تاریخ انتشار : دوشنبه 9 دی 1398 - 2:47
کد خبر : 70580

مرد درخواست طلاق بدهد، چه حق و حقوقی باید به زن پرداخت شود؟

مرد درخواست طلاق بدهد، چه حق و حقوقی باید به زن پرداخت شود؟

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طلاق ممکن است یا به صورت توافقی باشد یا از سوی زن و مرد درخواست شود؛  اما اگر طلاق از سمت مرد باشد، او باید حق و حقوقی را به زن پرداخت کند. در

اگر طلاق از سوی مرد باشد، چه حق و حقوقی باید به زن پرداخت شود؟به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طلاق ممکن است یا به صورت توافقی باشد یا از سوی زن و مرد درخواست شود؛  اما اگر طلاق از سمت مرد باشد، او باید حق و حقوقی را به زن پرداخت کند.

در صورتی که مرد دادخواست طلاق را بدهد و به نوعی طلاق از سوی او باشد، باید مهریه پیش از طلاق پرداخت شود و باید تمام حقوق زن مانند نفقه و اجرت‌المثل و همچنین شرط نصف شدن دارایی را هم پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: حتی گذشت اولیای دم هم نمی‌تواند قاتل را از زندان آزاد کند

در صورتی که مرد بخواهد زن خود را طلاق دهد، باید نصف دارایی‌های خود را به زن بدهد در حالی که در طلاق توافقی و همچنین طلاقی که توسط زن باشد، این امر انجام نخواهد شد.

البته اگر مرد توانایی پرداخت یکباره بدهی را نداشته باشد، می‌تواند از دادگاه تقاضای قسط‌بندی شدن مهریه را داشته باشد تا پس از طلاق اقساط مهریه را پرداخت کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد