تاریخ انتشار : دوشنبه 2 دی 1398 - 10:36
کد خبر : 70156

دریافت بیش از یک میلیون و ۱۴۴ هزار نفر کارت ملی هوشمند در کردستان

دریافت بیش از یک میلیون و ۱۴۴ هزار نفر کارت ملی هوشمند در کردستان

حسن صومی امروز(۲دی) در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه روز سه شنبه مصادف با سوم دی ماه روز ثبت احوال نامگذاری شده است، اظهار کرد: یک صد و یکمین سال تاسیس ثبت احوال با شعار خدمت هوشمند، شفافیت و کارآمدی شروع شده است. وی افزود: در ۹ ماه سال جاری تعداد ۱۸ هزار

حسن صومی امروز(۲دی) در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه روز سه شنبه مصادف با سوم دی ماه روز ثبت احوال نامگذاری شده است، اظهار کرد: یک صد و یکمین سال تاسیس ثبت احوال با شعار خدمت هوشمند، شفافیت و کارآمدی شروع شده است.

وی افزود: در ۹ ماه سال جاری تعداد ۱۸ هزار و ۲۷۰ واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۸درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان، بیان کرد: شهرستان مریوان با ۱۷.۸ دهم در هزار بیشترین و شهرستان سروآباد با ۱۱.۳ دهم در هزار کمترین نرخ ثبت ولادت را داشته است.

صومی به ولادت ثبت شده در مهلت قانونی اشاره کرد و گفت: تعداد ولادت ثبت شده در مهلت قانونی ۱۵ روز پس از واقعه ولادت برابر ۱۸ هزار و ۱۶۲ واقعه بوده یعنی ۹۹.۸ درصد از ولادت‌ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط در هر شبانه روز در استان ۶۶ واقعه ولادت به ثبت رسیده، عنوان کرد: تعداد ولادت ثبت شده پسران ۹ هزار و ۳۸۴ و تعداد ولادت دختران ۸ هزار ۸۸۶ واقعه بوده است.

مدیر کل ثبت احوال کردستان، با اشاره به اینکه نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۵ بوده، ذکر کرد: در مقابل هر ۱۰۰ واقعه دختر حدود ۱۰۵ واقعه پسر به ثبت رسیده است.

صومی با بیان اینکه بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۲۵-۲۹ سال با ۲۹ درصد است، افزود: میانگین سن مادران در ولادت های ثبت شده ۲۹.۸۳ سال است.

وی به ثبت تعداد فوتی‌ها در کردستان نیز اشاره کرد و افزود: در ۹ ماه سال جاری تعداد ۵ هزار و ۶۱۴ واقعه وفات به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۹ درصد افزایش داشته و شهرستان بیجار با ۵.۸ دهم در هزار بیشترین و شهرستان بانه و مریوان با ۳.۳ دهم در هزار کمترین نرخ خام فوت را داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان، با اشاره به اینکه به طور متوسط در هر شبانه روز ۲۰ واقعه وفات به ثبت رسیده است، اذعان کرد: تعداد وفات ثبت شده مردان ۳ هزار و ۲۳۶ واقعه و تعداد وفات زنان ۲ هزار و ۳۷۸ واقعه بوده است.

صومی ذکر کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر با ۱۳۶ بوده به این معنی که در مقابل هر ۱۰۰ فوت ثبت شده زنان، حدود ۱۳۶ فوت مردان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماه سال جاری تعداد ۱۰ هزار و ۴۶ واقعه ازدواج به ثبت رسیده و نسبت به سال مشابه گذشته ۳.۳ درصد بوده است، بیان کرد: شهرستان قروه با ۱۱.۲ دهم در هزار بیشترین  شهرستان بانه ۶.۶ دهم در هزار کمترین نرخ ازدواج را داشته است.

۲ هزار و ۹۴۳ واقعه طلاق در کردستان به ثبت رسیده

مدیرکل ثبت احوال کردستان، افزود: در این مدت ۲ هزار و ۹۴۳ واقعه طلاق به ثبت رسیده که نسبت به سال قبل ۹ درصد کاهش داشته و شهرستان مریوان با ۳ درهزار بیشترین و شهرستان سروآباد با ۱.۱ درهزار کمترین نرخ ثبت طلاق را داشته اند.

صومی با اشاره به اینکه میانگین سن طلاق بار اول مردان ۳۴.۷۳ سال و میانگین سن طلاق بار اول زنان ۳۰.۳۵ سال بوده است، تصریح کرد: ۱۶.۲ درصد زوجین طول مدت ازدواج آن ها کمتر از یک سال داشته در مجموع ۵۰ درصد از طلاق ها مربوط به ۵ سال اول زندگی مشترک بوده است.

وی به فراوانی ۵ نام اول پسران به ترتیب محمد، آیهان، آراد، سامیار و آرسام اشاره کرد و گفت: فراوانی ۵ نام اول دختران آنیا، سدنا، باران، سوژین و نیلا به ثبت رسیده است.

۹۰ درصد واجدین شرایط در کردستان کارت هوشمند دریافت کرده اند

مدیرکل ثبت احوال کردستان، با اشاره به اینکه از جمعیت واجد شرایط در کردستان یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۲۹۹ نفر حائز دریافت کارت ملی هوشمند هستند، خاطرنشان کرد: در استان تاکنون یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۵۸۳ نفر کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند.

صومی ذکر کرد: ۹۰ درصد واجدین شرایط در کردستان کارت هوشمند دریافت کرده و ۱۰ درصد باقیمانده تاکنون برای تعویض مراجعه نکرده اند.

وی در پایان به سن ازدواج دختران اشاره کرد و یادآور شد: در ۹ ماه امسال ۱۷۹ مورد واقعه ازدواج مربوط به دختران ۱۴ ساله، ۳۲۶ مورد دختران ۱۵ ساله و ۴۷۱ مورد دختران ۱۶ ساله و ۱۷ ساله نیز ۵۳۰ مورد ازدواج ثبت شده است.  

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد