماهه دوم سال است، افزود: عملیات پیرایش درختان تاکنون در بزرگراهای شهید رجائی، امام علی (ع)، شهید کریمی و شهید آوینی در قالب حذف شاخه و سرشاخه های خشک و آسیب دیده، قطع شاخه های درختان درگیر با سیم های برق و شاخه هایی که به عنوان موانع دید المان های ترافیکی محسوب می شوند انجام شده است.

معلم با اشاره به ارزشمند بودن ضایعات گیاهی حاصل از عملیات هرس درختان و درختچه ها، بیان کرد: عملیات هرس با استفاده از ادوات و تجهیزات ویژه و اکیپ های کارآزموده انجام می شود و پس از هرس، سرشاخه ها در مرکز دپوی صالح آباد جمع آوری و سپس به منظور تهیه چیپس چوب به سایت آزادشهر منطقه ۱۸ منتقل می شود.

این مسئول با اشاره به اجرای عملیات محافظت زمستانه از درختان و درختچه های گرمسیری، اضافه کرد: با آغاز فصل سرما و برودت هوا و احتمال یخ زدگی درختان و درختچه های گرمسیری، محافظت زمستانه از درختچه هایی نظیر پالم فنیکس، با استفاده از کیسه های نایلونی و کنفی در فضاهای سبز منطقه ۲۰ انجام شد.

معاون خدمات شهری منطقه ۲۰ هرس زمستانه را عامل مهمی در جوان سازی درختان و کنترل آفات و بیماری ها در سال آینده برشمرد و ابراز کرد: هرس و بازپیرایی شاخه های درختان هرساله با هدف رفع خطر شاخه های خشک، حذف شاخه های بیمار و همچنین آراستگی و تقویت درختان انجام می شود.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد