تاریخ انتشار : جمعه 6 دی 1398 - 9:29
کد خبر : 70432

روایتی از دغدغه ای اجتماعی از نگاه یک زوج در «زبان اصلی»/ سطح بالای اعتبار جشنواره تئاتر فجر

روایتی از دغدغه ای اجتماعی از نگاه یک زوج در «زبان اصلی»/ سطح بالای اعتبار جشنواره تئاتر فجر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، «زبان اصلی» عنوان نمایشی به کارگردانی ایمان گلرو و سمیه مودی است که از شهر بیرجند در چهارهمین همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌ها حضور دارد.   ایمان گلرو درباره ایده اولیه شکل گیری این نمایش بیان کرد:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، «زبان اصلی» عنوان نمایشی به کارگردانی ایمان گلرو و سمیه مودی است که از شهر بیرجند در چهارهمین همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌ها حضور دارد.  

ایمان گلرو درباره ایده اولیه شکل گیری این نمایش بیان کرد: ما به دنبال یک نمایشنامه بودیم تا بتوانیم حرف دل خود را به واسطه آن بزنیم و به همین دلیل آثار متعددی را بررسی کردیم تا به «زبان اصلی» رسیدیم و این نمایشنامه مورد قبول اعضای گروه ما قرار گرفت.

وی ادامه داد: در واقع علت استقبال ما از این نمایشنامه رویکرد اجتماعی آن نسبت به مساله طلاق بود. در حال حاضر آمار طلاق در جامعه ما افزایش پیدا کرده است و انتخاب‌های ناآگاهانه دو نفر که اختلاف سلیقه و عقیده دارند و کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، آفت بزرگی چون طلاق را در جامعه تشدید می‌شود. هدف ما بیان این دغدغه جامعه و بررسی آن از نگاه یک زوج با تفاوت فرهنگی بود.

گلرو با اشاره به حمایت هنرمندان از نمایش «زبان اصلی» توضیح داد: گروه جوانی پشت نمایش «زبان اصلی» است و خوشبختانه نمایش با استقبال مخاطبان در خراسان جنوبی و همچنین بازیگران تئاتر و سینما رو به رو شده است. بسیاری از هنرمندان تئاتر و سینما این اثر را دیده‌ و بازخورد مثبتی نسبت به آن داشته اند.

این کارگردان درباره تاثیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بر وضعیت نمایش در ایران و جلب نظر مخاطبان گفت: جشنواره تئاتر فجر اولین و مهم‌ترین جشنواره معتبر تئاتری ایران است که زمینه حضور هنرمندان نمایش کشور را کنار هم فراهم کرده است.

این جشنواره یک برند است و مردم آثار این رویداد را دنبال می‌کنند و از تماشا و مرور فعالیت‌های یکساله تئاتر ایران لذت می‌برند.

چهارمین همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌ها ۵ تا ۱۰ دی ماه در مجموعه تئاترشهر و هتل باباطاهر برگزار می‌شود. 

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز به دبیری نادر برهانی مرند ۱۰ تا ۲۰ بهمن ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد. آدرس سایت جشنواره fitf.theater.ir  است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد