تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1399 - 4:16
کد خبر : 74619

۵۰۰ بسیجی جهرم در طرح مراقبتی و بهداشتی شهید سلیمانی شرکت دارند

۵۰۰ بسیجی جهرم در طرح مراقبتی و بهداشتی شهید سلیمانی شرکت دارند

 دکتر سید مجید ارجمند افزود: در اجرای طرح شهید سلیمانی که با هدف بیماری‌یابی و کنترل بیماری کرونا است، تاکنون ۵ هزار کیت تشخیص سریع کرونا در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم قرار گرفته است. وی چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا ادامه داد: در این طرح که از هفته گذشته آغاز شد قرار

 دکتر سید مجید ارجمند افزود: در اجرای طرح شهید سلیمانی که با هدف بیماری‌یابی و کنترل بیماری کرونا است، تاکنون ۵ هزار کیت تشخیص سریع کرونا در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم قرار گرفته است.

وی چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا ادامه داد: در این طرح که از هفته گذشته آغاز شد قرار است تا پایان این هفته ۵ هزار نفر تحت غربالگری این بیماری قرار گیرند. 

ارجمند با بیان اینکه بیماریابی، کنترل و ضد عفونی از جمله ماموریت بسیجیان در طرح شهید سلیمانی است، ابراز کرد: بسیجیان در این طرح آموزش های لازم را دیده اند و آماده انجام ماموریت های خود هستند.

وی بیان کرد: افراد بالای ۶۰ سال، افراد با بیماری های زمینه‌ای، مادران باردار و اصنافی که در مواجهه بیشتر با افراد قرار دارند، در اولویت این غربالگری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود:  تا  ۲۴ آذر ماه ۹۹ ، بالغ بر هزار تست سریع تشخیص کرونا در شهر جهرم و بخش‌های مختلف این شهرستان انجام شده است. 

ارجمند اظهار کرد: میدان تره‌بار، اصنافی مانند تاکسیرانی، نانوایی‌ها، خواربارفروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها و غیره  تحت غربالگری قرار گرفته و می گیرند و تست سریع تشخیص کرونا برای آنها در حال انجام است.

وی بیان کرد: همچنین تیم های سیار راه‌اندازی شده که با حضور در مراکز شلوغ و پر رفت‌وآمد شهر، افراد را تحت غربالگری و تست سریع تشخیص کرونا قرار می‌دهند.

به گفته ارجمند تست رپید یا تشخیص سریع کرونا از طریق بینی گرفته و جواب آن در مدت زمان کمتر از نیم ساعت مشخص می‌شود.

او اظهار داشت: تیم‌های نظارتی و حمایتی بسیج به صورت محله‌ای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خانواده‌هایی دارند که مبتلا به کرونا شده‌اند و از بین آن‌ها خانواده‌هایی که ضعیف و از لحاظ معیشت دچار مشکل هستند و یا  نیاز به کمک دارند، حمایت می‌کنند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: تیم‌های مراقبتی هم به صورت محله‌ای، خانه به خانه از طریق پرکردن پرسشنامه غربالگری بیماری کرونا را انجام می دهند. در این غربالگری، افرادی که مشکوک و دارای علائم بیماری هستند و یا خانواده های که یک فرد در آنها دچار بیماری کرونا شده است جهت انجام تست سریع تشخیص کرونا به درمانگاه الغدیر واقع در خیابان مادر ارجاع داده می شوند.

ارجمند با اشاره به همکاری مراقبین سلامت بخش های دولتی و خصوصی در طرح شهید سلیمانی گفت: مراقبین سلامت به خانواده هایی که ابتلای آنان به بیماری کرونا مثبت شده است تماس می گیرند و توصیه‌های لازم  نیز در خصوص نحوه مراقبت و قرنطینه شدن ارائه می‌دهند. 

وی اضافه کرد: همچنین ۳۰ نفر از نیروهای هلال احمر در اجرای طرح شهید سلیمانی با معاونت بهداشتی دانشگاه همکاری دارند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد