تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1396 - 15:35
کد خبر : 7449

رسیدن به سن تکلیف آغاز دوره تکریم معنوی نوجوانان است

رسیدن به سن تکلیف آغاز دوره تکریم معنوی نوجوانان است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نعمت اللهی در ششمین دوره جشن روزه اولی ها که با شرکت بیش از ۵۰۰ نفر از دانش آموزان پسر عصر شنبه در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: اسلام با داشتن جامعیت برای

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نعمت اللهی در ششمین دوره جشن روزه اولی ها که با شرکت بیش از ۵۰۰ نفر از دانش آموزان پسر عصر شنبه در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: اسلام با داشتن جامعیت برای همه سنین برنامه های دینی و احکام دارد و همه مناسک هدفمند و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: با مناسک دینی که بر اساس سنین مختلف و ظرفیت های افراد تعریف شده می توان پله پله تا ملاقات خدا رفت و خود را در برابر آسیب ها مصون کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: نماز وروزه که با تکلیف شدن دختران و پسران نوجوان ما واجب می شود یک ظرفیت معنوی بالا و فرصت بسیار خوبی برای تعالی انسانهاست که در دوره جوانی و نوجوانی که ظرف معنوی شما پاک و بی آلایش است می تواند نتایج ارزشمندی داشته باشد.

نعمت اللهی یادآورشد: در عصر حاضر در شرایطی که در آماج شبهات دینی و حملات فکری و عقیدتی قرار داریم و باورهای دینی ما را مورد هدف قرار داده اند بهترین پادزهر برای مقابله با این حملات پناه بردن به معنویت است.

وی اضافه کرد: اگر با عبادت و نماز و روزه و دعا به خدا نزدیک شویم خود را در برابر آسیب ها و هجمه ها و شبهات دینی مصون کرده ایم.

جشن تکلیف یک آغاز و تکریم است

نعمت اللهی اظهارداشت: رسیدن به مرحله تکلیف در واقع یک آغاز و تکریم است و احترام گذاشتن به کسانی که وارد مرحله بندگی خدا می شوند و این دوره بسیار ارزشمند و رویکرد تکریمی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: امروز باید در کنار سلامت جسمانی به سلامت معنوی، سلامت روحی وروانی، سلامت اجتماعی، سلامت محیط زیست هم توجه کنیم و آن را جدی بگیریم و در این زمینه تامین سلامت معنوی با تکلیف شدن و اقامه نماز و روزه محقق می شود.

وی گفت: مناسک دینی اساسی ترین و مهمترین برنامه ها برای تقویت سلامت روحی، روانی و معنوی جوانان و نوجوانان است که امیدواریم با رسیدن به سن تکلیف آن را در برنامه زندگی خود قرار دهید.

در پایان این مراسم ضمن اجرای برنامه های متنوع ومسابقات فرهنگی ۵۰۰ دانش آموز پسر رسیدن به جشن تکلیف را جشن گرفتند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد