تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دی 1398 - 10:03
کد خبر : 70089

کاهش ۱۳.۸ درصدی موالید در چهارمحال و بختیاری

کاهش ۱۳.۸ درصدی موالید در چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالرضا کریمی ظهر امروز در شورای راهبردی جمعیت چهارمحال و بختیاری، گفت: اولین شناسنامه در این استان در سال ۱۳۰۹ به نام محمدحسین شکریان دهکردی ثبت شد. مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالرضا کریمی ظهر امروز در شورای راهبردی جمعیت چهارمحال و بختیاری، گفت: اولین شناسنامه در این استان در سال ۱۳۰۹ به نام محمدحسین شکریان دهکردی ثبت شد.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میزان ولادت در هشت ماهه نخست امسال در چهارمحال و بختیاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۸ درصد کاهش داشته است، افزود: نام‌های پسرانه امیرعلی، حسین، آریا، امیرحسین، آراد و …  از محبوبیت زیادی در این استان برخوردار هستند.

امیرعلی و فاطمه همچنان محبوب‌ترین اسامی در چهارمحال و بختیاری است

وی ادامه داد: همچنین فاطمه، آوا، زهرا، حلما، آیناز و… معروف‌ترین و محبوب‌ترین نام‌های دخترانه در بین خانواده‌های چهارمحال و بختیاری است.

کریمی با بیان اینکه در هشت ماهه گذشته از سال ۹۸ نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، وفات در چهارمحال و بختیاری ۳.۴ درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: کاهش وفات در مردان ۵.۱ درصد، در زنان ۹ درصد، در جوامع شهری ۴.۶ درصد و در جوامع روستایی این استان ۱.۴ درصد ثبت شده است.

بیماری قلبی شایع‌ترین علت مرگ در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیشترین دلایل مرگ و میر در این استان بیماری‌های قلبی و عروقی با ۳۱.۲ درصد، سرطان و تومورها با ۱۱.۲ درصد، بیماری‌های دستگاه تنفسی ۵.۱ درصد، حوادث غیرعمد ۴.۱ درصد و بیماری‌های گوارشی نیز ۲.۷ درصد گزارش شده است.

وی با تاکید بر اینکه آمار ازدواج در هشت ماه ابتدای امسال در چهارمحال و بختیاری نسبت به همین مدت در سال قبل ۱۱.۸ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: این میزان در جوامع شهری ۱۳.۴ درصد و در جوامع روستایی ۲.۶ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۷.۴  درصدی آمار طلاق در جوامع روستایی استان

کریمی به کاهش ۰.۲ درصدی طلاق در هشت ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته در چهارمحال و بختیاری، اشاره و عنوان کرد: میزان طلاق در جوامع شهری این استان یک درصد رشد و در جوامع روستایی ۷.۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای ۷۴۰ هزار و ۹۹ نفر از جامعه بالای ۱۵ سال در این استان کارت هوشمند ملی صادر شده است و ۹.۱ درصد از جمعیت این استان باقی‌مانده تا فرآیند ثبت‌نام آن تکمیل شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد