تاریخ انتشار : جمعه 14 دی 1397 - 11:16
کد خبر : 49360

دشمن سعی در استحاله جامعه و ترویج بی‌حجابی دارد/ مسئولان به خوبی نتوانسته اند دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند

دشمن سعی در استحاله جامعه و ترویج بی‌حجابی دارد/ مسئولان به خوبی نتوانسته اند دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در خطبه های این هفته نماز جمعه استان خراسان رضوی بر مراقبت از نفوذ دشمن در قسمت های مختلف جامعه و فعالیت بیش از پیش مسئولان برای حل مشکلات معیشتی مردم تاکید شد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در خطبه های این هفته نماز جمعه استان خراسان رضوی بر مراقبت از نفوذ دشمن در قسمت های مختلف جامعه و فعالیت بیش از پیش مسئولان برای حل مشکلات معیشتی مردم تاکید شد.

 

آیت الله علم الهدی:

دشمن سعی در استحاله جامعه و ترویج بی‌حجابی دارد

 

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: هفته بصیرت شما عزیزان نمایش بسیار جالبی را در این شهر و سایر شهرهای استان ما و همه کشور در معرض قرار دارید؛ مردم ما قهرمانان بصیرت هستند و مردم ما در عرصه بالای بصیرت، حماسه‌آفرین هستند و این بصیرت به تعبیر مقام معظم رهبری باطل‌السحر همه فتنه‌ها و علاج تمام توطئه‌های دشمن در مقابله با انقلاب و نظام ما و اسلام ما است.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه برخی اشتباه می‌کنند و تصور می‌کنند کاری به عنوان فتنه ۸۸، ۱۰ سال قبل صورت گرفت و ما نیز به انتقام از آنها یا برای تخریب و تخطئه آنها و یا مقابله آنها در سالروز ۹ دی حاضر می‌شویم گفت: مسئله این گونه نیست سال ۸۸ این مسئله با سرانگشت تدبیر مقام معظم رهبری و حمایت مردم مشکل حل شد و هر کس نیز مجرم و متهم است دستگاه قضایی کشور خودش می‌داند اما آنچه مربوط به مردم است، به‌خاطر فتنه اکنون است زیرا فتنه و توطئه تمام نشده و باطل‌السحر همه فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن، بصیرت مردم ما است و این مسائل هم نمایش بصیرت است و نه انتقام از یک جریان گذشته و یا عداوت و رقابت سیاسی با یک جریان سال ۸۸ است.

وی افزود: امروز راهبرد توطئه‌‌ها و فتنه‌هایی که دشمن ذلیل شده و خوار شده علیه ما دارد؛ دشمنی که بعد از ۱۷ سال از خاورمیانه با ذلت خارج شد تصریح کرد: ذلت بدتر اینکه برای سرکشی از یک پایگاه نظامی شبانه آمد و شبانه رفت و یک نفر از شخصیت‌های سیاسی عراق به وی اعتنا نکرد، این دشمن توطئه و فتنه دارد و دو اصل را در دستور کار دارد.

علم‌الهدی با اشاره به نفوذ و استحاله به عنوان دو راهبرد دشمن گفت: وقتی ما صحبت از نفوذ می‌کنیم همه تصور می‌کنند جایگاه نفوذ، دستگاه‌های مدیریتی است خطر نفوذ در همه جا هست و از جمله در دستگاه‌های مدیریتی اما منحصر به دستگاه‌های مدیریتی کشور نیست؛ دشمن در مراکز اقتصادی ما نفوذ می‌کند و از همه بدتر در جوامع ما نفوذ می‌کند و از همه جلوتر در جریان‌های ارزشی و نیروهای حزب‌اللهی نفوذ می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حزب‌اللهی‌ها و نمازگزاران حواستان باشد که دشمن کنار شما نیز نفوذ می‌کند؛ نفوذ دشمت مخصوص مدیریت نیست و حتی ممکن است در جریان‌های امثال بنده نیز نفوذ کند و جریان را در یک مسیر زیان بخش انقلاب راه بیندازد؛ در یک جریان دینی ممکن است دشمن نفوذ کند و نیروها را تحریک کند و مقابل یک جریان ارزشی انقلاب اینها به اسم دفاع از معیشت مردم بجنگند. اینها همه خطر نفوذ دشمن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: گاهی برخی حرکات را از نیروهای دینی خود می‌بینیم که دنبال یک جریان غیر اولویت‌دار می‌روند، اگر قرار است از فقرا و معتادان و کارتن خواب‌ها حمایت کنید؛ این طور نباشد که به جای حمایت از یک خانواده سالم، فکر یک معتاد و کارتن خواب باشید البته این را هم باید نجات داد اما اولویت با کدام است؟ دشمن با نفوذ ما را به جریان‌های غیر اولویت‌دار وادار می‌کند. در عرصه مبارزه نیز همین است. امروز انقلاب نیاز به نیروی انقلابی و مبارز و رزمنده دارد. انقلابی بودن و مبارزه با دشمن اولویت یک ما در همه مسائل است و این را فراموش نکنیم.

علم‌الهدی با اشاره به خطر استحاله گفت: استحاله این است که جامعه پویای متحرک تبدیل به جامعه ساکت و آرام و رفاه طلب و عیاش دربیاید و اگر خاصیت انقلابی از دست رفت دیگر اینجا تبدیل به پایگاه سلطه استکبار، کفر و دشمن شده و انقلاب تمام می‌شود؛ امروز به دو منظور دشمن در توطئه و فتنه خود دنبال استحاله است؛ یکی به این منظور که جامعه دینی ما تبدیل به جامعه غیردینی شود و در این صورت تعبدش نسبت به نظام از میان می‌رود.

وی افزود: اگر جامعه دینی ما جامعه بی دین شد، آقایی دشمن و سلطه او را می‌پذیرد و در اقتصاد و سیاست سلطه‌پذیر دشمن می‌شود؛ دشمن سعی در استحاله جامعه و ترویج بی‌حجابی دارد؛ اگر پرده حجاب کنار رفت، جامعه دینی تبدیل به جامعه بی‌دین می‌شود و نسل جوان، نسلی غریزی و عیاش و شهوت طلب می‌شود.

علم‌الهدی گفت: اخیرا در برخی همایش‌ها شنیدم تحت عنوان مدارا نمادهایی را از بی‌حجابی نشان می‌دهند و عکس‌هایی از امام موسی صدر در مجالس زنان بی‌حجاب لبنان نشان می‌دهند؛ امام موسی صدر یک شخصیت عظیم انقلابی مبارز و رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در زمان تسلط فالانژها بود و باید به این اقتضا در تمامی موقعیت‌های سیاسی شرکت می‌کرده و طبیعی است در جلسات رسمی که ایشان خواسته برنامه سیاسی خود را اجرا کند عده‌ای زن بی‌حجاب نیز بوده و اکنون این عکس‌‌ها را به عنوان مدارا ترویج و می‌گویند حجاب اجباری را کنار بگذاریم.

وی افزود: زنان فلسطینی و دختران فلسطینی را بدون حجاب نشر می‌دهند تا حجاب را از ارزش بیندازند، توطئه دیگر این است که زن‌های چادری را کانون بی‌عفتی و فحشا معرفی می‌کنند و این توطئه از ترکیه آغاز شده است؛ در ترکیه دیسکوی زنان باحجاب تشکیل داده‌اند این کار را ترکیه کرده و عده‌ای در کشور دنبال این حرف‌ها هستند و این همان فتنه دشمن است که از راه حجاب وارد شده است. 17 دی و سالروز کشف حجاب رضاخان ملعون است. رضاخان می‌گفت زن باید روحی باحجاب و باعفت باشد! این را انگلیسی‌ها خواسته بودند تا جامعه بی‌دین شود و راهش نیز کشف حجاب بوده است.

 

 

امام‌جمعه سرخس:

فرزندانمان در هویزه قطعه‌قطعه نشدند که امروز یک نماینده مزدور در مجلس انقلاب را به توپ ببندد/ عدالت اجرا می‌شد سران فتنه امروز در گور بودند نه در حصر!

 

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال ۹۴ که تأکید کردند، رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، اظهار کرد: خدای متعال وعده داده است که یهود عنود را به‌وسیله بندگان نیرومند خودش از بین می‌برد.

 

امام‌جمعه سرخس با بیان اینکه فروپاشی رژیم صهیونیستی به‌زودی اتفاق می‌افتد، افزود: انتفاضه‌هایی که در حال رخ دادن است، تهدیدی برای رژیم صهیونیستی است و شاهد بودیم که در جنگی دو روزه، اسرائیل تا بن دندان مسلح در برابر مقاومت مردم غزه شکست را پذیرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا و برخی کشورها که در خاورمیانه حضور دارند، خودشان بساط خودشان را جمع و رسماً اعلام شکست کردند و شاهدیم که یکی پس از دیگری پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری در حال محقق شدن است.

 

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با تأکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی در چهل‌سالگی خود به درختی تنومند تبدیل شده است، بیان داشت: مقاومت ملت ایران در چهل سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، امروز کمر استکبار را شکست است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس به قیام تاریخی مردم قم در نوزدهم دی‌ماه سال ۵۶ اشاره و تصریح کرد: درس‌های قیام مردم قم لحظه شناسی، درک صحیح از زمان، شناخت طرح دشمن، نقشه دشمن و مقابله با نقشه دشمن بود.

 

امام‌جمعه سرخس با اشاره به اینکه دشمنان ما در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد فتنه‌های جدید هستند، گفت: امروز نیاز داریم که نقشه‌های دشمن را بشناسیم و به آینده انقلابمان امیدوار باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: نظام ما امروز کارآمد است و دولت ما نیز باید همانند نظاممان کارآمد باشد و این کارآمدی محقق نمی‌شود، مگر اینکه دولت در خدمت به مردم لحظه‌ای درنگ نکند، موبه‌مو به مو به فرمایشات رهبری عمل کند و امید خود را از خارج از کشور قطع کند.

 

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با تأکید بر اینکه فرزندان ما در «هویزه» برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های عالیه انقلاب اسلامی قطعه‌قطعه شدند و مظلومانه به شهادت رسیدند، اظهار داشت: فرزندانمان در هویزه قطعه‌قطعه نشدند که امروز یک نماینده مزدور در مجلس انقلاب را به توپ ببندد و بگوید که چرا سفارت آمریکا را اشغال کردیم، چرا موشکی داریم و چرا باید در انرژی هسته‌ای پیشرفت کنیم که آمریکا با ما دشمنی کند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تأکید کرد: امروز اگر قدرت نداشتیم شرف، غیرت و استقلال ما بر باد رفته بود، بنابراین این نماینده مجلس یا این را نمی‌داند و یا خودش را به نادانی زده است.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با اشاره به فتنه ۸۸ و اقدامات سران فتنه بیان کرد: عدالت اگر امروز اجرا می‌شد، سران فتنه در گور بودند و نه در حصر؛ سران فتنه هدفشان این بود که کشور را تحویل آمریکا بدهند و اگر این اتفاق رخ می‌داد، همه ملت ایران امروز در حصر بودند.

 

وی با تأکید بر اینکه رأفت نظام اسلامی شامل حال سران فتنه شد وگرنه باید اعدام انقلابی می‌شدند، گفت: از قوه قضاییه انتظار داریم با انسان‌های پلیدی که امروز در زمین دشمن بازی می‌کنند، برخورد انقلابی داشته باشد.

 

امام جمعه درگز:

بی تدبیری دولت تدبیر و امید به جایی رسیده که وزیر بهداشت مجبور به استعفا می شود

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی، امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: تقوا مایه سعادت و بی تقوایی مایه شقاوت و بدبختی آدمی است.

وی غرور را یکی از مهمترین رذیله های انسانی دانست و گفت: انسان را چه به غرور و تکبر که اول او آب بی مقدار و نجسی است و آخر او مرداری بدبو؛ نه اختیار روزی خویش را دارد و نه کنترل مرگ و حیاتش را؛ این مهلت اندکی هم که در دنیا به او داده شده برای آن است که بندگی خود را اثبات کند؛ بدا به حال کسی که در طول عمر کوتاه خویش فریب شیطان را خورده و شیفته قدرت و ثروت خود شود.

امام جمعه درگز با یادآوری سالروز قیام خونین مردم قم تصریح کرد: این حرکت مردمی که اعتراضی در برابر اهانت به امام راحل (ره) بود آغازی شد برای اعتراضات علیه رژیم ستمشاهی و نتیجه آن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را رقم زد.

حجت الاسلام ایروانی ابراز کرد: روسای جمهور اسبق آمریکا آرزوی این را داشتند که ملت ایران ۴۰ سالگی انقلاب خویش را نبیند؛ البته ترامپ هم چنین خواب آشفته ای را در سر می پرواند اما به کوری تمام بدخواهان نظام، امسال جشن پیروزی و ۴۰ سالگی این انقلاب را پر شور تر از هر سال برگزار کرده و به بیان دستاوردهای بی نظیر انقلاب برای مردم خواهیم پرداخت؛ دستاوردهایی که به هیچ وجه قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

وی افزود: البته در این میان ضعف و سیاست گذاری های غلط برخی مسئولین باعث کند شدن حرکت رو به جلوی نظام شده اما ایمان قوی و عزم راسخ نسل سوم و چهارم، نوید بخش تداوم و سرعت صدور انقلاب است.

امام جمعه درگز با اشاره به گرفتار شدن کشور به سیاست گذاری غلط در حوزه ارز و دلار تصریح کرد: متاسفانه اوضاع بی تدبیری مسئولین به حدی رسیده که سیاست های غلط آنان نتیجه ای جز بی ارزش شدن پول ملی بیکاری و شرایط سخت تورم و فساد و رانت خواری را به دنبال ندارد؛ کار به جایی رسیده که وزیر بهداشت مملکت مجبور به استعفا شده و سوء تدبیر دولت در توزیع اعتبارات را با صراحت در رسانه ها اعلام می کند.

حجت الاسلام ایروانی در ادامه عنوان کرد: با فرصتی که ستاد بازسازی عتبات عالیات برای مردم به وجود آورده، تاکنون ۱۱ نفر از همشهریان درگزی مبلغ ۴۴ میلیون تومان را صرف این امر خیر کرده اند که از میان آنها، هفت نفر از برادران هنگ مرزی بوده اند.

وی با تاکید مجدد و مصرانه بر پیگیری تونل الله اکبر گفت: روزی نیست که خبر تصادفی در این جاده مرگ به گوش ما نرسد، اما متعجبم چگونه وزیر بیخیال و مدیر کل بی عرضه به فکر جان و مال این مردم نیستند و مدام وعده دروغین و توخالی می دهند.

امام جمعه درگز عنوان کرد: تونل باغان شهر مریوان با طول ۲ هزار متر ظرف مدت ۱۶ ماه افتتاح شد اما چرا به تونل الله اکبر که می رسد همه بر طبل بی پولی می کوبند؟ نکند نماینده و فرماندار مریوان با درگز فرق دارند و یا مشکلی در مردم این شهرستان وجود دارد؟ نگویید پول نیست، پولها جای دیگر هزینه می شود.

حجت الاسلام ایروانی در پایان خاطر نشان کرد: این مردم وعده و دروغ زیاد شنیده اند؛ کاری نکنید که خودشان بیل و کلنگ برداشته، شعار بی عرضگی دولت را سر دهند و تونل را با دستان خود احداث کنند.

 

خطیب جمعه خلیل آباد:

مسئولان به خوبی نتوانسته اند دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند / انقلاب اسلامی هیچگاه دچار عقب گرد و توقف نشده است

 

حجت الاسلام علی ناهیدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم، اظهار داشت: چهل سالگی انقلاب یک سری ملزوماتی به دنبال دارد که لازم است به آن پرداخته شود.

وی ضمن بررسی تحولات انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: انقلاب هر چند در مسیر خود با چالش مواجه شده ولی هیچگاه دچار عقب گرد و توقف نشده است و همیشه در مسیر تعالی نظام پیش رفته است.

خطیب جمعه خلیل آباد بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب تاکید کرد و افزود: جریان ضد انقلاب به همراه استکبار با تکیه بر مشکلات اقتصادی چنان وانمود می کنند که مردم در دوره پهلوی در ناز و نعمت بوده اند ولی واقعیت طور دیگری است.

وی با بیان اینکه جریان انقلابی و مسئولان نظام در چهل سال گذشته نتوانسته اند به خوبی دستاوردهای انقلاب را برای مردم و نسل جوان تبیین کنند، تصریح کرد: جریان های سیاسی برای پیروزی خود در انتخابات برخی از دستاوردهای نظام را با چالش مواجه کردند.

ناهیدی همچنین در ادامه اذعان کرد: فراموشی تاریخی گریبان برخی از مردم را گرفته و هر چه فاصله می گیریم مردم از یاد می برند که در دوران پهلوی چه مشکلات و معضلاتی داشتند.

وی با تاکید بر اینکه بالا رفتن انتظارات مردم از یک سو و تحریم ها و مشکلات اقتصادی از سوی دیگر زمینه را برای تبلیغات سوء دشمن فراهم کرده است، عنوان کرد: تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باید در دستور کار مسئولان نظام و انقلاب قرار گیرد.

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای زیادی داشته است، تشریح کرد: ۴ میلیون پروژه کوچک و بزرگ در چهل سال گذشته به اجرا درآمده و چهره ایران را دگرگون کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه جایگاه ریاست و مسئولیت جایگاه خطیری است که جای نا اهلان نیست، ابراز کرد: ریاست طلبی عامل هلاکت است و ریاست و قدرت به آب دریا تشبیه شده و انسان تشنه اگر از آب دریا بنوشد باعث تشنه تر شدن آن می شود.

حجت الاسلام ناهیدی با اشاره به اینکه افرادی در جامعه هستند که با جمع شدن دور افراد ریاست طلب، باعث سوء استفاده از مقام و منصب می شود، افزود: امروز برخی برای رسیدن به جایگاه خود را می کشند و اگر در انتخابات رأی نیاورند خود را به آب و آتش می زنند که چرا ما رأی نیاورده ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی مسئولیت به عنوان یک تکلیف باشد باید در این زمینه به نحو احسن تکلیف خود را انجام داد.

 

 

امام جمعه تربت حیدریه:

مصداق عدالت در مسئولان، لیاقت و انجام تکلیف است

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: اصل پذیرفتن مسوولیت نادرست است مگر آنکه به افراد تکلیف و یا وی احساس تکلیف کند که به صحنه بیایید و برای امت اسلامی راهگشا باشد.

خطیب جمعه تربت حیدریه به مصادیق عدالت در حوزه مسوولان جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: مصداق این عدالت، داشتن لیاقت برای انجام تکلیف و خدمت به مردم است.

وی مرحله دوم این لیاقت را تلاش برای رفع مشکلات معیشتی، اقتصادی و فرهنگی اجتماعی مردم عنوان کرد و گفت: در این راستا حفظ استقلال همه جانبه اسلام و احیای ارزشهای اسلامی و زدودن ضد ارزشها یعنی در واقع تجسم قران در جامعه اسلامی و عملکرد حاکمان و مسوولان بر این اساس مراحل بعدی مصداق لیاقت در مسوولان بشمار می رود.

در دشمن شناسی ملت ایران همین بس که در آستانه چهل سالگی انقلاب،  نظام همچنان پیش برنده و مقتدر است

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی افزود: مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی شناخت زمان و اقدام به موقع  و درک صحیح از شرایط موجود است، لذا انسان مومن باید موقعیت شناس و بر اساس ان موضع گیری و در واقع به وظیفه خود عمل کند.

عصمتی اظهار کرد: با نعمت الهی رهبری و ولایت فقیه که جامعه اسلامی از ان برخوردار است به لطف پروردگار فتنه ها و توطئه های دشمن نیز تاکنون خنثی شده است.

عصمتی تاکید کرد: در دشمن شناسی ملت ایران با وجود همه چالش ها و فتنه ها و تحریم ها و تهدیدها، همین بس که در آستانه چهل سالگی انقلاب،  نظام همچنان پیش برنده و مقتدر است.

امام جمعه تربت حیدریه گفت: در پیشرفت و پیش برندگی نظام و صدور تفکر انقلاب هم همین بس که امروز همگان شاهدیم آمریکا با علاوه بر صرف هزینه سنگین با خفت و ذلت ناچار به ترک منطقه شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد