تاریخ انتشار : یکشنبه 29 دی 1398 - 12:48
کد خبر : 71553

سیاست افزایش جمعیت با نگاه دستوری و دخالتی به نتیجه نمی‌رسد

سیاست افزایش جمعیت با نگاه دستوری و دخالتی به نتیجه نمی‌رسد

بهروز ندایی امروز ۲۹ دی ماه در جلسه شورای راهبردی جمعیت در اردبیل اظهار کرد: با تاکید اعضای شورای فرهنگ عمومی در دو حوزه افزایش جمعیت و همچنین تسهیل امر ازدواج باید اقدامات دقیق و کارشناسی انجام شود تا به دور از افراط و تفریطی که در گذشته در بخش کنترل و رهاسازی افزایش جمعیت

بهروز ندایی امروز ۲۹ دی ماه در جلسه شورای راهبردی جمعیت در اردبیل اظهار کرد: با تاکید اعضای شورای فرهنگ عمومی در دو حوزه افزایش جمعیت و همچنین تسهیل امر ازدواج باید اقدامات دقیق و کارشناسی انجام شود تا به دور از افراط و تفریطی که در گذشته در بخش کنترل و رهاسازی افزایش جمعیت انجام شده بتوانیم در یک گام عقلانی کار را به پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: رشد جمعیت در این کشور از فراز و فرود برخوردار بوده و همچنان بر این باوریم با پرهیز از نگاه دستوری و دخالتی در نظام خانواده‌ها باید با یک حرکت علمی و فرهنگسازی به افزایش جمعیت اقدام کنیم تا با پرهیز از شعارهای مقطعی بتوانیم والدین را نسبت به فرزندآوری ترغیب کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: البته باید در این زمینه تبعات منفی و برخی نگاه‌های غلط در مدیریت خانواده اصلاح شود تا با یک دوراندیشی و کار تدریجی بتوانیم رشد جمعیت را به عنوان یک رویکرد اساسی در دستور کار قرار دهیم.

ندائی بیان کرد: با درمان ناباروری و آسان‌سازی امر ازدواج به تدریج می‌توان در زمینه زادوولد خانواده‌ها را ترغیب کرد که البته در این حوزه دغدغه خانواده‌ها در بحث معیشتی و تامین سرپناه باید رفع شود.

وی فرهنگسازی را در این زمینه موثر دانست و تصریح کرد: برخی از خانواده‌ها علاقه‌ای به فرزندآوری ندارند که در این زمینه با آگاهسازی درست از طریق رسانه‌ها و صداوسیما نسبت به تغییر ذهن آنها اقدام کرده و در سه حوزه درمان ناباروری، تسهیل امر ازدواج و فرهنگسازی کارها باید به شکل پخته به پیش برود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: شاخص برخی از آسیب‌های اجتماعی نگران‌کننده است که یکی از این شاخص‌ها موضوع طلاق می‌باشد که نسبت به میانگین کشوری در طلاق جایگاه سوم را داریم و اگر غفلتی انجام شود این مساله می‌تواند به یک بحران جدی تبدیل شود.

ندایی با بیان اینکه آمار ازدواج در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری بالاست و در ترغیب و تشویق جوانان به این امر مقدس باید تلاش مضاعفی صورت گیرد، اظهار کرد: با مراقبت‌هایی که از زندگی زوجین جوان در پنج سال اول انجام می‌شود به راحتی می‌توانیم آمار طلاق را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات در سطح ملی نشان می‌دهد که وضعیت همه استان‌ها در بحث ازدواج و طلاق در یک سطح قرار دارد و ما باید از تجارب همدیگر در افزایش آمار ازدواج، کاهش آمار طلاق و نحوه بالا بردن جمعیت و فرزندآوری استفاده کنیم.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد